Sompasauna Mustikkamaalla aiheuttaa epäkohtia
Harmittaa Sompasaunan asettuminen Mustikkamaalle. Lieveilmiöt eivät ole vähäisiä. Aikanakin savu tulee aiheuttamaan hajuhaittoja Kulosaaren arvoalueelle ja vesi saastuttaa uimarannankin veden, ellei sinne saada peseutymistiloja puliukoille, vihervasemmistolle ja vihervasemmiston vauvoille. Kiva viedä lapset uimaan, kun vieressä nakuillaan ja ryypätään.
Kommentit (27)
Sompasauna Mustikkamaalla oli kaupungilta iso virhe. Paikka on epäsiisti ja sijaitsee suoraan Mustikkamaata kiertävän lenkkipolum varrella. Koiranulkoiluttajat, lenkkeilijät yms. kiertävät saarta kuten aina ovat mutta nyt sompasauna ja sen saunottelijat valtaavat ympäristöä eivätkä kunnioita hyvää etikettiä. Alue on myös todella epäsiisti. Toivottavasti saadaan sauna siirtymään johonkin muualle, Mustikkamaalle se ei sovi. Uskon, että tästä herää taas keskustelut kun ilmat vielä lämpenee lisää, ehkä jo vappuna…
Vierailija kirjoitti:
Asia korjaantuu kun nimi muutetaan Mustikkasaunaksi.
Somppusaunaksi tuo lopulta muuttuu
Vierailija kirjoitti:
Sompasauna Mustikkamaalla oli kaupungilta iso virhe. Paikka on epäsiisti ja sijaitsee suoraan Mustikkamaata kiertävän lenkkipolum varrella. Koiranulkoiluttajat, lenkkeilijät yms. kiertävät saarta kuten aina ovat mutta nyt sompasauna ja sen saunottelijat valtaavat ympäristöä eivätkä kunnioita hyvää etikettiä. Alue on myös todella epäsiisti. Toivottavasti saadaan sauna siirtymään johonkin muualle, Mustikkamaalle se ei sovi. Uskon, että tästä herää taas keskustelut kun ilmat vielä lämpenee lisää, ehkä jo vappuna…
Se on just mun lenkin varrella ja vähän ärsyttää kyllä. No onneksi en liiku kuin aamupäivisin, mutta ymmärrän tuon ihmisten harmistuksen. Haluaisin säilyttää Mustikkamaan mahdollisimman rauhallisena paikkana jatkossakin.
Katsotaan taas mitä tänä vuonna sompasaunasta kirjoitetaan. Nyt kun säät lämpenevät sompasaunalla on kuhinaa. He voisivat ainakin rajata alueensa, niin että se koko ranta ei ole sompasaunojien hallussa, kuten ei ole tarkotuskaan. Kaveri ulkolluttaa koiraansa Mustikkamaalla kuten monet muutkin ja saunan alue on epäsiisti ja aika ällöä, että yhtäkkiä polun vieressä seisoo joku alaston. Itse käyn nykyään vähemmän Mustikkamaalla erityisesti kesällä (syksyllä ja talvellahan Mustikkamaa on rauhallinen) koska ihan liikaa väkeä ja turismia saarella juuri myös sompasaunan takia.
Mitä tekemistä saunalla on hiihtosauvan somman kanssa? Vai onko se keijon lerssin "tero" se sauvan sompa?
Sompasaunan pitäisi väistyä Mustikkamaalta ja mennä jonnekin muualle, missä nakuilu ja sotkeminen ei haittaa.
Ulkona oleskelu ei houkuttele Sompasaunan takia. Savu saastuttaa laajoja alueita Sompasaunan ympäristössä yhden kilometrin säteellä.