Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, menee hermot tuon 4v nirppanokan kanssa. ov

Vierailija
05.06.2009 |

Meidän 4v esikoinen oli alle 2 vuotiaana pahasti allerginen suurimmalle osalle ruoka-aineista (n. 1-1,5 vuotiaana lapsi söi viittä-kuutta eri ruoka-ainetta, sen jälkeen sallittuja ruokia tuli lisää n. 1 per kuukausi ja 2 vuotis synttäreiden jälkeen suurin osa ruoka-aineista sopi lapselle).

Mutta tuon jälkeen tulikin sitten uusi ongelma, lapsesta tuli erittäin nirso, ei suostu maistamaan mitään "uusia" tai erikoisia ruokia (vaikka kyse olisi vaan esim. perunasosejauhelihalaatikosta eikä jauhelikastikkeesta ja muussista). Allergioista ei ole kyse, lapsi ei ole enää millekkään allerginen.

Mikään ei auta, ei pikkuveljen esimerkki (tuo meidän 2v tuntuu olevan välillä oikea Jäte-Joonas, KAIKKI kelpaa, mitä eteen tuodaan, jopa simpukat ja mustekalat), ei "herkkujen" pois jättäminen, ei kehoitukset maistamisesta, ei mikään.

Lapsi voi olla ihan tyytyväisenä ilman ruokaa aamupalan ja iltapalan välillä, välipalalla juo lasin maitoa tai piimää.

Välillä tuntuu, ettei lapselle kelpaa mikään, ei edes ne normaalisti uppoavat herkkuruuat.

Itse olen viimeisilläni raskaana, joten sekin vaikuttaa tähän, mä en vaan jaksa "taistella" tästä lapsen kanssa, lapsi on muutenkin todellinen Tahtopakkaus ja jääräpäiden "kuningas".

Meillä ei missään nimessä tehdä tästä numeroa, ruoka laitetaan nenän eteen ja jos ei maistu, niin se siitä. Kehoitetaan kyllä maistamaan ja laitetaankin lautaselle esim. yksi kurkun pala, yksi tomaatin pala, teelusikallinen perunaa, teelusikallinen kastiketta jne. eikä mitään jättiannosta.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla