Olen hukannut passini, kehtaanko sanoa uutta hakiessani
että en löydä vanhaa passiani kun sitä kuitenkin kysyvät? Tiedän, että voivat hoitaa tunnistamisen ilman virallisia henkkareita tai ilman tuota vanhaa passia.
Kommentit (7)
Luuletko, että olet maailman ainoa ihminen, joka on hukannut passinsa joskus? Kuule, ei niitä kiinnosta suuntaan tai toiseen, eikä ne rupea sinusta mitään erityistä olettamaan tai ajattelemaan.
Siis ihan outoja estoja teillä. Miksi ihmeessä et "kehtaisi" sanoa hakevasi uutta passia kun entinen hävisi?
pelottaa nuo turvakysymykset, en minä tiedä juuri mitään edes äidistäni, tai vanhempien syntymäpaikkakuntia tms. Meidän perhe on aika omituinen eikä mitenkään läheinen, niin kiva sitten jos ei osaa mihinkään vastata poliisiasemalla.
Muistan jo kerran nuorempana kun kysyivät sairaalassa lähintä omaista, olisivat päivittäneet tietojani. En muistanut isäni osoitetta tai puhelinnumeroa ja kyllä ne hoitajat katsoivat aika pitkään... Olin siis kuitenkin jo täysi-ikäinen
(minulla ei ollut mitään muuta henkkaria tai kuvallista todistusta itsestäni) ja muistan ajatelleeni, että olisin osannut vastata jokaiseen kysymykseen myös molempien parhaiden kavereitteni puolesta...Että niinkin helppoa olisi saada Suomen omalla kuvalla jonkun toisen nimissä oleva passi.
kyllä ne etsii sellaiset kyssärit mihin osaat vastata. Esim oma tyttönimesi, entiset asuinpaikkakuntasi, jne. En minäkään kaikkea muistanut isästäni ja äidistäni, mutta silti sain passin.
Kannattaa muutenkin ilmoittaa kadonneet paperit yms. poliisille, koska jos ovat väärissä käsissä, voi tulla ikäviä yllätyksiä.
Kannattaa muutenkin ilmoittaa kadonneet paperit yms. poliisille, koska jos ovat väärissä käsissä, voi tulla ikäviä yllätyksiä.
että miksi haet uutta passia jos edellinenkin on vielä voimassa... Jos ei ole voimassaoleva, niin ei tarvitse sanoa muuta kuin että et huomannut ottaa mukaan. Sitten vaan vastailet niihin turvakysymyksiin äitisi tyttönimestä ja vanhoista asuinpaikoistasi...