Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kukaan täällä hakenut Helsinkiin lukioon? Mikä keskiarvo nyt?

Vierailija
23.06.2026 |

Jos olet varasijalla tai sun lapsi on, niin mikä on tällä hetkellä alin ka jolla päässyt varasijalta? Erityisesti kiinnostais tietää, mikä tällä hetkellä on Vuosaaren lukion, Helsingin yhteislyseon tai Apollon tilanne. Tai jos muita noin vähän päälle seiskan keskiarvon lukioita niin nekin. 

 

Olen hakenut Konepajan lukioon, Helsingin medialukion yleis- ja medialinjalle sekä Vantaalle Lumon lukioon, ja olen kaikkiin varasijalla. Liikettä on kuitenkin paljon ja kiinnostaisi tietää jos joku tietää noiden keskiarvoista nyt, koska niiden liikkuminen vaikuttaa todennäköisesti myös mun toivelukioihin. Olisin tosi kiitollinen jos saisin tietää missä jonot menevät! Mulla ka 7, ja mun toiveisiin on alimmillaan 7,08 nyt.

 

Pliis laittakaa tietoa jos on! :)

 

 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykkiin se ka on jotain 9,9...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sykkiin se ka on jotain 9,9...

Ihan ei riitä keskiarvo siihen :D

 

ap

Vierailija
4/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Eikö ketään!? :(


Ap

Vierailija
6/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Lukion ka on 4,9 ja i kaikkein korkein arvosana. Se on persujen korkeakoulu ja temppeli yhtaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Lukion ka on 4,9 ja i kaikkein korkein arvosana. Se on persujen korkeakoulu ja temppeli yhtaikaa.

oletpa hauska hi hi hi

Vierailija
8/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Lukion ka on 4,9 ja i kaikkein korkein arvosana. Se on persujen korkeakoulu ja temppeli yhtaikaa.

oletpa hauska hi hi hi

Asia on mitä vakavin, eikä sille ole soveliasta hihitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi off-topic, mutta on pakko kysyä, kun en tunne ketään, jolla olisi noin huono keskiarvo. Onko sulla kaikki arvosanat tasaisesti seiskaa vai osa parempia ja osa todella huonoja?

Vierailija
10/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi off-topic, mutta on pakko kysyä, kun en tunne ketään, jolla olisi noin huono keskiarvo. Onko sulla kaikki arvosanat tasaisesti seiskaa vai osa parempia ja osa todella huonoja?

Vaihtelee mutta eniten juu seiskaa. Ei oo kuin yksi kymppi ja se tuli matikasta. Oon hyvä kielissä ja matikassa, mut aika kehnosti suoritin hissan, uskonnon ja bilsan.


Päättärikeskiarvo Suomessa pojilla tais olla jotain 7,5, joten onhan tuo hieman alle keskitason. 


Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hakea pääsykokeiden kautta jollekin erikoislinjalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apolloon pääsee, jos osaa kirjoittaa nimensä oikein.

Vierailija
14/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up! Eikö ketään!? :(


Ap

Tässä ajassa olisit ihan itse ehtinyt tiedon hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Lukion ka on 4,9 ja i kaikkein korkein arvosana. Se on persujen korkeakoulu ja temppeli yhtaikaa.

Hahahahahahaa, tipuin tuolilta. Hauskinta, mitä olen ikinä lukenut tältä palstalta 23.6.2026 klo 18:32.

Vierailija
16/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up! Eikö ketään!? :(


Ap

Tässä ajassa olisit ihan itse ehtinyt tiedon hakea.

Ei ole päivitettyä tietoa saatavilla missään. Vain tilastot siitä, mitä alin ka oli 11.6.

Vierailija
17/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up! Eikö ketään!? :(


Ap

Tässä ajassa olisit ihan itse ehtinyt tiedon hakea.

Mistä tän tiedon löytää? 

Vierailija
18/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit koettaa myös soittaa tai laittaa kohteliaan sähköpostin rehtorille kouluun, jossa olet varasijalla. Ei siitä mitään haittaakaan ole, ja olen kuullut että joskus on varasijalta voinut päästä myös näin.

Tsemppiä, ja muistathan myös TUVA-mahdollisuuden, siellä voi yrittää nostaa numeroita ja vähän selkiyttää omia toiveita ja suunnitelmia samalla. 

Vierailija
19/19 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit koettaa myös soittaa tai laittaa kohteliaan sähköpostin rehtorille kouluun, jossa olet varasijalla. Ei siitä mitään haittaakaan ole, ja olen kuullut että joskus on varasijalta voinut päästä myös näin.

Tsemppiä, ja muistathan myös TUVA-mahdollisuuden, siellä voi yrittää nostaa numeroita ja vähän selkiyttää omia toiveita ja suunnitelmia samalla. 

Tuskin ne varasijaa ohittaa? Mietin et jos nyt jäisi koko haun jälkeen paikka saamatta, ilmoitan reksille toiveesta, jos jotkut vaikka peruisi paikkoja koulun alkaessa. Tuva on juu sitten vaihtoehto jos ei mikään paikka nyt irtoa :)


Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän