Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nauratti naapurin autokehuskelu :D

Vierailija
05.06.2009 |

Naapurit on ostaneet uuden auton (Audi), ja eilen kun tulin kotiin tuli naapurin rouva samaan aikaan autollaan. Muutama sana vaihdettiin, ja rouva yltyi kehumaan uutta autoaan. Kuinka siinä on hyvä mottori ja sitä sun tätä hienoa juttua, minä jotain siinä hymistelin että aha, joo, sehän kuulostaa hyvältä. En vissiin osannut olla tarpeeksi ihasteleva, kun rouva sitten kysäisi lopuksi että eikös olekin hieno auto, kyllä kelpais varmaan teillekin, tosin taitaa olla teille vähän liian kallis? Totesin tehdä vaan että eipä meillä autolle ole kauheasti käyttöä, hukkaan menisi meidän rahat jos kovin kalliis auto ostettaisiin ja sitten seisotettaisiin sitä suurin osa aikaa parkkipaikalla :)

Kiva että naapuri on tyytyväinen autoonsa, mutta kun meillä autoa käyettään ehkä 2 kertaa kuussa ja yleensä miehen työjuttuihin, ja itse en omista edes ajokorttia (asutaan Helsingissä ja julkiset kulkee meillä tosi hyvin) ja autot ei oikeastaan kiinnosta niin vähän nauratti tuo autolla kehuskelu :)

Onko muille sattunut samantapaisia juttuja, joku kehunut kovasti asiaa joka ei itseä kiinnosta ja sitten vähän harmistunut kun muut ei kehu tarpeeksi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti jokainen on kehuskellut jollain uudella asialla, mikä ei ehkä kuuliaa kauheesti kiinnosta. vaikka uusista saappaista :D

Vierailija
2/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin niin on että kun ollaa itse hankittu uusi auto, niin naapuri on tullut kyselemään meiltä autosta. Joskus on käynyt niin että ei vähän ajan päästä on naapurillakin uusi auto. Ei siinä mitään, ei häiritse mua mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisit ihaillu autoa ja pyytäny vaikka koeajelulle.

Toisille on toiset asiat tärkeitä, ilonpilaaja olet

Vierailija
4/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tutulla kätilöllä on melkein 50 000 euron auto, joka on melkein kokonaan velaksi ostettu. Lisäksi on iso velka uudehkosta omakotitalosta. Mieskään ei ole edes keskituloinen.

Toisella tutulla IT-alan nyt työttömällä on vaihtunut audi usein, mutta rintamamiestalosta tuulee sisään, kun eivät ole laittaneet rahaa remonttiin. Lähes puhkikuluneen sohvansa ostivat 10 eurolla kirpparilta, kun ei ole huonekaluihinkaan varaa.

Vierailija
5/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidänkin tontille on naapurit tullu kiviä potkimaan ja ihmetelly viimesempiä hankintoja. Vaikka mönkkäriä tai peräkärryä.

Mitä te tuollakin teette? Tai eikö se vanha ois kelvannu vielä? ;D

Vierailija
6/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa ihan samaa mieltä!

Hänelle se saattoi olla tosi iloinen ja kiva juttu. Ja, todnäk perhe pitää autoista ja autoilusta (kuten meidänkin perhe), niin kyllä siinä sitten aikuinenkin intoutuu kehuskelemaan ja hihkumaan lapsen lailla. Mäkin olin pari vuotta sitten aika innoissani, kun ostimme Mersun maasturin. Voi sitä iloa ensinnäkin siitä, kun sai kaksi lastenistuinta kunnolla mahtumaan takapenkille ja samalla sinne keskelle mahtui vielä yksi matkustajakin. Lisäksi auto on hyvännäköinen, turvallinen ja iso verkkosuojattu tavaratila:)

Vierailija
7/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myötäilin että joo, hieno on, kuulostaa hyvältä jne jne. Mutat kun en autoista mitään tiedä, niin en osannut mitään ruveta kysymään tai sanoa mitään tarkempia kehuja.

Vierailija
8/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohta Volvo vaihtuu uuteen Audiin. Ei me niillä kehuskella, mutta naapurin pitää tulla aina ihmettelemään uutta autoa ja kyselemään miksi vaihdettiin jne. Mitä se sille kuuluu, vaikka meillä autoa usein vaihdetaankin?

Vierailija
9/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos naapuri kehuu uutta autoaan niin pitäisi pyytää päästä koeajelulle :D

Vierailija
10/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa sellaisia amerikankehuja... oooooi, iiihana, hymyillään ja kehutaan, kiljutaan mielellään myös vähän. ja sitten käännetään selkä ja naama peruslukemille. eli bullshit, kauniisti sanottuna. eli tosissaan ei tarvikaan olla, kunhan vaan kehuttais; näin se elämänilo tulee em. ihmisille!!

myötäilin että joo, hieno on, kuulostaa hyvältä jne jne. Mutat kun en autoista mitään tiedä, niin en osannut mitään ruveta kysymään tai sanoa mitään tarkempia kehuja.

Vierailija
11/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vaihtaa autoa kerran vuodessa, kun kyllästyy vanhaan. Minua se lähinnä nolottaa, enkä todellakaan kenellekään kerro että on auto vaihdettu. Jos joku huomaa ja asiasta mainitsee, saatan vain sanoa että juu vaihdettiin auto. Mutta itse en koskaan ota kenenkään kanssa asiaa puheeksi. Päinvastoin toivon että naapureissa olisi ihmisiä, jotka eivät pahemmin noteeraa naapurin autoa..

Vierailija
12/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vaihtaa autoa kerran vuodessa, kun kyllästyy vanhaan. Minua se lähinnä nolottaa, enkä todellakaan kenellekään kerro että on auto vaihdettu. Jos joku huomaa ja asiasta mainitsee, saatan vain sanoa että juu vaihdettiin auto. Mutta itse en koskaan ota kenenkään kanssa asiaa puheeksi. Päinvastoin toivon että naapureissa olisi ihmisiä, jotka eivät pahemmin noteeraa naapurin autoa..

Mua ei hävetä tippakaan se kun vaihdetaan autoa noin vuoden parin välein. Niin minä kuin mieskin. Ihan sama mulle mitä naapurit ajattelee, itseasissa en oo edes ajatellut ikinä mitä ne ajattelee vai ajatteleeko ollenkaan, huomaako vai ei? ihan sama.

Pääasia että me ollaan tyytyväisiä. Ei naapuri meidän autoja maksa, ihan omasta pussista me ne maksetaan. Naapuri ajelkoon vaikka traktorilla tai hankkikoon vaikka limusiinin, ei koske mua.

Ihme sakkia!

Vierailija
13/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulle on niin sama mitä muut sun ympärillä tekee tai ajattelee, niin miksi vaahtoat noin? :)

Mua ei hävetä tippakaan se kun vaihdetaan autoa noin vuoden parin välein. Niin minä kuin mieskin. Ihan sama mulle mitä naapurit ajattelee, itseasissa en oo edes ajatellut ikinä mitä ne ajattelee vai ajatteleeko ollenkaan, huomaako vai ei? ihan sama.

Pääasia että me ollaan tyytyväisiä. Ei naapuri meidän autoja maksa, ihan omasta pussista me ne maksetaan. Naapuri ajelkoon vaikka traktorilla tai hankkikoon vaikka limusiinin, ei koske mua.

Ihme sakkia!

Vierailija
14/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmaisin tähän ketjuu oman mielipiteeni. Ehkä se on erilainen kuin suurimman osan suomalaisista, mutta hyväksy se ihan normaalina mielipiteenä, ei minään vaahtoamisena.

Ja ihan vinkiksi vaan. Lakkaa sinäkin kyttäämästä niitä naapureita, ehkä se sun oma elämänlaatu kohenee sen myötä kun ei tartte miettiä onko naapuri kade vai ei? Eikä tartte itsekään tuntea niitä fiiliksiä.

Vierailija
15/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minä ihan itse hoidan elämäni, naapurini ja fiilikseni.

Muuten, missä kohtaa sanoin kyttääväni naapureita, väittänyt naapureideni olevan kateellisia tai itseni olevan kateellinen?

Olet hauska :) Kiitos

Vierailija
16/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minä ihan itse hoidan elämäni, naapurini ja fiilikseni. Muuten, missä kohtaa sanoin kyttääväni naapureita, väittänyt naapureideni olevan kateellisia tai itseni olevan kateellinen? Olet hauska :) Kiitos

Että ole hyvä vaan.

Vierailija
17/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö keksinyt nasevaa vastausta?

Hienoa että sinullekin joskus paistaa!

Vierailija
18/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö keksinyt nasevaa vastausta? Hienoa että sinullekin joskus paistaa!

Vierailija
19/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama onko auto uusi vai käytetty, siihen menee saman verran rahaa. Kun auto on uusi, ovat lainaerät isompia mutta huoltokulut käytännössä nolla. Kun auto on vanha, on lainaerät pienempiä, mutta remppoihin menee enempi.

Meillä on kaksi vanhaa autoa josta maksetaan lyhennyksiä ja vakuutuksia yhteensä 600e kuussa. Eli 600e kuussa mennyt, ennenkuin on metriäkään ajettu. Autoista on yhteensä 12 000e vielä lainaa.

Ihan varmaan saatais samalla hinnalla joku uusi auto, mutta kun tarvitaan kaksi. Ja luultavasti ei tulla koskaan uudella ajamaan, vaikka autoihin meillä laitetaan joka kuu bensoineen päivineen joku 800e.

Vierailija
20/21 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim on kakkosautona vanha auto, joka maksoi käytettynä 18 900 euroa. Kaksilitrainen moottori, kaksiovinen jne. Eli sporttinen. Mutta 6v vanha!

Niin pitäisikö minun nyt tämän vanhan autoni takia olla kateellinen naapurille jolla on joku upouusi, tehtaan muoveista riisuttu 1,4 litrainen Opel? No, en todellakaan ole.

On nimittäin ihan eri asia onko se uusi auto joku 20 000 euroa maksanut pikku-Fiat, vai 56 000 euron hintainen Subaru Impreza WRX. Ensimmäisestä ei ole kenenekään mitään syytä olla kateellinen, jälkimmäisestä saa jo ehkä hieman ollakin ;)

Joten muistakaa, että kun puhutte uusista autoista, muistakaan mainita se hintaluokka. On vähän eri asia onko auto maksanut 15900 euroa vai 59000 euroa.

Autokauppias sanoi minulle, että alalla pidetään 50 000 euroa rajana sille, että onko auto halpa vai kallis. Alle 50 000 euron autot ovat tavallisia perheautoja ja vasta tämän hintaluokan yli menevät autot ovat hinnakkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä