Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-OULULAISET ESIKKOÄIDIT-

08.06.2009 |

Tervetuloa esikoistaan odottavat Oululaiset äidit keskustelemaan ja tutustumaan muihin Oululaisiin ensimmäistään odottaviin äiteihin!

Täällä odotetaan ensimmäistä raskausviikolla 9+4 ja laskettu aika on 7.1.2010. Perheeseeni kuuluu tällä hetkellä mies ja koira. Tätä raskautta on hartaasti odotettu, nyt vaikea uskoa tätä ihmettä todeksi. Ehkä ultra 22.6 tekee tämän kaiken hieman todellisemmaksi. :)

Ihanaa tutustua muihinkin ihmettelijöihin :) Löytyykö yhtä "vanhoja" odottajiakin vielä kuin minä? :)

Sognatore79 9+4

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein sain uuden salasanan ja pääsen taas kirjoittelemaan tänne. Kuumuus todella alkaa olla sietämätöntä, mutta toisaalta ei saisi valittaakaan, hyvähän se on että kesällä on lämmin. Viimekesä oli niin kylmä ja sateinen, että ei sekään kivaa ole. Jotenkin ajattelinkin, että kun minä olen viimeisilläni niin kauheat helteet tulee :). Sormet on melko turvoksissa, mutta muuten ei pahemmin turvotusta ole (ainakaan vielä). Hiki kyllä valuu koko ajan.

Olette täällä puhuneet noista rakenneultrista ja hinnoista. Minusta on kyllä hölmöä, että Oulu ei tarjoa, kuin yhden ultran. Itse olen siis näitä kuntaliitoksen myötä uusia Oululaisia ja me saatiin vielä vanhan kunnan piikkiin myös rakenneultra. Ekalla kerralla niskapoimu-ultrassa meilläkin oli se Aydin Tekay (tulikohan nimi edes sinne päin) ja tykkäsin tosi paljon. Antoi paljon kuvia ja kertoi tosi kivasti mitä näki. Rakenne ultrassa lääkäri sitten oli vähän tylympi ja koko hommassa meni ehkä kymmenen minsaa ja saatiin kaksi huonoa kuvaa matkaan. No, kiva kuitenkin oli nähdä, että kaikki oli hyvin.

Lisään itsenikin tuohon listaan.

Chocolla onkin H-hetki jo todella lähellä. Jännää ;). Onko lapsesi perätilassa vai miksi leikataan. Viime lääkärikäynnillä meidän neiti köllötteli vielä perätilassa, mutta nyt on mielestäni kääntynyt. Hyvä niin. Alkoi jo huolestuttaan jos ei ehdikään kääntyä ja sektioon joudutaan.

nimimerkki........LA...............kumpi tulossa

Choco.............9.7 (sektio).....poika

Eve83.............26.8.............tyttö

Janelle...........7.10.............tyttö

Marsupialia.......26.11............poika?

Katjuska..........6.1.

Sognatore79.......7.1.

Ötökkä78..........7.2.

Tulipas taas jorinaa

terveisin Eve + "Lyyli" rv 31+3

Vierailija
42/86 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minä tulin sanomaan heipat pariksi viikoksi. Aamulla olis 05.30 viimeistään herätys mutta ei meinaa malttaa nukkumaan. Pitäkää huolta toisistanne ja nähdään sitten muutaman viikon päästä!

Sognatore

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaan aikaan Sognatore lähdit Kreikkaan - Oulussa alkoi pilveillä ja jäähtyä ilma... :) Mutta ollaan tyytyväisiä.

Vielä kun ei ole neuvolahehkutuksia, niin olen koukuttanut itseni tuohon Raskauskiekkoon ja siihen mitä viikottain tapahtuu masussa. Tänään alkoi 9. raskausviikko. Asiat on ilmeisesti ihan okoo asiat Ötökällä masussa. Kertomisen palo on valtava, mutta hiljaa tässä on tullut oltua. Oletteko muut olleet millä mielellä raskausuutisen kertomisen kanssa? Onnellisuutta on niin vaikea toisaalta peittää.

Mukavia kesäpäiviä!

Vierailija
44/86 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko huomannu tuon Aydin Tekayn raskauskalenterin? http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54 Se on mun mielestä paras noista raskauskiekkojutuista, kertoo jotenkin eniten.

Meillä kerrottiin mun perheelle jo tosi aikasin, miehen perheelle ekan ultran (rv6+4) jälkeen. Lähimmille kavereille kerroin kans jo niillä main, muille sitten vähitellen nt-ultran jälkeen. Kaikki sukulaiset ei varmasti tiedä vieläkään, vaikka ei iso suku olekaan. :D

Vierailija
45/86 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, melkolailla krooninen hiki on päällä koko ajan, mut toisaalta pitää yrittää nauttia tästä kesästä, kun se kerranki on. x) Onneks mulla oli pahoinvoinnit talvella, niin oli huomattavasti helpompaa. Sympatiat niille, jotka joutuvat siitä nyt kärsimään..

Joudun sektioon, ku multa on poistettu 10 kasvainta kohdusta. Kohtu ei kestä enää synnytystä. Se vois jopa revetä. Mut kävi kyl tuuri, kun kerkesivät leikata ne ennen kuin tuhoutu koko kohtu! Ja sattumalöydöksiä olivat. On kyl toivottu lapsi! :) Piti vähän opiskeluja siirtää, mutta ei sitä liian uraihminen saa olla. Päätettiin tehdä lapset nyt, kun kasvaimet todennäköisesti uusii.. Mut se on sit sen ajan murhe.

Toivottavasti sulla (eve83) on vauveli jo kääntynyt. =)

Vierailija
46/86 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten eka lääkärivisiitti. Sain myös veriseulan tulokset ja tiedon niistä vesirokkovasta-aineista. Seula näytti down riskiä 1:100 000 eli terkan mukaan riski on hyvin pieni.

Yllätyksekseni vesirokon vanhoja vasta-aineita löytyi verestä, eli kuulun siihen ryhmään, joka aikanaan on sairastanut vesirokon niin oireettomasti ja huomaamattomasti, ettei sitä ole huomattukkaan kotosalla. No hyvä niin, vesirokkoon sairastuminen raskausaikana ei ole hyvä juttu.

Papan oton jälkeen ja kohdun koon tarkastamisen jälkeen lääkäri kuunteli vauvelin sydänääniä, jotka jumputtelivat 155 lyönnin tahtiin. Mites se nyt menikään, olikos niillä sykkeillä mitään eroa sukupuolen suhteen? Ainakin hauskaa tämä arvuuttelu on vaikka tuskin luotettavaa.

Nyt vaan odotellaan hetkeä, että päästään järveen polskuttelemaan, nimittäin tuon tutkimusreissun takia tässä muutama päivä odotellaan tulehdusriskin minimoimiseksi. Toivotaan, ettei nuo ikävät viikonlopun sääennusteet pidä paikkaansa =)

Katjuska 12+6

Vierailija
47/86 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei pitänyt sykeveikkaukset paikkaansa, tyttösykkeet oli ekalla kuuntelulla, 164, mutta poika näyttäis olevan tulossa. :)

Multa ei sitten löytynyt niitä vesirokkovasta-aineita, joten pitää olla tarkkana ettei saa sitä nyt vähään aikaan... Aika huono tuuri saa kyllä olla, että sen nyt sairastaa, kun tähän asti on välttynyt vaikkakin altistunut.

Minä kävin kans neuvolassa, kaikki hyvin. Sykkeet tällä kertaa 159. :)

Ostettiin tänään vaunut, Brion Happyt 2007 vuoden rungolla, joka on mun makuun parempi ku uudet. Ovat siis ihan käyttämättömät kuitenkin, mutta liikkeessä oli vielä tuota mallia tarjouksessa. Väri on kans viime vuoden. Musta-oranssit ovat, ja oon ihan rakastunu! :D

Vierailija
48/86 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei kovin kauas tipahda.

Mitä oululaisille kuuluu?

Täällä on tänään hhmmmm.... rv 19+2. Vajaa viikko puoliväliin! Vuotoa ei ole näkynyt moneen päivään, jee!! :D Vauva huitoo ja potkii, ihanaa. Kohta ehkä jo saatan uskoa, että meille tulee oikeasti vauva :)

Vierailija
49/86 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli eka neuvola, viikot plussatestin mukaan laskettuna väheni kuuteen, nyt siis 6+4, mutta en oikein usko tuohon. Ultra on elokuussa jolloin sitten näkee, mikä oikeasti on tilanne. Kunhan siellä edes olisi jotain, epäilen sitä vieläkin! En meinaa millään uskoa tätä todeksi ja vaikka olen odottanut menkkoja jo kaksi ja puoli kuukautta, en usko tätä *punastus*.

Muuten hormonit saavat mielialan aika matalaksi, olen väsynyt ja alakuloinen... Odotan kovin sitä että näen pikkuisen ja varmistun raskaudesta, jospa piristyisin sitten muutenkin.

Muoks: Neuvolantäti koitti kuunnella myös sydänääniä, mutta eihän sieltä vielä tässä vaiheessa mitään kuulunut. Miehen kanssa sydän syrjällään odotettiin jotain kuuluvaksi, mutta vielä täytynee odotella. :)

Vierailija
50/86 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ettei kovin kauas tipahda.

Mitä oululaisille kuuluu?

Täällä on tänään hhmmmm.... rv 19+2. Vajaa viikko puoliväliin! Vuotoa ei ole näkynyt moneen päivään, jee!! :D Vauva huitoo ja potkii, ihanaa. Kohta ehkä jo saatan uskoa, että meille tulee oikeasti vauva :)

Oi että odotan tuota että tuntisin pikkuisen potkut! Onnea puolenvälin saavutuksesta!

Vierailija
51/86 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileneviä päiviä!

Viime viikolla oli neuvola ja siellä ystävällinen täti lisäsi raskausaikaani päivällä. Mutta kyllä me itse laskeskeltiin, että ei se hedelmöitys silloin ole voinut tapahtua, niin pysytään edelleen la 7.2. Mitään muuta varmuuttahan sitten ei tullutkaan, nyt perjantaina on ultra. Eli siellä jo luulisi jotain näkyvän ja kuuluvan. Jännittävää.

Moonbride, minulta ei neuvolassa edes yritetty kuunnella mitään, kun sanoi, että vielä on liian aikaista. Joten jospa sitä sitten perjantaina. Taitaa tulla pitkä viikko :)

Mukavia hetkiä,

Ötökkä78, rv 9+1

Vierailija
52/86 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan jo innolla syntymää. Torstaina ois leikkauspäivä. Ihana päästä jo tästä masusta. Alkaa olla jo aika tukala olo. Mut vain nämä viimeiset viikot. Tosi pitkään oli ihan hyvä olla. Saa nähdä minkälainen taapero sieltä tulee. Sitten saakin jännittää, miten sen kans pärjää. x) Varmasti on raskasta, mutta onneksi mies jää heti lomalle auttamaan. Nauttikaahan odotusajasta vielä. Se menee yllättävän äkkiä, vaikka alussa tuntuu, et 9kk on ikuisuus ja välillä tietty saattaa olla rankkaakin. =)

Vierailija
53/86 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla alkupäässä tätä ketjua kirjoittelin että yliajalle on menny mutta nyt on käärö jo maailmassa ollu kohta kolme viikkoa. syntyi sitten lopulta 17 päivä vaikka laskettu aika oli 6.6 meinasi siinä usko pikkuhiljaa loppua että masuun se aikoo jäädä eikä tulla ulos ollenkaan.. pitkään antoi neiti odottaa itseään kun melkein vuorokausi oltiin synnytyssalissa. onneksi aika meni äkkiä.ihanaa on ollut ja kaikki vauvasta innoissaan tietty:) miten muilla mennyt? nyt tuli pikkasen viileämmät ilmatkin joten taitaa olla olo mukavampi odottelevilla. pitäskö muuten meidän synnyttäneiden jatkaa sitten jossain muualla juttuja vai mitä ootte mieltä:)

Vierailija
54/86 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin Oululaisena esikoista odottavana äitinä tunkeudun nyt tänne. ;) Onpas hieno palsta!

Onnittelut poks86!!

Täällä odotetaan ensimmäistä ja plussa tuli nyt 2.7. Vielä on ensimmäinen neuvolakäynti edessäpäin ja ultra heinäkuun lopulla niin en osaa sanoa vielä varmaa tietoa missä mennään ;D Perheeseemme kuuluu tällä hetkellä mies, koira ja olen eskarilaisen äitipuoli. Tätä raskautta on kovasti suunniteltu ja toivottu ja meillä tärppäsikin nyt heti ensimmäisellä yrittämällä (toukokuussa söin vielä pillereitä) toivottavasti siis kaikki menee hyvin...

Mutta olen niin onneni kukkuloilla että tätä ihmettä on ihan vaikea uskoa todeksi!!!

Vierailija
55/86 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea poks86 ja tervetuloa mukaan Elisabeth. =)

Tänään oli sitten pakko luovuttaa nuo vyötäröstä ahistavat farkut ja kipaista kauppaan hakemaan uudet. Nyt mulla on sitten eka mammamallit ja kivat löyty. Pikkasen pitää yrittää näitä olemattomia ompelijantaitoja näyttää ja lyhentää lahkeita.

Mietiskelin tässä yksi päivä tuota tulevaa lomareissua jonne toivottavasti pääsen (jos raskaus etenee hienosti) marraskuun alussa. Miten ihmeessä sinne voi varautua vaatetuksen kannalta? Olen tuolloin viikolla 30 ja ei tietenkään hajua mikä koko siinä vaiheessa menee päälle. Suomessahan ei syksyllä/talvella saa vielä odottajan kesähepeneitä. Pitääkö tässä mututuntumalla hakea äitiysvaatteita jo varastoon vai mitä keksin? Hyvät ideat otetaan vastaan. Muuten jos jollakulla tiedossa hyviä mammauimapukuja myyviä liikkeitä pistäkääpä infoa tulemaan.

Vierailija
56/86 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että oon jo näin pitkällä! Vieläkin tuntuu, niinku olis ihan alkuraskaus vasta menossa. Nyt rv:t alkaakin jo kakkosella...

Katjuska, miten olis trikoomekot reissuun? Vähän pitempi malli, niin ei nouse mahan takia liian ylös. Ne kuitenkin venyy aika lailla, niin menee varmaan päälle aika pitkään. Ei kyllä hajuakaan mistä sellasia saa, ku ite ompelen melkein kaikki vaatteeni ite. :D

Mullakin viimein on maha vähän kasvanut. Hyvin vähän tosin, näytän edelleenkin vaan entistä lihavammalta. :D Muutama hamonen on kyllä jo käynyt vähän ahtaaksi, mutta vielä ei oo vaatteitten kans ongelmaa. Kaipa sitä kuitenkin kohta täytyy viritellä ompelukone mammavaatteiden ompelua varten. Onneks hameita on niin nopea ommella, että voi jättää melkein viime tippaan. :) Housuja en käytä ollenkaan, paitsi tuulihousuja koiran kans lenkkeillessä. Hameet on paljo kivempia. :)

Mutta niin, vielä tuosta mahan kasvusta. Oon useammasta paikasta lukenut, että kohtu on navan korkeudella siinä viikon 22 tienoilla. Mulla kohdun yläreuna kulkee tällä hetkellä muutama sormenleveys navan yläpuolella... Että se taitaa kasvaa vaan ylöspäin eikä ollenkaan ulos. Aiheuttaa kivoja närästysongelmia kyllä.

Vierailija
57/86 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoomekot on kyllä kiva idea. Itse käytän hameita ainoastaan kesäisin ja en oikein osaa kuvitellakkaan käyttäväni niitä talviaikaan. Mutta aika hankalaa se olisikin, kun tähän saakka olen kävellyt tai pyöräillyt työmatkat =) Jos ois auto käytettävissä niin se vaikuttaisi vapauttavalla tavalla pukeutumiseenkin.

Mutta täytyy laittaa hautumaan tuo mekkoidea ja kääntyä sitten lähemmin luottamuksella äidin puoleen, jolla löytyy pelit ja vehkeet ja ennenkaikkea ompelijantaidot.

Lisää ideoita otetaan toki vastaan =)

Itselläni tuo kohtu oli jo navan kohdalla viime lääkärintarkastuksessa, joten taidan kuulua siihen isomassuisten joukkoon.

Vierailija
58/86 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä ja kävellen minäkin enimmäkseen kuljen. :) Auto on kyllä, mutta nykyään se on miehen käytössä kun käy töissä Oulunsalossa. (Vaikka se on MUN auto! :D) Mutta joo, hameella mennään, oli kulkuvälineenä sitten pyörä, auto tai jalat. Äkkiä tottuu vahtimaan hametta, ettei se nouse turhan ylös pyöräillessä.

Mutta siis hame on mun valinta. Olin ennen töissä laivalla, ja mua otti päähän kun siellä piti aina käyttää niitä paskasia haalareita, ja vapaa-ajallakaan ei viitsinyt hameita sotkea (tilat oli aina vähän hiilipölyssä, kun hiiltä kuskattiin) niinpä käytin kotona aina hameita, kun ne on vähän naisellisempia. :) Se on sitten jäänyt päälle. :) Sitä paitsi kaupoista saa nykyään niin kivan värisiä sukkahousuja, tykkään leikkiä värien kans vaatteissa.

Vierailija
59/86 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Trikoiset hameet ja varsinkin nämä nykyisin runsaasti kaupoista löytyvät "tunikat" ovat ihan ehdoton juttu. Mistähän noita masutuubeja löytäisi? Moni puhuu niistä, mutta en ole vielä huomannut. Toki vatsa vasta alkaa kasvaa...

Tänään oli ensimmäinen ultra. Pikkuinen nuortui eli la on 10.2. ja rv 9+3 siis nyt. Mutta siellä ne pienet käsimelat heiluivat, sydän pamppaili ja jalat liikkuivat ylösalas... Äärimmäisen liikuttavaa. NYT uskoo raskauteen =)

Onnellisia hetkiä kaikille!

Ötökän tuleva äiti

Vierailija
60/86 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masutuubeja löytyy ainakin netistä melko helposti guuglaamalla, mm. tuolta --> http://www.mamabella.fi/?gclid=COnk6frQy5sCFUcTzAodpnqxKg

Ei oo vaikea tehdä itsekään, varsinkaan jos omistaa saumurin. Minen oo tarvinnu, ku mun paidat on melkeen kaikki tunikoita. Muutenkin pitempää mallia suosin. :)

Onnittelut Ötökälle kivoista ultrakuulumisista! :)