Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi opettajat väittävät, että kesäajan palkka on ansaittua

Vierailija
05.06.2009 |

syys- ja kevätlukukausilta, jos hoitovapaalla oleva ope kuitenkin on valmis ottamaan tuon palkan itselleen sijaiselta, joka juuri on tehnyt työtä nuo syys- ja kevätlukukaudet?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos en "palaa kesäksi töihin", niin saako sijainen palkan kesältä. Olisin siis ollut valmis olemaan palkatta kesälläkin, kun miehellä on niin hyvä palkka, että olisimme ihan hyvin pärjänneet. Sivistystoimenjohtaja vain nauroi, että "ei näin köyhä kunta mitään sijaisia kesäksi palkkaa. Joko sinä otat palkan tai sitten kunta säästää".

Sijaiseni työsuhde siis törkeästi päätettiin kevätjuhlapäivään, ja se jatkui elokuun puolivälin veso-päivänä. Niinpä minä nostin kesän ajalta palkkaa ihan hyvällä omallatunnolla.

Onhan se perseestä tämä systeemi, mutta jos kunnat ja OAJ ei ole valmis sitä muuttamaan, niin meitä yksittäisiä opettajia on systeemin vioista turha syyttää.

Jos sinun alallasi olisi vastaava mahdollisuus, jättäisitkö sen käyttämättä?

Vierailija
22/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisihan sitä opetkin alkaa kovaan ääneen täällä mesoamaan, kuinka muissa ammateissa kesäloman voi pitää äitiysloman jatkoksi ja jos satut olemaan sairaana lomalla, niin lomankin voi sitten siirtää. Ja loman ylipäänsä pitää silloin kun haluaa. Opettajallahan näitä suuria etuuksia ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajien kesälomista kateellinen voi itse ryhtyä opettajaksi ja lopettaa valittamisen!

Vierailija
24/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajien kesälomista kateellinen voi itse ryhtyä opettajaksi ja lopettaa valittamisen!

Opettajillahan aikoinaan 9 kk palkka jaettiin koko vuodelle ja siksi palkkatasokin on matalahko.

Kyse on siitä, että hoitovapaalla tms oleva opettaja PALAA töihin kesäksi, eikä siis tietenkään tee työtä, kun on koulut kiinni.Ja nostaa palkkaa kesäajalta, sijainen tietysti irtisanotaan kesäksi ja on työttömänä.

Se on epäreilua sitä sijaista kohtaan (tosin edellä kuultiin, että joskus kunnat eivät siltikään maksaisi sijaiselle, vaikka hänen työsuhteensa jatkuisi syksyllä...).

Hävyttömistä minusta on se, etteivät opettajat suostu pakkolomailemaan kesän aikana, vaikka iso osa siitä on sitä "opetuksetonta aikaa".

Vierailija
25/25 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakkautetaan! Pääset kortistoon viettämään laatuaikaa!

Olen opettaja ja me ainakin laskelmoidaan lapsen teko niin, että laskettu aika olisi syyskuussa, että jäisin elokuussa äippälomalle suoraan kesäloman jälkeen. Ja sitten kun äitiysloma on loppu, alkais sopivasti seuraava kesäloma. Tää on meidän ammatin etu, sorry kateelliset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi