Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sanoa epileptikko vai

Vierailija
08.06.2009 |

epilepsiaa sairastava? Vai miten kirjoittaisit, kun haluat olla poliittisesti korrekti ja suositella jotain tuotetta -- niin NIILLE EPILEPTIKOILLE...

Tai diabeetikoille... "Diabetestä sairastava?" Ei viitti laittaa "kärsivä".

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sairastaa epilepsiaa ja hänen mielestään kuuluu sanoa epileptikko.

Vierailija
2/9 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi EI saisi sanoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys? Mä olen reumaatikko tai sairastan reumaa tai olen reumaa sairastava. Reumaatikoksi ainakin itseäni sanon.Toi "kärsiminen" kuulostaa aika naurettavalta.

Vierailija
4/9 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kuullut, että jotkut diabeetikot eivät pidä nimityksestä "diabeetikko", koska se ikään kuin määrittelee ihmisen vain ja ainoastaan sairauden kautta.

En kuitenkaan pidä tuota loukkaavanakaan.

Vierailija
5/9 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua tulla luokitelluksi tautisena vaan nimenomaan ihmisenä, jolla on joku sairaus.

Vierailija
6/9 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epileptikon läheisenä en ole ainakaan koskaan kuullut että kukaan liittäisi juuri tuohon sanaan jotain erityistä negatiivista arvolatausta. Mielestäni se on neutraali sana samoin kuin diabeetikko.

Vierailija
7/9 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottamasti tulet itse olemaan kaatumatautinen...

Vierailija
8/9 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi EI saisi sanoa?

ja sairaanhoitajiin, jotka ovat sanoneet, ettei saa sanoa epileptikko. Että kun se ihminen ei ole pelkkä epilepsia, vaan ihminen, jolla nyt sattuu tämä epi olemaan. Yms.

t. ap

Vierailija
9/9 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys? Mä olen reumaatikko tai sairastan reumaa tai olen reumaa sairastava. Reumaatikoksi ainakin itseäni sanon.Toi "kärsiminen" kuulostaa aika naurettavalta.

Hän kärsii downin syndroomasta, hän kärsii liikuntavammasta... niin ja tietysti aina tulee mieleen, että mistäs sinä tiedät miten paljon kärsii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän