Unohtuuko muillakin aina pyykit koneeseen? Mitä..
Kommentit (30)
Jää usein illalla laittamatta pyykit rumpuun kun sieltä rummusta pitäisi viikata ne edelliset vaatteet ensin paikoilleen.
Aamulla täytyy laittaa huuhtelu tai jokin lyhytohjelma päälle uudestaan. Ummehtunut haju tulee kyllä nopeasti.
EIkä todellakaan oteta stressiä asiasta.
Minulle se on todella nopeaa toimintaa jos jo 6 tunnin sisällä siirrän pyykit kuivariin. Yleensä koitan pitää sitä kahta vuorokautta takarajana, muuten pestään uudelleen. Ei maailma kaadu pyykkikoneen tyhjentämiseen.
Mulle ei ole tullut ikinä mieleenkään, että ne pyykit voi jäädä pesukoneeseen lojumaan. Laitan aina pyykit samantien kuivumaan. Useimmiten kone pyörii ajastimella aamuöisin, ja sitten herättyäni ennen töihin lähtöä ripustan ne kuivumaan joko sisälle tai ulos.
Ihan turhaa työtä teettää tuollainen ylimääräinen huuhtelu/pesu. Puhumattakaan sähkön ja veden turhasta kulutuksesta!
Mun mielestä taas pyykkinen ripustaminen on niitä mukavimpia kotitöitä. Varsinkin kevät/kesäaamuisin on mukava viedä puhdas, tuoksuva pyykki narulle ja ihmetellä samalla heräävää luontoa ja linnunlaulua.
Mullakin saattaa olla yön yli, jos illalla vielä myöhään laitan koneen päälle, mutta kyllä aamulla on jo kiire mennä viikkaamaan ne rumpuun =)
kun noin monella on niin järkyttävä kiire tyhjentää kone. MInua tympäisee vaatehuolto niin maan perusteellisesti ja otan siitä joskus vapaapäiviä. Oikeasti pitäisi jatkuvasti pyörittää konetta. Ei vaan kiinnosta ja vaatehuolto on inhottavin tietämäni kotityö.
kun noin monella on niin järkyttävä kiire tyhjentää kone. MInua tympäisee vaatehuolto niin maan perusteellisesti ja otan siitä joskus vapaapäiviä. Oikeasti pitäisi jatkuvasti pyörittää konetta. Ei vaan kiinnosta ja vaatehuolto on inhottavin tietämäni kotityö.
Miksi ei vaan voi pestä pyykkiä silloin kun ottaa heti pyykit koneesta👍 Miten pyykit voi unohtua koneseen 😂
Vierailija kirjoitti:
pesukone on niin tiivis, että jos ei kantta avaa voi pyykit siellä parikin päivää odotella eikä tarvitse mitään huuhteluja toistaa
Onko siis parempi olla avaamatta luukkua jos tietää ettei seuraavaan pariin tuntiin ehdi ripustaa kuivumaan?
Pyykit kannattaa jättää viimeiseen veteen odottamaan. Lingota vasta kun ehtii ripustamaan.
Ei unohdu ikinä. Kone hälyttää kun ohjelma loppuu.
Meilläkin on sellanen kone joka piippaa kun ohjelma on loppu. Mutta se lakkaa kun avaa koneen. Joskus ne jää sinne, ei koskaan vuorokaudeksi tai pidemmäksi ajaksi, mutta ehkä muutamiksi tunneiksi. Joskus pistän ne pyörimään uudestaan ja joskus vaan ripustan narulle. Riippuu siitä mitä olen pessyt ja kuinka kauan ne on olleet koneessa tai pyykkikorissa.