Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi opettajat väittävät, että kesäajan palkka on ansaittua

Vierailija
05.06.2009 |

syys- ja kevätlukukausilta, jos hoitovapaalla oleva ope kuitenkin on valmis ottamaan tuon palkan itselleen sijaiselta, joka juuri on tehnyt työtä nuo syys- ja kevätlukukaudet?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastiko joku teistä jättäisi käyttämättä jonkun edun omassa työssään, varsinkin jos sen käyttämättä jättämisestä ei kukaan yksityinen ihminen hyötyisi.

Vierailija
2/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas minun lapsilleni ruoat ostaisi, jos en saisi pariin kuukauteen palkkaa lainkaan?

Opettaja ei voi siirtää vuosilomaansa, joten on vain kohtuullista, että voi edes saada äitiyslomalla korvaukseksi muutaman kuukauden palkan. Paljon mieluummin minä ottaisin 2,5 kk lisää äitiyslomaan.

Kesiksi olen tietysti palannut töihin, koska tosiaan, sijainen ei rahoja näe, vaikken minä niitä olisi huolinutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajat ovat lomansa ansainneet. Niin paska työ, että minun tuttu opettaja jaksaa joka tapaamisella mainita pitkästä kesälomastaan- siis todella JOKA kerta!! Odottaa kesälomaa jo tammikuussa, helmikuussa sitten muutama viikko bornout-lomalla, että jaksaa kesään:( En todellakaan ole kateellinen, jos joutuu elämään vaan kesälomaa odotellen.

Vierailija
4/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aihe on jo käsitelty viikko sitten, joten aika väsynyt aihe alkaa olla. Ja jos tää sua vielä noin v***ttaa, niin käypä ottamassa se lääke ja jatka sinäkin kesääsi. Mut yritä joulun alla tai ensi keväänä uudelleen.

Vierailija
5/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiko kohta takana ja yhdeksän edessä. Ja lukion äikän open liksakin naiseksi ihan kiva nelosella alkava...

Vierailija
6/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakkoko sitä vahinkoa on laittaa kiertämään? Voisitte kyllä varmistaa, että sijainen saisi palkkansa, kun kerta sopimuksenne on neuvoteltu noin hankaliksi.

ap

mutta miten opettaja, siis työntekijä, voi varmistua siitä, että sijainen saisi palkan? Työntekijät eivät päätä palkanmaksusta. Se, että viranhaltija ei tule kesäksi töihin, ei tarkoita sitä, että sijainen saisi palkan.

Ja joo, tää käsiteltiin jo viikko sitten, mutta nähtävästi ap:lla on vielä traumoja.

Vierailija
7/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opinnon rankkuuteen ja kestoon.. se on jaettu koko vuodeksi jotta kesäloma on mahd. eli se on ns otettu pois lukukauden palkasta ja jaettu kesälle.. v''** idiootit ja katkerat eikös tuo ole aika säälittävää itkeä siitä?? lukekaa opettajiksi jos se on niin vaikea hyväksyä.. ei taida äly riittää ja se ärsyttää eikö:)??

Vierailija
8/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opinnon rankkuuteen ja kestoon.. se on jaettu koko vuodeksi jotta kesäloma on mahd. eli se on ns otettu pois lukukauden palkasta ja jaettu kesälle.. v''** idiootit ja katkerat eikös tuo ole aika säälittävää itkeä siitä?? lukekaa opettajiksi jos se on niin vaikea hyväksyä.. ei taida äly riittää ja se ärsyttää eikö:)??

kun korkeasti koulutettut, älykkäät opettajat käyttäytyvät näin.

Vierailija
9/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaisen kanssa, mutta kunta ei suostunut. Sijainen siis oli kesän täysin palkatta ja tuttuni otti rahat. Muuten ne olisivat menneet kunnan pussiin.

Eli ei se tosiaan onnistu, kunta ei sijaiselle rahaa anna, vaikka vanhempainlomalainen ei sitä ottaisikaan.

Vierailija
10/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä opettajalle, nauttikoon hän siitä, kun on itsensä työhön kouluttanut ja virkaan valittu. Harmi sijaiselle; toivottavasti heidänkin etujaan parannettaisiin.

Naiset haluavat toisilta edut pois, miehet haluavat samat tai paremmat edut itselleen. Naisten kateus on sairasta, miesten tervettä. Hiukan yleistän, mutta eikö se näin ole?

Vierailija
11/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kadehtivat kuin savolaiset ja miehet kuin pohjalaiset. Vaikka itse olen nainen, pohjalaisuuteni on onneksi suojellut minua moiselta kateudelta. Kadehdin toki, mutta en silti halua toisten etuja pois. Riittää, kun saisin itselleni edes suunnilleen yhtä hyvät. :)

Vierailija
12/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki nuorten ongelmat johtuisivatkin vain ja ainoastaan opettajista. Kodeilla ei liene asiaan mitään yhteyttä????

kun korkeasti koulutettut, älykkäät opettajat käyttäytyvät näin.

Vierailija
13/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ottaa sen, mitä annetaan. Käsketäänkö muita ammattiryhmiä kieltäytymään työsuhde-eduistaan?

14/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat saman pituisella kesälomalla kuin kaikki muutkin. Lukukausien ulkopuolelle vaan sattuu osumaan jaksoja jolloin ei ole opetusta.

Vierailija
15/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs ei ope ota sitä, voi olla, ettei kukaan saa vaan kunta vaan säästää. Ja lisäksi me ei voida pitää kesälomaa hoitovapaan tai äitiysloman jälkeen, vaan se menee meiltä ihan hukkaan!

T. ope, joka teki pari vuotta töitä ilman kesäpalkkaa

Vierailija
16/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä olenkin yrittäjä, enkä tottunut kyttäämään toisten lomien pituuksia. Me pidetään lomat silloin kun voidaan ja niin pitkään kuin mahdollista. ;)

Vierailija
17/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakkoko sitä vahinkoa on laittaa kiertämään? Voisitte kyllä varmistaa, että sijainen saisi palkkansa, kun kerta sopimuksenne on neuvoteltu noin hankaliksi.

ap

Vierailija
18/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja me ainakin laskelmoidaan lapsen teko niin, että laskettu aika olisi syyskuussa, että jäisin elokuussa äippälomalle suoraan kesäloman jälkeen. Ja sitten kun äitiysloma on loppu, alkais sopivasti seuraava kesäloma. Tää on meidän ammatin etu, sorry kateelliset!

Vierailija
19/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo tarvinnut moisista kiemuroista välittää... Ja kun virat yhä enemmän on kiven alla ja johonkin tuntiopettajien paikkoihinkin on 50 hakijaa, niin eiköhän aika pieni määrä opettajista pääse moisista eduista edes nauttimaan.

Lisäksi hoitovapaata ei voi katkaista monta kertaa, joten jos on jo yhtenä kesänä palannut töihin, ei kai toisena kesänä enää edes voi niin tehdä? Eli siinä mielessäkään ongelma ei koske kuin yhtä kesää. Ja tosiaan muilla aloilla lomat ilmeisesti kertyy pidettäväksi vanhempainvapaiden jälkeen, opeilla ei ole tätä etua.

Vierailija
20/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja me ainakin laskelmoidaan lapsen teko niin, että laskettu aika olisi syyskuussa, että jäisin elokuussa äippälomalle suoraan kesäloman jälkeen. Ja sitten kun äitiysloma on loppu, alkais sopivasti seuraava kesäloma. Tää on meidän ammatin etu, sorry kateelliset!

Ei se välttämättä kyllä niin käy. Mutta ehkä vitsailitkin, en ole varma..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi