millainen ihminen äänestää keskustaa?
ja voisko vittuilun pitää minimissään, kiitos :)
Kommentit (35)
miksi minä, nuori lapseton kaupunkilainen äänestäisin keskustaa? Mitä sellaista tarjottavaa kepulla on mitä muilta puolueilta ei löydy?
kyllä noita löytyy ihan joka puolueesta. älä huoli... ja jopa politiikan ulkopuolelta.
onhan se kiva jos on jotenkin valveutunut ja avoin... :P ja mitä vielä onko useampiki samanlainen... jos niitä kloonataanki karpelasaarelavienoserjolasta.
ja sinkku ihminen saa kai hyppiä sänkyyn kenen kanssa haluaa.
sinun kuuluukin äänestää kaltaistas, eli nuorta ja joka ajaa sinun asioitasi, ei se oo puolueesta kiinni. löytyy varmaan joka puolueesta joku sanavalmis ja asiansaosaava, joilla on samat arvot ja ideologia kuin sulla.
oikeasti hallituspaikat ja miesten suosio on kaiken edellä!! Ja näitä on maakuntamme useammassakin kunnan politiikassa mukana...valitettavasti paskapuheilla ja liehittelyllä pääsee pitkälle...eikä nää äänestäneet mummot ja toiset samanalaiset kanat sit tajua/halua seurata onks asiat edistyneet vai ei! Et sellasia keskustalaisia täällä päin, eikä edes sitä perinteistä maaseutua!
Oisko nää sit niitä karpelan kisällejä??
sinun kuuluukin äänestää kaltaistas, eli nuorta ja joka ajaa sinun asioitasi, ei se oo puolueesta kiinni. löytyy varmaan joka puolueesta joku sanavalmis ja asiansaosaava, joilla on samat arvot ja ideologia kuin sulla.
ole keskustasta löytynyt. Kumma miten sellaiseen 'universaaleja arvoja' korostavaan puolueeseen ei ole eksynyt ketään jonka kanssa olisin samaa mieltä ;)
Katkeraa siis siitä että Keskusta pärjäsi kuitenkin ihan hyvin ja taas demarit entistä surkeammin.
Olen hiukan alle kolmekymppinen akateeminen lapseton nainen. Asun yli 100 000 asukkaan kaupungissa. Äänestin keskustaa monestakin syystä. Puolueen listalta löysin nuoren ja silti kokeneen ehdokkaan. Keskustalla on taustalla selkeät arvot, pitävät huolta koko Suomen hyvinvoinnista, ehdokkaat kokeneita, pitävät lapsiperheiden puolta, haluavat pitää suomalaisesta ruokatuotannosta kiinni ja ovat heikkojen puolella. Perintöverouudistus auttaa tilojen siirtymisessä nuoremmille polville, mikä tällä hetkellä ongelmallista. Eri mieltä olen esim. turpeen laskemisessa uusiutuvaksi energiaksi ja metsien käytön lisäämisessä. Paperiteollisuus sietääkin vähetä Suomessa, sillä teollisuus liian suurta tälle väestölle ja näille metsille. Surettaa muutenkin Suomen metsien totaalinen muuttuminen surkeiksi puupelloiksi ja avohakkuuaukeiksi. Vihreiden en silti koe olevan oikeasti luonnon asialla ja siksi en heitä äänestä, vaikka näissä asioissa keskustan kannattaminen hiertää. Mikään puolue ei voi olla täydellinen ja hyväksyn nämä viat omassani, vaikka itse yritänkin mahdollisuuksien mukaan tuoda esiin omat kantani. Vanhanen on mielestäni hoitanut pestinsä kunnialla, ei sorru mollaamaan muita, vaan selvittelee asiallisesti omat kantansa ja näkemyksensä. Seisoo ajamiensa asioiden takana ja voin luottaa, että osaa edustaa Suomea ulkomailla. Henkilökohtaisten sotkujen en anna vaikuttaa, kuten en muidenkaan kohdalla. Jos työt hoituvat, se on ainoa asia, jolla on merkitystä. Siinä mielestäni monta syytä iloita Keskustan saamasta torjuntavoitosta. Kokoomus on minulle liian porvarillinen ja SDP taas pitää huolta menestyvistä AY-johtajista, eikä esim. huomioi perheiden asioita ja tukemista tarpeeksi. Myös turhaan yrittää rakentaa kuilua maalaisten ja kaupunkityöläisten välille.
täällä kuin 23.
"Kokoomus on minulle liian porvarillinen ja SDP taas pitää huolta menestyvistä AY-johtajista, eikä esim. huomioi perheiden asioita ja tukemista tarpeeksi. Myös turhaan yrittää rakentaa kuilua maalaisten ja kaupunkityöläisten välille."
Keskusta on keskitien puolue.. Hoitaa heikompienkin asioita, mutta ei ole hyysääjäpuolue, kannustaa yrittäjyyteen. Ainoa puolue, joka todella välittää koko maan asioista.
Ja oikeasti perehtynyt Keskustan arvoihin ja ajatuksiin. Itse ihan samaa mieltä miltei kaikesta! Suurin syy minulla kuitenkin tuo, että en halua alkaa ostamaan perunoitani jostain portugalista. Ja tietenkin lapsiperheellisenä etsin omia etujani.
Täällä on niin monta äänessä, jotka ei tiedä Keskustasta mitään. Ajattelevat vain, että maatalojen mummot ne siellä sitä äänestää.
Olen hiukan alle kolmekymppinen akateeminen lapseton nainen. Asun yli 100 000 asukkaan kaupungissa. Äänestin keskustaa monestakin syystä. Puolueen listalta löysin nuoren ja silti kokeneen ehdokkaan. Keskustalla on taustalla selkeät arvot, pitävät huolta koko Suomen hyvinvoinnista, ehdokkaat kokeneita, pitävät lapsiperheiden puolta, haluavat pitää suomalaisesta ruokatuotannosta kiinni ja ovat heikkojen puolella. Perintöverouudistus auttaa tilojen siirtymisessä nuoremmille polville, mikä tällä hetkellä ongelmallista. Eri mieltä olen esim. turpeen laskemisessa uusiutuvaksi energiaksi ja metsien käytön lisäämisessä. Paperiteollisuus sietääkin vähetä Suomessa, sillä teollisuus liian suurta tälle väestölle ja näille metsille. Surettaa muutenkin Suomen metsien totaalinen muuttuminen surkeiksi puupelloiksi ja avohakkuuaukeiksi. Vihreiden en silti koe olevan oikeasti luonnon asialla ja siksi en heitä äänestä, vaikka näissä asioissa keskustan kannattaminen hiertää. Mikään puolue ei voi olla täydellinen ja hyväksyn nämä viat omassani, vaikka itse yritänkin mahdollisuuksien mukaan tuoda esiin omat kantani. Vanhanen on mielestäni hoitanut pestinsä kunnialla, ei sorru mollaamaan muita, vaan selvittelee asiallisesti omat kantansa ja näkemyksensä. Seisoo ajamiensa asioiden takana ja voin luottaa, että osaa edustaa Suomea ulkomailla. Henkilökohtaisten sotkujen en anna vaikuttaa, kuten en muidenkaan kohdalla. Jos työt hoituvat, se on ainoa asia, jolla on merkitystä. Siinä mielestäni monta syytä iloita Keskustan saamasta torjuntavoitosta. Kokoomus on minulle liian porvarillinen ja SDP taas pitää huolta menestyvistä AY-johtajista, eikä esim. huomioi perheiden asioita ja tukemista tarpeeksi. Myös turhaan yrittää rakentaa kuilua maalaisten ja kaupunkityöläisten välille.
Eli henkilö, joka ei ymmärrä poliittisten puolueiden intressiryhmiä eikä niille tyypillistä politiikantekoa. Useissa asioissa Keskusta on kaukana Kokoomuksen oikealla puolella, ja monissa taas selkeästi mielivaltaisen kiinalaiskommunistinen jakaessaan etuja omille kannattajaryhmilleen (lue viljelijät) täysin epätasa-arvoisesti. Puolueeseen ei valikoidu lahjakkuuksia, ja lattea lannanhajuinen mitäänsanomattomuus huokuu puolueesta kauas. Eli kannattajat ovat joko viljelijäväestöä tai muita tukiaiselättejä ja heidän sidosryhmiään tai sitten tyhmiä.
Tämä nuori nainen, joka keskustan listoilta valittiin mepiksi on 27v, kaksi yliopistokoulutusta ja osaa kuutta eu-alueen kieltä.
Mä en äänestänyt kepua vaan kokoomusta, mutta voin silti ihailla nuoren naisen saavutuksia.
vanhanen on vähän kuin clinton, ihmisten ihminen, joka tykkää myös naisista :P
Bill Clinton on moraaliltaan löyhä, mutta taitava poliitikko, karsimaattinen, hänellä on hyvät ihmissuhdetaidot, on hyvä puhuja. Clintonin viraltapanoprosessi, josta hän selvisi, on niin eri mittakaavassa kuin jotkut Ruusus- tai 69-jupakat, ettei nitä voi ollenkaan verrata.
Nimestään huolimatta Keskusta on nähdäkseni hyvin vanhoillinen puolue, vanhoillisempi kuin Kokoomus. Puoluekentän keskellä on kait lähinnä Vihreät ja demarit, RKP.
Niinistöllä on ollut, ja on nytkin? Käsittääkseni Niinistö jäi surullisissa olosuhteissa leskeksi, minkä jälkeen on seurustellut vakavasti, ollut kihloissakin, Karpelan kanssa, mikä kai kuitenkin on sallittua. Ja nykyään on naimisissa ihan normaalisti. Niinistön suhteeet on hoidettu matalalla profiililla, eikä avioerojakaan ole yhtään taustalla. Niin että en tajua mitä seikkailuja nuo sitten ovat?
Miten meni noin niinkun omasta mielestä keskustan kannattajat? :D
Luulisin, että keskustaa äänestää lähinnä ihmiset, joiden suku on aina äänestänyt keskustaa. Itse asun maalla ja ajattelen, että Keskusta ei aja kuin viljelijöiden asioita, ei minun.
Päinvastoin nykyberneröintihän ajaa kaikki muut maaseudun ihmiset taajamiin.
sama se mitä joku ap veikkaa... tai muu keskustavihaaja
ei ole keskustalaiset ideologiat hallussa teillä ja miksi yleensäkin pitää alkaa arvostelemaan noin jos ei tiedä mistä puhuu. ei nuo tukiaiset tai viljelijöiden auttamiset keskustasta kii, vaan eu-direktiiveistä. keskusta on kyl ihan kaikkein puolue eikä vaan joidenkin maanviljelijöiden, en tiedä mistä sellainenkin on vetaistu. kuin moni keskustalainen kansanedustaja on maanviljelijä... karpela? kankikaikkonen? vanhanen?
suomi sitäpaitsi on suuriltaosin maaseutua, ehkä joku muutama lähiö kehäkolmosen sisällä on sitä perussuomalaisten kansoittamaa ei-maaseutua. maaseutu on siis muutaki ku peltoja ja pikku kyliä.jos kerta tuohon maaseutuu tartutaan...