-OULULAISET ESIKKOÄIDIT-
Tervetuloa esikoistaan odottavat Oululaiset äidit keskustelemaan ja tutustumaan muihin Oululaisiin ensimmäistään odottaviin äiteihin!
Täällä odotetaan ensimmäistä raskausviikolla 9+4 ja laskettu aika on 7.1.2010. Perheeseeni kuuluu tällä hetkellä mies ja koira. Tätä raskautta on hartaasti odotettu, nyt vaikea uskoa tätä ihmettä todeksi. Ehkä ultra 22.6 tekee tämän kaiken hieman todellisemmaksi. :)
Ihanaa tutustua muihinkin ihmettelijöihin :) Löytyykö yhtä "vanhoja" odottajiakin vielä kuin minä? :)
Sognatore79 9+4
Kommentit (86)
...joten kulutin vähän aikaa :D
nimimerkki........LA.................kumpi tulossa
Poks86............6.6 (synt. 17.6.)..tyttö
Choco.............9.7 (sektio).......poika
Eve83.............26.8...............tyttö
annana+nuppu......23.9.
Janelle...........7.10...............tyttö
Marsupialia.......26.11..............poika?
lanu
JanikaJaMatti.....25.12
Katjuska..........6.1.
Sognatore79.......7.1.
Tämmösen listan sain nyt aikaseks. Chocollahan on kyllä jo pikkunen sylissä, mutta en viitsinyt poistaa listalta kuitenkaan. Kaikkien LA:ta en saanut napattua teksteistä, jonkulaiseen järjestykseen yritin kuitenkin listaa saada.
Mahassa tuntuu olevan kaikki hyvin. Pieni on varsin touhukas, koko ajan tuntuu potkuja. Viime viikolla mieskin tunsi ne ensimmäistä kertaa käteen. :) Mulle on valitettavasti rantautunut taas armoton väsymys, koiran kans meinaa mennä hermot... Sillä riittäis virtaa ihan koko ajan. Luojan kiitos tuo oppi sisäsiistiksi niin aikasin, en kestäis jos pitäis vielä siivota pissojakin... (kuulemma isovillakoirapojat oppii monesti vasta joskus 8kk ikäsenä sisäsiistiksi... tuo on reilu 6kk.)
Sognatorekin taitaa piakkoin palailla etelänreissusta. Toivottavasti ilmat on suosinu ja muutenkin ollu kivvaa. :)
Heips!
Marsupilaia - olit tippauttanut minut listalta pois, mutta kaikki hyvin täällä. Eli Ötökkä78 ja 10.2. on la. Vielä ei tiedä kumpi tulossa, mutta miten sitä on omat ajatukset jotenkin siirtänyt että tyttö se on. Molempi parempi :)
Ultran jälkeinen helppo-olo on jatkunut. Joka päivä tulee kuitenkin ihmetyskysymyksiä ja oloja. Mutta eiköhän näistä kaikesta selviä ja neuvolakin hoida asiansa. Verta tuli sunnuntaina, mutta vain kerran ja hyvin vähän. Ei enää paniikkioloa - sen verran osasi terveydenhoitaja rauhoitella. Onko muilla tällaisia kokemuksia ja hyviä lopputulemia?
Kesäpäivää!
Ötö rv10+0
Terve poika tuli. 3240g ja 48cm. Syö ja nukkuu vain. x) Tosi kiltti. Ei itke ollenkaan. =)
Chocolle onnittelut pojasta!
Arvasin, että joku jää listasta pois. Näköjään kaks viimestä nimeä olin jättänyt pois, kun Moonbridekin oli tipahtanut.
nimimerkki........LA.................kumpi tulossa
Poks86............6.6 (synt. 17.6.)..tyttö
Choco.............9.7 (sektio).......poika
Eve83.............26.8...............tyttö
annana+nuppu......23.9.
Janelle...........7.10...............tyttö
Marsupialia.......26.11..............poika?
lanu
JanikaJaMatti.....25.12
Katjuska..........6.1.
Sognatore79.......7.1.
Ötökkä78..........10.2.
Moonbride
Katotaan, josko se nyt tulis kokonaisena. :)
Ötökkä, mullahan oli tuossa pari viikkoa, että verta tuli aina välillä, ihan kirkasta, välillä jopa pönttöön asti. Yleensä vaan paperiin. Mulla oli sillon rv:t 17-18. Kätilö tosin sanoi, kun kävin ultrattavana rv 6+4, että verenvuoto alkuraskaudessakin on ihan normaalia, just tuommonen pieni. Limakalvoista tulee, kun ovat normaalia herkemmät. Ai niin, mullahan oli tosi vahva tyttöolo, mutta pojalta näytti ultrassa :D
Mulla on tänään ollut alamaha kamalan kipeä, en oikein osaa sitä paikallistaa, että johtuuko kohdun kasvusta vai liitoksista vai onko supistus. Supistuksiin en oikein usko, kun niitä on ollut kivuttomina aiemminkin eikä tunnu yhtään samalta. Huolestuttaa vaan kaikki niin kovin. :( Odotan innolla, että saisin sen 24 viikkoa täyteen, että olis edes jonkinlaiset teoreettiset mahdollisuudet saada vauva elävänä... Jotenkin en vieläkään jaksa uskoa tähän onneen.
Täällä todennäköinen LA on 25.2.10. Vielä on ultra edessä päin. Mulla oli myös mahakipuja tuossa, epäilin pissatulehdusta, kävin mutkan päivystyksessäkin mutta ihan turhaan. Lääkäri ei ottanut oikein mitään kantaa kun ei virtsasta mitään löytynyt. Käski vain ottaa Panadolia ja siinä se. Huoh. Tuo oli erilaista kipua mitä muut jotka on tunnistanut ihan normaaliksi. Ehkä sitä vain pelkää liikaa, mutta olisin luullut että edes tarkemmin tutkitaan. :/
Mulla on ollut koko raskauden ajan ihan kummallisia mahakipuja. Totean vaan nytkin, että ne oli kohdun kasvukipuja mitä todennäköisemmin, ne viimesimmät kovat kivut. Maha on ihan yhtäkkiä taas kasvanut. :)
Eilen ompelin itelleni ekan mammahameen. Vielä on vähän löysä, mutta eiköhän se siitä muutu sopivammaksi kuhan syksy tulee :D Kyllä se nytkin kuitenkin päällä pysyy. :)
Joo, niin se neuvola kertoi minullekin, että varmastikin ihan vaaratonta verta. Ja eipä sitä tullut kuin kerran. Nyt ollut ok. Tuosta vatsakivusta kun puhuitte - todellakin välillä tuntuu ja kovaa, ettei meinaa alas päästä ja se tuntuu tosiaan ihan vatsalihaksissa :) Ne ovat kohta siis menneet.
Monet puhuvat tuolla keskusteluissa, että np-ultra on joskus myöhään. Itsellä oli tuossa 9+3 ja ok. Neuvolasta sitten tietysti huolestuneena varmistin, että onhan tämä nyt oikeasti tässä että ei liian aikaisin. Ja kuulemma oli. Liekö tämä netin lukeminen sittenkään hyvästä? =)
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Ötökkä 10+4
Reissu takana ja ihanan rentouttavaa oli. Hotelli oli kaunis ja romanttinen, ruoka todella hyvää ja vesi kristallinkirkasta. Ainoa huono puoli oli se, että oli pikkasen liiankin kuuma, aurinko porotti niin kuumasti että helpolla tuli huono olo. Ostin reissusta vaavillekin jo ihkaekan nalle puh-bodyn :) Pitäähän nyt vaavillekin muisto olla Kyproksella asti kun on masussa ollut :)
Massu on nyt kasvanut tosi selkeästi ja kasvukipujakin siis ollut. Välillä vaan juilii vähän, välillä taas ihan kouraisee niin että pitää keskittyä hengittelemään.. Mutta en ole huolissaan ollut vaan uskon että kuuluu asiaan :)
Mitä tänne kuuluu? Voitteko kaikki hyvin? Onnea tosiaan Choco ja Poks kun olette saaneet nyyttinne jo syliinne. Me muut vielä nautiskellaan odotuksesta ;)
Mukavaa sunnuntaita kaikille minunkin puolestani!
Sognatore 15+3
Kiva kuulla, että Sognatoren reissu oli onnistunut! :)
Voin todeta jälleen, että ne kasvukivut voi olla TODELLA kovia! Kävin nimittäin eilen sairaalassa istuskelemassa muutaman tunnin, että tarkistavat kaiken olevan hyvin. No, olihan ne. Minä vaan oon vähän ylihysteerinen ja silleen... Mutta maha on tosiaan kasvanut. Ihan muutamassa päivässä.
Vauva liikkuu ihan älyttömästi nytkin, kun läppäri on mahan päällä. :D Se on vissiin sitä mieltä, ettei sen asumuksen päälle sais moisia tunkea!
kivuista puheenollen niin mä en muista että mulla olis ollut mitään muita kipuja ku nivuset vain jos pidempään käveli. oli kait ihan helppo raskaus kun ei verta tullu tai mitään. missäs päin kyprosta olitte sognatore?me käytiin viime vuonna kans siellä häämatkalla ayia napassa oltiin.ihan jees paikka vaikka oli silloinkin tosi kuuma 42 astetta varjossa. on sulla varmaan ollut tukalaa... tai no riippuu masun koosta:) kiitos onnittelijoille:)
Poks, me oltiin Ayia Napassa kans, Nissi Beach Holiday Resortissa. Siellä niitä häitäkin muuten järjestettiin alkuviikosta kahdet per päivä :D Tosi romanttinen hotelli oli :) Joo, noita asteita oli ja huh että oli välillä hyvinkin tukalaa vaikka massu ei vielä niin iso olekaan. Tämä ajankohta vaan oli ihan väärä tuohon paikkaan, täytyy mennä ens kerralla ennemmin tai myöhemmin niin ei ihan noin kuuma ole.
Mulla ei noita kipuja onneks niin säännölliseen ole. Jonain päivänä saattaa juilia vähän enemmän kuin toisena, mutta onneks monena päivänä ei ole mitään oireita. Niitä kovempia kipuja mulla on ollut vain 2 kertaa ja silloin kyllä vihloi hetken aikaa aika rajusti. Kesti kuitenkin ehkä vain minuutin, joten ei iskenyt paniikki..
Tsemiä sulle Marsupialia, inhottavaa kun oot niin kipee että pitää oysissa istua :( Ei yhtään kiva! Onko sulla kuin usein niitä kipuja? Meneekö koko odottaminen ihan lörinäksi niitten takia? höh :(
Sognatore 15+4
Ei mulla nyt koko aikaa niitä kipuja ole, nyt taas helpottaa. Niitä tuntuu olevan aina välillä muutaman päivän kerrallaan, kun maha kasvaa enemmän. Nyt tosiaan tuntuu jo paremmalta. Mieskin sanoi illalla, että on maha kyllä selvästi kasvanu ihan muutaman päivän sisällä. Ilmeisesti se ei osaa kasvaa sillain tasasesti... :D
En muista, onko ollu jo puhetta, mutta miten teidän miehet suhtautuu raskauteen? Kohteleeko teitä jotenkin eri tavalla ku ennen? Mun mies on aika ihana, se on ottanu mun kanit hoitaakseen oikeestaan kokonaan. Ennen ei paljon niitä oo siis hoitanut. Niitten hoivaaminen vaatii kuitenkin aika paljon kumartelua ja nosteluakin, niin ei anna mun enää sitä tehdä. Heinää joudun lisäämään päivällä ku mies on töissä, mutta muuta ei juuri enää tarvi. Koiraakin käyttää ulkona helpommin ku ennen, jopa oma-aloitteisesti! Kissan se on aina hoitanut, kun se miehen onkin alunperin. Muutenkin aina sanoo, että mun pitää ottaa rauhallisesti. :)
No hyvä ettei sentään koko ajan ja onneks selkeesti mahan kasvuun liittyy. Sekin varmasti hälventää huolia. Se vissiin tosiaan kasvaa niin pyrähdyksinä niin aiheuttaa sitten enempi kipuja..
