Miten perustella 3-vuotiaalle että hän menee päiväkotiin ja äiti vauvan kanssa kotiin?
Ja virikehoidon vastustajat, älkää tuhlatko aikaanne vastaamalla tähän ketjuun.
Vastauksia niiltä, jotka samassa tilanteessa ovat
Kommentit (52)
On esikoisen elämä huomattavasti laadukkaampaa kun saa päivät viettää päiväkodissa ulkoillen ja leikkien ja illaksi pääsee kotiin levänneen äidin kanssa olemaan.
Sääli kotiäitien lapsia, jotka joutuvat viettämään päivät sisällä dvd-elokuvia katsellen kun äiti nuokkuu sohvalla vauva tississä roikkuen.
Juu, eihän vauva-aikana kerta kaikkiaan voi tehdä MITÄÄN muuta kuin istua sohvalla vauva tississä kiinni esikoisen katsellessa dvd-elokuvia. Kotona olevan äidin kanssa on mahdotonta leikkiä tai ulkoilla. Jestas miten tyhmiä ihmisiä sitä onkaan.
Voi helvetti, jos ei muuta pysty kuin istumaan tissi suussa väsyneenä. Meillä ei ainakaan katsota DVD:tä vaan esim. ulkoillaan, käydään vieraisilla, kaupassa, kirjastossa...omakin elämän laatu siitä paranee, kun ei pelkästään nyhjötä sisällä.
On esikoisen elämä huomattavasti laadukkaampaa kun saa päivät viettää päiväkodissa ulkoillen ja leikkien ja illaksi pääsee kotiin levänneen äidin kanssa olemaan. Sääli kotiäitien lapsia, jotka joutuvat viettämään päivät sisällä dvd-elokuvia katsellen kun äiti nuokkuu sohvalla vauva tississä roikkuen.
Juu, eihän vauva-aikana kerta kaikkiaan voi tehdä MITÄÄN muuta kuin istua sohvalla vauva tississä kiinni esikoisen katsellessa dvd-elokuvia. Kotona olevan äidin kanssa on mahdotonta leikkiä tai ulkoilla. Jestas miten tyhmiä ihmisiä sitä onkaan.
Äiti kaipaa lepoa ja haluaa että olet hetken poissa kotoa?
jaksa ulkoilla esikoisen kanssa enkä jaksa leikkiä tai tehdä muuta kuin odottaa että vauva nukahtaa ja itse pääsen nukkumaan.
enemmän.
Näinhän 3-vuotias sen tulkitsee, jos kerran väkisin sinne pitää hänet viedä.
En ole virikepäivähoitoa vastaan todellakaan, mutta kyllä silloin lapsen täytyy haluta mennä sinne ilman pakottamista.
lapsi "sai mennä päiväkotiin leikkimään kavereiden kanssa" edelleen vaikka perheeseen syntyi vauva.
Lapsi oli iloinen ja innoissaan päikkypäivistä (10ov/kk). Lisäksi hoitajat kertoivat aina kuinka heille olikin jo ehtinyt tulla tyttöä ikävä ja kuinka kivaa oli kun tyttö sinä päivänä taas päikkyyn tuli.
... et voi perustella sitä millään!!!!!!!!
Hei haloo, lapsella ikää kolme vee ja viet sen päiväkotiin saamaan virikkeitä!???
Voi, että taas adrenaliinit kohos kaakkoon näiden lasten puolesta.
Kolme vuotiaalle riittää virikkeeksi se, että saa osallistua kotona normaaliin arkeen, olla apuna vauvan hoidossa yms.
Näethän vastausten määrästä, että niitä toisia samassa tilanteessa ei toivottavasti ole montaa!
t:Neljän lapsen äiti, jonka ei ole tarvinnut viedä yhtään lasta päiväkotiin hakemaan virikkeitä, jos itse olen ollut kotona.
