HS: "Hallituksen synkät arviot eivät kannusta työntekoon"
Suomen ongelmat ovat hyvin tiedossa. Velkasuhde kasvaa pääasiassa vanhenevan väestön ja hitaan kasvun takia. Työmarkkinat on ajettu umpisolmuun, luottamus on rapautunut osapuolten välillä, ja polarisaatio yhteiskunnassa on voimistunut. Hallituksen ja poliitikkojen tehtävä olisi tällaisessa tilanteessa yhdistää kansaa ja luoda tunnetta, että olemme tässä yhdessä.
Sen sijaan hallituksen mukaan tiedossa vaikuttaa olevan pelkkää kurjuutta. Miksi tekisin enemmän töitä, kun tulevaisuus vaikuttaa synkältä ja tuskin koskaan pääsen eläkkeelle? Mieluummin nautin nyt nuorena ja terveenä elämästä.
Pienituloisten ja huono-osaisten olot tulevat heikkenemään ja sosiaaliset ongelmat kasvamaan sosiaaliturvan leikkausten takia samalla kun kokonaisveroasteen laskun takia valtion kassa pienenee.
Valtiota ei johdeta näin vaikeassa tilanteessa, vaan hallituksen vastuulla olisi näyttää esimerkkiä ja luoda palkitsevampi ja kannustavampi ympäristö kaikille. Silloin, kun ihmiset kokevat olevansa osallisia, voivat hyvin ja näkevät tulevaisuuden myönteisenä, halutaan myös tehdä töitä ja olla aktiivisia.
Kommentit (20)
Mun lapset on tällä hetkellä työttöminä ja tukien varassa.
Täällä pk-seudulla on kyllä niitä työpaikkoja. Mutta jokaiseen on satoja hakijoita.
Mahdollisuus päästä töihin on siis todella huono.
sannuli suomen jakoi, joko olit sannulin fani tai vihollinen
Tällaista se on kun äänestetään sosiopaatteja johtoon. Hyvä syy vastustaa hallintoa ennen kuin meno on kuin itänaapurissa.
Kansakunnan enemmistö on tämän suunnan äänestänyt, nauttikaa. Suomi on menossa pohjalle ja sitä suuntaa ei yksi ihminen voi muuttaa. Joskus kokonaisten kansakuntien on käytävä pohjalla, että enemmistö alkaa heräilemään.
Aikaisemmat hallitukset ovat samalla tavalla tuhonneet sen, että meillä ei ole talouskasvua, että meillä on ylipaisunut julkinen sektori eikä kukaan fiksu ihminen halua ruveta yrittäjäksi tässä maassa. Kaikesta on tehty niin helvetin vaikeaa ja se on tehty tietoisesti aikaisempien hallitusten toimesta.
Ehkä joku kaunis päivä aletaan pistämään aikaisempia kansanedustajia aidosti henkilökohtaiseen vastuuseen tästä kaikesta. Jokainen kansanedustajan äänestyspäätös on rekisteröity ja sieltä voidaan takautuvasti katsoa, että kuka on aiheuttanut ja mitä sekä minkälaiset seuraukset sillä on ollut.
Asia on nyt niin, että kenenkään ei pidä saada kivoja asioita vaan on hyvä elää kurimuksessa. Tämä pätee siis tavallisiin köyhiin. Elämme kuin jossain Monty Pythonin keskiajan sketsissä missä pyöritään perunasäkkiin pukeutuneena mudassa ja purraan mätää perunaa.
Olen vielä aika nuori mutta töihin en kelpaa mihinkään. No sama se pärjään työttömyysrahalla. Hallituksen ongelma on ettei työnantajat palkkaa valmistuneita töihin. Niin minulle kävi, olen ollut 3 vuotta työtön ammattiin valmistumisen jälkeen.
Ulkomaalaisia kyllä palkataan koska niitä saa halvalla ja monta yhden suomalaisen työntekijän hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen vielä aika nuori mutta töihin en kelpaa mihinkään. No sama se pärjään työttömyysrahalla. Hallituksen ongelma on ettei työnantajat palkkaa valmistuneita töihin. Niin minulle kävi, olen ollut 3 vuotta työtön ammattiin valmistumisen jälkeen.