Mä en oo noin onnekas mieheni suhteen, valitettavasti. Nyt jos koskaan toivoisi itseään kohdeltavan kuin prinsessaa tai että ees huomioitaisi enemmän mutta me taas tunnutaan tappelevan entistä enemmän. Ehkä siks että mä en siedä yhtään mitään ilkeetä nakkelua hänen suustaan mua kohtaan (enkä kyllä muittenkaan suusta). Mutta itte on miehen sä valinnut niin ei kait tässä auta valittaa.. Pitää vaan yrittää jaksaa.. :)
Kaikki ovat nukkuneet eilisen ohi, turha tiistai :) Meillä on seuraava neuvola viimeinen päivä-edellinen oli 22.6, pitkiä nämä välit käynneillä.. Mulla on aina ollut se käsitys, että raskaana olevia (etenkin meitä vanhempia) seurattais vähän tarkemmin, mutta yllätyksiä on näemmä raskaus tälläkin puolella täynnä. Niinkuin tää Oulun ihana yhden ultran meininkikin, plaah!
Onkohan mulla nyt sellainen vali vali-olo.. :) Vissiin! Pitäis mennä suihkuun ja käyttää koira ja ikkunatkin on pesemättä ja ja ja :D Eikun hommiin siis..
Toivottavasti aurinko pilkahtaisi tällekin viikolle :)
sognatore 15+6 (ihanaa, huomenna vaihtuu taas viikko!)
Eli tämä mamma on edennyt vauvelin kanssa raskausviikolle 29 + 0.
Vointi on mitä parhain edelleen. Viikko sitten ilmaantuivat ensimmäiset harjoitussupistukset, mutta näihin auttaa, kun vain hidastaa tahtia. Nuo supistukset tuntuvat ilmaantuvan aina vähän pidemmillä kävelylenkeillä.
Toinen neuvolalääkärikäynti on myös juuri takana ja passittivat sokerirasitustestiin. Mitään oireita ei ole raskausajan diabeteksen suuntaan, mutta neuvolan terkka sanoi jo ekalla neuvolakäynnillä, että tämä on hyvä tarkastaa joka tapauksessa. Tulokset selviää sit seuraavalla neuvolakäynnillä.
Kotona alkaa olla kutakuinkin kaikki valmiina pienelle tulokkaalle =) Olen sisustanut vaavin huonetta, ostanut pari huippumahtavaa ja laadukasta vauvanvaatepakettia huuto.netistä ja vaunutkin käytiin lunastamassa liikkeestä kotiin =)
Ihanaa on odotella tätä pientä, joka tuntuu alituiseen vetävän jotain steppaustreenejä masussa ;-D
Ootteko muuten huomanneet sellaista asiaa, että nyt kun itse on raskaana, niin meitä vauvamasuisia tuntuu kävelevän ihan älyttömästi vastaan Rotuaarilla ja muualla keskustassa aina kun siellä vain käy ? =D
Meillä on myös seuraava neuvola viimeinen päivä :D Saadaan viimeinkin täytettäväksi ne kelan lappuset, ja sitten jo saakin odotella äitiyspakkausta! Hurjaa! Meilläkin vaihtuu huomenna viikot, tänään 21+6. Osaako joku pidemmällä oleva sanoa, kauanko käsittelevät noita hakemuksia ja kauanko meni pakkauksen saamiseen? (Ai, miten niin malttamaton? :D) Sognatore, kyllähän ne käynnit tihenee sitten vähän ajan päästä. Ei mulla ainakaan mitään tarvetta olis käydäkään useammin, paitsi sillon ku iskee paniikki ja sillon huomiseenki on liian pitkä aika. :D Ja hei, et sää kyllä kovin vanha odottaja ole, pikemminkin normiaikataulussa! Eikös ensisynnyttäjien keski-ikä oo nykyään jo melko lähellä 30 vuotta? Olisko 28? Että silleen... Mehän ollaan aivan edellä aikataulusta, kun oon vasta 26! :D Kaiken lisäksi mun on tällä koulutuksella aivan mahdotonta saada työtä, paitsi laivalta, jonne en lähde, joten joudun vielä jossain vaiheessa koulunpenkille. Että mää oon sitte ihan sairaan vanha opiskelija...