Lapsista tullut fiksuja koululaisia kaikista.
kun lapsi pääsee leikkimään kavereiden kanssa, laulamaan, askartelemaan, ulkoilemaan jne. Kerro että päiväkoti on kiva paikka jossa on paljon kivoja kavereita.
olla päivästä toiseen sisällä ja katsoa yksin dvd-elokuvia kun äiti nuokkuu sohvalla tiuskii kun väsyttää. Leikkiäkin pitää hiljaa ettei äiti satu sohvalta heräämään.
ettei vain tule tunnetta että äiti rakastaa vauvaa enemmän.
Lapset, varsinkin vielä noin pienet, tekevät mitä vanhemmat heidän tahtovat tekevän ja sillä selvä. Ei kannata lähteä selittelylinjalle, että siksi ja siksi, vaan yksinkertaisesti sanotte, että lapsi menee nyt hoitoon, koska teidän vanhempien mielestä lapsen kuuluu mennä hoitoon.
Eri asia on sitten se, mitenkä perustelette asian itsellenne. Omat lapseni ovat olleet päivähoidossa siitä lähtien, kun nuorin täytti kaksi vuotta. Itse olen ollut siitä ajasta suurimman osan ajan kotona ja tehnyt joko kirjoitustöitä tai satunnaisia opetuskeikkoja. AV-mammojen mielestä mun olisi varmasti pitänyt ottaa joka ikinen vapaapäivä tenavat pois hoidosta ja sit keikan iskiessa haalia niille uusi hoitopaikka aina jostain.
vai miksi teet lapsia, jos ne joku muu "jaksaa" kasvattaa, mutta sinä et?!
olla päivästä toiseen sisällä ja katsoa yksin dvd-elokuvia kun äiti nuokkuu sohvalla tiuskii kun väsyttää. Leikkiäkin pitää hiljaa ettei äiti satu sohvalta heräämään. ettei vain tule tunnetta että äiti rakastaa vauvaa enemmän.
Ja ei en ole virikehoidon vastustaja. Meillä 4- vuotias 2 päivää viikosta hoidossa, menee samalla kun vien esikoisen eskariin.
Mutta meillä 4- vuotias haluaa mennä sinne. Koskaan en ole pakottamalla vienyt.
Mutta en mä ainakaan ajatellut sitä kolmevuotiaalleni mitenkään perustella,miksi menee tarhaan, kun syksyllä alottaa...
Minun ai tarvinnut perustella lapselle mitenkään, koska vaati itse kerhoon. Käy tosin vain 9 h viikossa, 3 x 3 h. Tykkää tosi paljon, on tykännyt alusta lähtien.
Itse nukun sillävälin koliikkivauvan kanssa päikkärit ja haen sitten tytön. Olen päikkäreistä huolimatta aika paskana unenpuutteesta. Lattia keinuu ja silmissä sumenee. Toivottavasti koliikki pian hellittää tai kupsahdan väsymyksestä kumoon.
ne yksin 24/7. Saisko sossusta kodinhoitajan öiksi niin jaksaisin esikoistakin toisen vauva-ajan.
olisko vittu kannattanu pitää ne kintut kiinni ja tyytyä yhteen.
Miksi teet lapsia?? Eikös lähtökohta ole kuitenkin se että ne itse kasvattaa vaikka sen 24/7?
ne yksin 24/7. Saisko sossusta kodinhoitajan öiksi niin jaksaisin esikoistakin toisen vauva-ajan.
kavereita. Minä ainakin olen myös sanonut omille vanhemmille lapsilleni, että äiti lepää vauvan kanssa, jotta sitten illalla (klo 15 ->) jaksaa taas leikkiä teidän kanssa. Älä ap välitä näistä "täydellisistä äitiuhrautujista", jotka täällä kommentoi.
vaan jatkaa elokuussa samassa ryhmässä ja samojen hoitajien ja kavereiden kanssa kuin nytkin.
Mulla huomenna viimeinen työpäivä ja esikoinen jää perjantaina kesälomalle päiväkodista ja menee 3.8 takaisin. Vauva syntyy heinäkuun lopulla tai elokuun alussa.
Sun lapsille päiväkotielämä onkin tervetullutta, he oppivat siellä äidinkieltä ja käytöstapoja.