Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-OULULAISET ESIKKOÄIDIT-

08.06.2009 |

Tervetuloa esikoistaan odottavat Oululaiset äidit keskustelemaan ja tutustumaan muihin Oululaisiin ensimmäistään odottaviin äiteihin!

Täällä odotetaan ensimmäistä raskausviikolla 9+4 ja laskettu aika on 7.1.2010. Perheeseeni kuuluu tällä hetkellä mies ja koira. Tätä raskautta on hartaasti odotettu, nyt vaikea uskoa tätä ihmettä todeksi. Ehkä ultra 22.6 tekee tämän kaiken hieman todellisemmaksi. :)

Ihanaa tutustua muihinkin ihmettelijöihin :) Löytyykö yhtä "vanhoja" odottajiakin vielä kuin minä? :)

Sognatore79 9+4

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puhui tuosta verenvuodosta. Mulla tihkutteli ruskeaa, välillä punasempaa vuotoa raskauden alussa useamman viikon ja olin ihan varma että kesken menee. Pikuhousunsuojalla kuitenkin aina pärjäsin ja sairaalaan soittaessa sanoivat aina että jos ei ole kovia kipuja, eikä siteeseen asti tule paljoa niin ei kannata käydä. Kävin sitten varhaisultrassa ja siellä kaikki hyvin. Ultraaja meinasi, että kohdunsuulta monesti vuotaa kun verisuonet jäävät puristuksiin tai jotain.

Täällä on vauvalle kaikki valmiina. Eilen sain vaunutkin ja ostin ekat tuttipullot ja tutit. Vauva vaan puuttuu enää :). No saishan tuo vielä hetken kasvaa masussa.

Kovasti on supistellut ja nyt tullut vielä menkkamaiset jomotukset alaselkään, ilmeisesti supistuksia nekin. Maanantaina viimenen lääkärineuvola niin saa nähä onko supistelut tehneet jo tuhojaan tuolla alapäässä.

Vauva on kääntynyt raivotarjontaan jo jokin aika sitten, mutta ei ilmeisesti ole kuitenkaan vielä laskeutunut. Pyllyään tyyrää tuonne ylös sivuun. Muutenkin makoilee ihan toisella puolen mahaa. Liikkeet on vähän vähentyneet ja välillä säikähdän kun on hiljaisempaa, mutta kun on rauhoittunut kuuntelemaan ja laskemaan liikkeitä niin hyvin liikkuu. Varmaan vaan vähemmän kuin ennen. Nälkä on koko ajan :).

Masu alkaa olla jo iso ja raskas kannettava. Haluaisin päästä johonkin kokoarvioon. Itse olen ollut iso ja sisko on tehnyt isoja vauvoja. Haluaisin vähän tietää minkä kokoinen neiti sieltä on tulossa. Ultrien mukaan on aina ollut aika pieni ja neuvolassa viimeksi th meinasi että normaalikokoinen vauva tulossa sf-mitan perusteella, mut silti vhän pelottaa.

Tällaista tällä kertaa.

voikaa hyvin

Eve rv 35+2

Vierailija
82/86 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sognatore, ei oo vielä mitään käsitystä hoitopaikasta. Onneks ne häät on vasta lokakuussa, niin on vielä aikaa miettiä.

Saapa nähdä mitä neuvolassa sanotaan ens viikolla mun painosta... Nyt on noussu ehkä kilon-pari siitä, mitä oli ennen raskautta. En oo uskaltanu vaa'alla käydä tällä viikolla... Mullahan siis on painoa ennestään jo niin paljon, että ei tarvis juurikaan nousta. Nyt on syöty niin älyttömästi herkkuja, ettei oo ihmekään että nousee. Just kyllä luin jostain, että viikosta 20 eteenpäin sopiva painonnousu olis 200-500g viikossa, joten siihen mahtuu munki painoni :D No, täytynee kuitenkin yrittää rajottaa tuota herkuttelua...

Evellä onkin jo loppusuora menossa. :) Jaksamisia ison mahan kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas,

piti tulla kertomaan. Eli viime viikolla sain sen Kelan kirjeen, että äitiyspakkaus tulee kahden viikon kuluessa. No, se pakkaus olikin postissa jo perjantaina!!! =) Kivaa, että joskus näinkin!

On se vaan ihan mahtava paketti. Paljon hyviä vaatteita pikkuiselle + peitto, makuupussi, pinnasängyn lakanasetti yms. yms. Tietysti oon käynyt Kelan webbisivuilta tutkailemassa pakkausta jo monet kerrat, mutta onhan se livenä aina eri asia.

Oon tosi tarkka värien yhteensopivuudesta ja muutenkin siitä, että kaikki on just, eikä melkein. Ihanaa huomata, että olen tosi tyytyväinen ja kiitollinen tän vuoden äitiyspakkauksen sisällöstä. Ainakin tyttövauvalle kaikki pakkauksen kamat sopii mainiosti. Persikan väriset housut on ehkä ainoat, mitä en pojalle pukisi, mutta muuten paljon plussaa toimivista, sukupuolineutraaleista väreistä!

Vierailija
84/86 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että pakkaus tuli kuitenkin aika nopsaa! Mun makuun ne vaatteet on vähän hailakoita (ainakin kuvien perusteella), mutta ymmärrän, ettei Kela voi valita siihen pelkastaan kirkkaan oranssia ja turkoosia ja vihreetä, kun taitais olla aika monelle liian värikästä. :D Onhan niitä nyt sitten helppo yhistellä muihin vaatteisiin, niin ei haittaa.

On muuten ihan törkeen vaikeeta löytää nättejä vaatteita! Joka paikassa on vaan vaaleenpunasta tai -sinistä. Tosi vaikee löytää just jotain kirkkaita värejä. Tai sitte niissä on jotain ihan tyhmiä printtejä. Kirpparilla kävin kiertelemässä sunnuntaina, eikä sieltäkään löytyny mitään muuta ku vaaleenpunasta... Että jos joku osaa antaa vinkkiä kivoista vauvanvaatekaupoista, niin kertoo. Pakkahuoneenkadulla on toki se Metsola, jonka vaatteet mua miellyttää, mutta ne on niin älyttömän kalliita, etten kykene kovin pieniä ja nopeasti pieneksi jääviä sieltä ostamaan.

Ja ai että mua ottaa päähän tuo koira! Se haluaa olla ilikiä just niinä aamuina, ku mua väsyttää. Kissaa on ihan pakko kiusata ja vetää kirjoja kirjahyllystä ja syödä niitä... Se on ihan nyt viikon sisällä keksiny nuo kirjat. Ei oo kiva juttu, ne on mulle rakkaita lapsia!!

Mutta hei, yks hyvä uutinen! Äsken tuli posti, ja meidän vakuutushakemus vauvalle hyväksyttiin! Pelkäsin, että hylkäävät, kun on niin paljo tuota ylipainoa ja sitte vielä se hitsin r-diabetes. Mutta nyt on yks huoli vähemmän. :D (Kunhan vaan muistaa maksaa sen, että tulee voimaan...)

Pitäisköhän meidän muuten jossain vaiheessa alottaa toinen ketju, ettei tää veny kovin monelle sivulle. Mulla ainakin näkyy jo kahdella. Jos vaikka elokuun alusta alottas uuden? Mitä mieltä muut on?

Vierailija
85/86 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma alkaa olla lopuillaan hetkiseksi ja paljon on tullu loppulomasta reissattua ja niimpä ei tännekkään ole tullut mitään postattua. Maanantaina paluu jälleen arkeen koittaa ja elämä alkaa rauhoittua kummasti.

Neuvolassa kävin maanantaina ja kaikki kunnossa pikkuasukilla ja ei omassa voinnissakaan mitään valitettavaa ole. Ajatella, että seuraavalla käynnillä saa alkaa tappelemaan niiden Kelan lappusten kanssa ja myös tuo sf-mittaus ois sitte ensimmäistä kertaa =) Pikkuhiljaa pitänee alkaa miettiä tuota 2 ultran ajankohtaakin ja paikkaa mihin sen menee teettämään. Huh, vastahan sitä sen raskaustestin kanssa kotona jännitettiin =)

Töihin pitänee kotvan päästä hankkia tukivyö ja ennaltaehkäistä mahdollisimman hyvin selkäkipuja. Tälläiset aatokset tällä kertaa. Uusi ketju ois varmaan paikallaan, kun kahlattavaa riitti jo tässäkin ;)

Pistäkääpä hautumaan sellainen idea jos hieman syksymmällä ois sellainen miitti yhdessä Oululaisten odottajien kanssa, niitähän bloggaajatkin järjestää ja tutustuu toisiinsa =))

Vierailija
86/86 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin uuden ketjun, sinne tästä lähin kirjotukset. :D