Minä oon vauvamasuja nähnyt jo muutaman vuoden joka paikassa, kun sitä on itselle pitkään haaveillut. Ehdin kuumeilla yksikseni pari vuotta ennen ku mies lämpeni ajatukselle. (Tai siis, kun sain sen naimisiin, mikä on sen mielestä edellytys lapsille. :D)
Meille tuli hääkutsu etelä-suomesta, lokakuun puolessa välissä olis juhlat. Mulla on viikkoja sillon 34 ja risat, hirvittää vähän kun ei yhtään tiedä minkälaisessa kunnossa on sillon, mutta en haluais jättää väliinkään. Lisäksi mua stressaa jo nyt noiden elukoiden hoito. Kanit ja kissa nyt menee, joku varmaan ne voi käydä täällä ruokkimassa, mutta tuo yliaktiivinen koira... Kaikki mun puolen sukulaiset on lähdössä sinne juhliin, niin en yhtään tiedä kenelle tuon uskallan antaa. :/
Semmosta keskiviikkoa täältä.
Marsupialia: Mä vein Kelan äitiystuki ja -rahahakemuksen työpaikan palkkikseen just juhannuksen alla ja palkkiksessa lupasivat laittaa menemään Kelalle 22.6. Tänään sain postissa Kelan päätöksen, että tuki (=äitiyspakkaus) myönnetään ja menee vielä parisen viikkoa, että saan pakkauksen kotiin. HUOH! Kyllä on pitkä aika odottaa, kun haluais jo päästä tutkimaan niitä ihania pieniä vaatteita ja muita tarvikkeita... Että hidastahan tuo papereiden käsittely tuntuu olevan.
Tänään siis rv 22+0!! :D
Tosi kauan kyllä tuntuu kestävän tuo Kelan papereiden pyörittely. Sitähän se toki on aina ollutki... Täytyypä laittaa ne paperit vetämään samantien kun ne saa, että saa sitten mahollisimman nopiaa paketinkin. Mun ei onneksi (??) tarvi viedä minkään työpaikan kautta, kun oon työtömänä. Minimituki mulle varmaan muutenkin tulee, kun muutaman viime vuoden oon vaan epätoivosesti yrittäny opiskella jotain mielekästä, mutta ei oo onnistunu. Löysin viimein se mun alan ja olisin päässy kouluunkin, mutta sitten tämä vauva ilmotti tulostaan. :D Täytyy sanoa, että vaikka vauva on enemmän ku toivottu, niin vähän harmittaa, kun koulu nyt jää. Koulutus alkaa joka toinen vuosi, joten ehkä sitä sitten parin vuoden päästä koittais päästä uudestaan sinne. Mikäli ei sitten "tehdä" toista lasta tähän heti perään... :)
Kyllä aika menee nopeasti :)
Mäkin muuten jo haluisin sen äitiyspakkauksen, ilmeisesti joudun vielä hyvän aikaa odottamaan :( plääh!
Ja vanha, oon mä :D Mutta ei se haittaa, oonpahan kerennyt elää! Ja ei se nyt enää niin paljoo vaivaa ku silloin kun vielä yritettiin ja mä olin ihan varma ettei me edes voida saada lapsia ja tietty ajattelin että oon jo niin ikäloppukin.. Hoitoihin katsos piti olla alle 35v. Mut onneksi se pikkuinen meillekin suotiin masuun kasvamaan ja vielä pamahti ihan luomuna! :)
Mä löysin aivan täydellisen upean iltapuvun veljen häihin Haloselta. HIntaa oli 230€. Mutta kuka tietäis mitkä mun linjat on vuoden/kahden/kolmen päästä.. :) Että voinko mä pitää sitä vielä sittenkin.. Ja voiko sitä pienentää koon tai kaksi tarvittaessa.. Mutta ikinä en ole niin kaunista pukua päälläni nähnyt, aivan fantastinen.. Tahtoo!!!!
Marsupialia: Nuo koiran hoito-ongelmat on aina yhtä pahoja.. Kun pakko olis löytää kuitenki hoitopaikka johon luottaa ja tietää että koira varmaasti on parhaassa mahdollisessa hoidossa. Muuten menee oma reissu pilalle kun pitää ressata sitä miten toinen jaksaa.. Onko vielä tullut mitään ideaa paikasta?
sognatore 16+0
Masutuubeja löytyy paljon netistä, H&M myy halvempaa ja nuo äitiysliikkeet kalliimpaa, mutta ehkä myös laadukkaampaa... ?
Mitäs muille kuuluu? Täällä odotellaan kovasti ultraa.