Ulkomaalaisia kyllä palkataan koska niitä saa halvalla ja monta yhden suomalaisen työntekijän hinnalla.
Se on jännä juttu tämä. Meidän pitää toimia tiukkojen sääntöjen mukaan mutta muualta tulleet menee sitten siitä missä aita matalampi. Niin työntekijöissä kuin elintarvikkeissakin. Täällä pitää noudattaa tiukkoja ekopykäliä maataloudessa ja sen vuoksi kotimaiset tuotteet maksaa kaupassa. Vieressä halpa ulkomaalainen tuote jonka tuotannossa siellä jossain ei ole tarvinnut noudattaa samoja määräyksiä.
Antaa mennä kun on alamäki vaan...
Näillä hallituksen toimilla oma kiinnostukseni työssäkäyntiin on tullut reilusti alas. Jos työelämäuudistukset menevät kaikkinensa läpi, jättäydyn tarkoituksella työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Antaa mennä kun on alamäki vaan...
Näillä hallituksen toimilla oma kiinnostukseni työssäkäyntiin on tullut reilusti alas. Jos työelämäuudistukset menevät kaikkinensa läpi, jättäydyn tarkoituksella työttömäksi.
Miten ne siis sinua koskettavat jos olet töissä, saikutteletko paljon kenties?
Vaikka mediasta saa jatkuvasti lukea miten meillä on yrityksille hyvä ja kilpailukykyinen toimintaympäristö, niin näin ei todellakaan ole.
Hieman tarkemmin kun selvittelee meidän verotusta, muuta lainsäädäntöä ja erilaisia lupaprosesseja ja niihin liittyviä maksuja ja käsittelyaikoja jne. Karu totuus paljastuu ihan vaikka Ruotsiin verrattaessa.
Siksi ei ole tarpeeksi kasvavia ja menestyviä yrityksiä, ja niissä työpaikkoja. Eikä tämä liity ainoastaan nyt tapetilla oleviin työelämän uudistuksiin. En niitä itsekään kaikilta osin kannata.
Monia muitakin lakeja ja verotusta tulisi muuttaa, jotta yrityksen perustaminen Suomeen olisi houkutteleva vaihtoehto itsensä elättämiseksi. Samalla jotkut muutkin voisivat saada niitä paljon kaivattuja työpaikkoja.
Samanlaista tuubaa, kuin maailman onnellisin kansa!
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset on tällä hetkellä työttöminä ja tukien varassa.
Täällä pk-seudulla on kyllä niitä työpaikkoja. Mutta jokaiseen on satoja hakijoita.
Mahdollisuus päästä töihin on siis todella huono.
Mun on tällä hetkellä töissä ja pärjää hyvin. Eli ei ongelmaa.
Tämä hallitus pahentaa Suomen työllisyystilannetta ja taloutta. Velkaa se ottaa aivan poskettomasti, ja hallituksen jälkeen Suomi on jakautunut pahan kerran kahtia. Ja kaikki ne ongelmat, joita hoitamaan hallitus mukamas lähti torvet soiden, ovat edelleen hoitamatta ja kääntyneet vielä pahemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus pahentaa Suomen työllisyystilannetta ja taloutta. Velkaa se ottaa aivan poskettomasti, ja hallituksen jälkeen Suomi on jakautunut pahan kerran kahtia. Ja kaikki ne ongelmat, joita hoitamaan hallitus mukamas lähti torvet soiden, ovat edelleen hoitamatta ja kääntyneet vielä pahemmiksi.
Näin se menee, kun ei ole siunattu pisaraakaan psykologista pelisilmää. Kuvitellaan, että ihmiset toimivat pakottamalla. Toinenhan pääpukareista kyvyttömyytensä hallita ihmisiä julisti avoimesti jo ennen vaaleja.
Työtä kannattaa tehdä vaikka 1000 euron kk palkalla. Toivottavasti hallitus pakottaa kaikki työttömät pian töihin.
Hesarihan on sellainen vasureitten äänitorvi. Ihme, että kukaan tuommoiselta törkeän puolueelliselta lafkalta mainoksia ostaa. Vihreät ja vasurithan ne varmaan Hesarin elättää, ha ha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä juttu tämä. Meidän pitää toimia tiukkojen sääntöjen mukaan mutta muualta tulleet menee sitten siitä missä aita matalampi. Niin työntekijöissä kuin elintarvikkeissakin. Täällä pitää noudattaa tiukkoja ekopykäliä maataloudessa ja sen vuoksi kotimaiset tuotteet maksaa kaupassa. Vieressä halpa ulkomaalainen tuote jonka tuotannossa siellä jossain ei ole tarvinnut noudattaa samoja määräyksiä.
Täällä ei tietyt asiat oikein kohtaa todellisuutta. Joka tuutista tulee joka päivä, että syö sitä ja tätä ja syö terveellisemmin. Kun sitten pienituloinen menee kauppaan ja on hyvin rajatusti varoja käyttää, niin ei sen kärryyn lähde vihanneksia ja muita tuotteita siinä määrässä, että se vois aloittaa tervellisemmin elämisen. Kävin kaupassa tänään hakemassa vain kurkkua ja tomaattia. Kurkku maksoi tasan 2e ja 4 tomaattia maksoi 2,5e. Jos meillä olisi asiat niin, että tarttis laskee rahoja, niin en minä olis laittanut noihi 4,5e yhteensä. Olisin ostanut tolla 4,5e lihapullapaketin mikä maksaa 1e ja makaroonia pussin mikä maksaa 30senttiä ja tommurskaa mikä maksaa 40 senttiä.
Monesti sanotaan, että ei noi vihannekset paljoa maksa, niin kyllä ne alkaa maksaa, kun vertaa noihin epäterveellisiin vaihtoehtoihin. Kotimainen kurkku 5e kg ja espanjalainen 3ekg. Kotimainen tuottaja on pakotettu kasvattamaan erilailla ja espanjalainen voi käydä paskomassa sinne ja se on sit ok. Sit ku kattoo noita esim mifu tuotteita, niin niissä on se 200g syötävää ja hinta on suuri verrattuna 400kg jauhelihapakettiin mikä maksaa 2e vähemmän. Se jliha lähtee siitä kärryyn. Kaikilla ei ole oikeasti varaa syödä siten miten haluis. Omasssa kaveripiirissä kuulee tätä. Paska tuote lähtee ennemmin, koska se on halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Työtä kannattaa tehdä vaikka 1000 euron kk palkalla. Toivottavasti hallitus pakottaa kaikki työttömät pian töihin.
Työstä pitää saada sellainen palkka, että sillä maksaa laskunsa ja elämisensä ja jää hieman ylikin.
Hallituksessa on huomattavan paljon sellaista väkeä, joka ei ole itse tehnyt työtä. Sellaisella hallituksella ei ole varaa sanoa työasioista mitään, ja kaikkein vähiten sillä on varaa paheksua työttömiä, kun ei pääministerikään ole päivääkään töitä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työstä pitää saada sellainen palkka, että sillä maksaa laskunsa ja elämisensä ja jää hieman ylikin.
Hallituksessa on huomattavan paljon sellaista väkeä, joka ei ole itse tehnyt työtä. Sellaisella hallituksella ei ole varaa sanoa työasioista mitään, ja kaikkein vähiten sillä on varaa paheksua työttömiä, kun ei pääministerikään ole päivääkään töitä tehnyt.
Joo siellä on vaan käyty hienot koulut ja siirrytty sitten suoraan politiikkaan, käsiä ei ole tarvinut kauheasti rasittaa. Sannamariini oli sentään kassalla ollut töissä.
Juuri näin. Kansalaisten pahoinvointi on jo nyt hälyttävällä tasolla ja hallitus vaan tuntuu heittävän lisää pökköä pesään.