Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa olet käynyt mammografiassa ja kuinka vanha olet?

Vierailija
05.06.2009 |

Miksi olet käynyt?

Galluppia.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 38-vuotiaana ihan vaan hetken mielijohteesta. Kävin samalla vuosittaisgynellä ja varasin ajan mammoon. Ei siis mitään epäilyjä, pelkoja jne. Vähän niin kuin "perustarkastus". Nyt ajattelin, että voisi vaikka taas käydäkin, kun vuosia mennyt.

Vierailija
2/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä 28-vuotiaana sairastettu rintasyöpä, joka löydettiin siinä ensimmäisessä mammografiassa. Sen jälkeen on molemmat tissit poistettu, mutta silti ravaan mammografioissa joka toinen vuosi. En kyllä ihan tarkkaan muista, montako kertaa on tehty, kolme raskautta on sekoittanut seurantoja sen verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta sitten löysin patin rinnastani. Kävin mammografiassa ja patista otettiin ohut neula näyte. Patti osottautui kuitenkin vaarattomaksi.

Vierailija
4/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse juuri tänään.

Vierailija
5/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole käynyt mammografiassa kertaakaan (enkä käy ennen kuin seulakutsu tulee, jos silloinkaan). Sen sijaan rintani on tutkittu ultraäänellä, mikä on varsinkin nuorilla ja pienirintaisilla tehokkaampi tapa. Tutkimus tehtiin kun löysin patin, mutta se osoittautui sitten vaarattomaksi.

Vierailija
6/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnastani löytyi patti, joka osoittautui hyvänlaatuiseksi.

n40v

Vierailija
7/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kummemmin mammografia kuin ultraäänikään ei löydä kaikkia syöpiä, vaan oikeasti syöpää epäiltäessä pitää tehdä molemmat.

Varmin on kuitenkin magneettitutkimus, joka löytää kutakuinkin kaikki löydettävissä olevat syövät.

t. 6

Vierailija
8/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ultrattu pari kertaa. Ekalla kertaa gyne löysi kyhmyn kainalosta tokalla kertaa itse löysin rinnasta (leikattiin ja oli hyvänlaatuinen). Äidillä ollut rintasyöpä nuorena joten herkästi laitettu tutkimuksiin. Ikää 35 v.

Vierailija
9/30 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kaikkia nelikymppisiä, jotka eivät ole kertaakaan käyneet! Edes joukkotutkimuksissa!

Gynekologit suosittelevat, että mammografiassa käytäisiin parin vuoden välein kun ikää on mittarissa noin 40 vee.

Vierailija
10/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

gyne tosin tutkii rinnatvuosittain käsin

Vierailija
11/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse 35-vuotiaana ja syöpäähän se oli.

Vierailija
12/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 34.

Vierailija
13/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En kertaakaan."

Kannattaisi nimittäin mennä. Mitä varhaisemmassa vaiheessa syöpä löytyy sen paremmat paranemismahdollisuudet.

Vierailija
14/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintasyöpä

Vierailija
15/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnasta löytyi kyhmy, joka osoittautui kuitenkin normaaliksi sidekudokseksi. Ensin mammossa tulos normaali, samoin ultrassa. Onneksi!

Voimia teille rintasyövän sairastaneille tai sitä sairastaville!

Röntgenajan odotus oli yhtä tuskaa, siihen meni reilut 2 kk.

N32v

Vierailija
16/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Helsingissä ainakaan alle 50 vpääse.

Vierailija
17/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tai 3 olen käynyt ja yhdesti ultrassa.

Patti, joka muuttuu.

Vierailija
18/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ikää 31 ja mammoja 0. Mutta kun lopetan kuopuksen imetyksen, olen ajatellut tutkituttaa rintani perusteellisesti, kun tuo käsin tutkiminen on ollut aika hankalaa viime vuosina, kun olen oikeastaan viimeiset 4 vuotta ollut joko raskaana tai imettänyt...

Vierailija
19/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran. Ennen rintaoperaatiota täytyy käydä mammografiassa, samoin kävin samalla reissulla ultrauttamassa rinnat samalla kertaa.

Jatkossa ajattelin käydä noin joka toinen vuosi.

Ja ikää on 33v.

Vierailija
20/30 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. rintasyöpäpotilaan tytär.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan