Mies empii sitoutumisen kanssa
Mitä tarkoittaa, jos mies ei vielä tiedä haluaako koskaan mun kaa naimisiin? On kyllä sanonut, että haluaa olla mun kaa loppuelämänsä.
Kommentit (94)
Siis jättäisit hyvän miehen vain siksi, ettei hän halua mennä naimisiin nyt? Jos mies rakastaa sinua ja sinä rakastat miestäsi niin en näe mitään syytä eroon. Ei siinä ole mitään järkeä. Sitoutua voi vaikka ei olisikaan naimisissa.
Itse olen nainen enkä halua mennä naimisiin, vaikka olen 100 % sitoutunut mieheeni. Ehkä joskus vielä muutan mieleni, mutta jos mieheni ikinä edes kehtaisi tämän takia uhkailla erolla niin saisi puolestani lähteä samantien. Ei naimisiinmeno ole mitään kaupankäyntiä ja painostus ei siinä auta. Vaikka saisit miehesi mielen nyt käännytettyä väkisin niin varmasti monesti miettisit, että halusiko mies sitä oikeasti vai suostuiko vain sinun mieliksesi.
Järki käteen! Rakkaus merkitsee, ei naimisiinmeno..
Että en halua painostaa miestä naimisiin mun kanssa. Oon siis tästä asiasta puhunut ja sanonut, että on mulle tärkeää. Mutta en kyllä vie miestä puoliväkisin alttarille. Ja mieskin olla kyllä sellainen, että ei sitä saa vasten tahtoa mihinkään painostettua. Onneksi. Sitä voi luottaa, että jos tekee jotain, niin tekee sen sitten aidosti vapaasta tahdostaan.
Mutta tää on tosi vaikeeta, kun itse asiaa mietin ja pohdin ja oon asian suhteen aika herkkä, niin sitten osata tulkita näitä vastauksia ja yrittää miettiä, että mitä haluan ite tehdä. Kiitos siis erilaisesta mielipiteestä!
ap
ja sanoo mitä luulee sinun haluavan kuulla.
Mies täyttää tänä vuonna 30 v.
Mä oon 26 v.
Mies ns. sitoumiskammoinen eli ei oo ennen mua seurustellut kenenkään kanssa vuotta pitempään eli laittanut homman poikki ennen kuin ehtinyt mennä vakavaksi.
ap
elämästäsi uhraat todennäköiselle lähtijälle.
Ja uskon siihen, että mieskin rakastaa mua. Mutta miksi se ei halua sitoutua. :(
ap
Jos mies on jo 30, ns. pitäisi jo tietää. Ehdota miehellesi reippaasti naimisiinmenoa, anna harkinta-aikaa vaikka viikko. Jos ei vieläkään tiedä, ala järjestellä elämääsi sinkkuna. Jätä mies ystävällisesti ja kohteliaasti, kerro ettet voi sitoutua yksipuolisesti sitoutumishaluttomaan mieheen.
ei ole kertaakaan suostunut vastaamaan. Siis suoraan kysymykseen. :(
Miten mä pystyn eroamaan mun elämäni rakkaudesta. :( Oon ihan rikki.
ap
Kyllähän sitä eroon pääsee. Ehkä ensin kuitenkin kannattaa kertoa tämä asia miehelle noilla sanoilla: olet rikki koska mies ei halua sitoutua. Harkitset eroa, koska hän roikuttaa sinua löysässä hirressä.
Kyllähän sitä eroon pääsee. Ehkä ensin kuitenkin kannattaa kertoa tämä asia miehelle noilla sanoilla: olet rikki koska mies ei halua sitoutua. Harkitset eroa, koska hän roikuttaa sinua löysässä hirressä.
Jos muuttaisin pois hetkeks tai pidettäisiin tauko suhteessa, voisiko se saada miehen tajuamaan? Mä en usko, että mies haluis olla ja elää ilman mua.
ap
kuule äijä, jos et kohta ala tekee tulevaisuuteen jotain yhteisiä suunnitelmia meille, lähen kävelemään.
Kysy suoraan, eroaako mies mieluummin sinusta kuin menee kanssasi naimisiin? Mutta toisivatko häät suhteellenne varmuuden? Olisitko valmis sittenkin elämään avoliitossa lopun elämääsi?
Kysy suoraan, eroaako mies mieluummin sinusta kuin menee kanssasi naimisiin? Mutta toisivatko häät suhteellenne varmuuden? Olisitko valmis sittenkin elämään avoliitossa lopun elämääsi?
Mä olen varma että haluan olla tän ihmisen kanssa loppuelämäni. Ja mies on sellainen, että jos jotain päättää, niin siinä sitten pysyy. Avoliitossa en haluu loppuelämääni elää. Mä uskon avioliittoon ja mies ilmeisesti ajattelee, että avioliitto aiheuttaa ongelmia suhteeseen (on paljon huonoja kokemuksia, esim. omat vanhemmat eronnut). Jotenkin kuvittelee, että me pärjättäis paremmin jos ei mennä naimisiin.
ap
mutta vaikuttaa kannaltasi surulliselta lopulta. Hän ei kohtele sinua oikein. Ilmoita vakaasti ja rauhallisesti mitä itse haluat elämältäsi ja sitten eroa. Jos mies TODELLA rakastaa sinua niin hän tulee perääsi ja kosii. Muutoin et ole hänen arvoisensa.
http://vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1000638/miten_erota_ihmi…
Annan miehelle ensin vaihtoehdot eteen, mutta jos vastaus on se mitä pelkään niin sitten en kyllä tiedä mitä ja miten teen. :(
ap
Mies herätti mut tänä aamuna ja kysyi, että ihanko todella tahtoisin olla hänen kanssaan loppuelämäni. (Vaikka siis mä lupasin sille sunnuntaina, että jätettäis tää keskustelunaihe hetkeks.) En tiiä miks kyselee, mutta ihan kun mies olisi epävarma musta ja mun tunteista. Ja pelkää sitoumista/naimisiinmenoa siks, että jos sitä pettyykin. Ehkä jotenkin ylitulkitsen tätä, mutta jäin miettimään, että ehkä kyse ei oo siitä, etteikö mies rakastaisi mua tai että ei haluis olla mun kaa loppuelämäänsä, vaan siitä että rakastaa niin paljon ja pelkää, jos mä en haluukaan olla hänen kanssaan loppuelämääni. Haluaisi siis löytää jonkun varmuuden ja välttää pettymykset. Voiko olla näin?
ap
mutta älä rupea liikaa ylitulkitsemaan miehen sanomisia itsesi kannalta positiiviseen suuntaan.
Rakkaudessa tärkeintä on muistaa että teot ratkaisevat, eivät puheet. Miltä miehesi teot sinua kohtaan tuntuvat? Osoittavatko ne sitoutumisen halua vai haluttomuutta?
t. se soutaja ja huopaaja, ja kokemustensa valossa realisti. :(
Sinulla on noin 10vuotta aikaa hankkia lapsia siten että sen voi olettaa onnistuvan ongelmitta.
Haluatko itse naimisiin?
Jos miehelle jo vakava seurustelu on noin vaikea saavuttaa (30-vuotiaana ensimmäinen vakava suhde), niin todennäköisesti avioliitto, yhteisen asunnon ostaminen tai niinkin iso juttu kuin lapsen hankinta on aivan ylitsepääsemätöntä.
Edessä lienee monta riitaa, ellet sitten sinä tyydy tämänhetkiseen tilanteeseen joka saattaa pysyä samana koko loppuikäsi ellei mies mene terapiaan saamaan apua TAI sinä vaihda miestä.
Siis jättäisit hyvän miehen vain siksi, ettei hän halua mennä naimisiin nyt? Jos mies rakastaa sinua ja sinä rakastat miestäsi niin en näe mitään syytä eroon. Ei siinä ole mitään järkeä. Sitoutua voi vaikka ei olisikaan naimisissa.
Itse olen nainen enkä halua mennä naimisiin, vaikka olen 100 % sitoutunut mieheeni. Ehkä joskus vielä muutan mieleni, mutta jos mieheni ikinä edes kehtaisi tämän takia uhkailla erolla niin saisi puolestani lähteä samantien. Ei naimisiinmeno ole mitään kaupankäyntiä ja painostus ei siinä auta. Vaikka saisit miehesi mielen nyt käännytettyä väkisin niin varmasti monesti miettisit, että halusiko mies sitä oikeasti vai suostuiko vain sinun mieliksesi.
Järki käteen! Rakkaus merkitsee, ei naimisiinmeno..