Parvekkeen kaiteet ei kestä.
Älkää nojatko kaiteisiin tai älkää menkö parvekkeelle enää koskaan.
Kommentit (234)
Tuollaiseen muovin palaseen kun vähän nojailee niin äkkiä sitä humpsahtaa maahan
Ennemmin asun huterassa omakoti talossa kuin noissa huterissa kerrostaloissa
Vierailija kirjoitti:
Eikö poliisi tutki ollenkaan? Tuossahan on isännöitsijä ja hallitus syyllistynyt kuolemantuottamukseen. Vai onko sama sherlok holmes asialla kuin ison omenan tapossa.
Taitaa tutkia ainakin jotenkin mutta syyllistä tuskin on vielä saatu kiinni. Lehden videossa näkyy poliisllta vaikuttavilta henkilöitä. Ks. https://yle.fi/a/74-20232549
Vierailija kirjoitti:
Jos parvekkeelta kovalle alustalle pudonnut olisi käyttänyt pyöräilykypärää, hän olisi todennäköisesti säilynyt hengissä. Ja selvinnyt säikähdyksellä, tai ehkä pahimmassa tapauksessa neliraajahalvaantumisella.
Juu, ja istunut ison tyynyn päällä, johonka olisi tietenkin tarrautunut pudotessaan ja onnekkaasti kohdannut kamaran se tyyny pyrstönsä alla.
Myös lentävät matot pitäisi olla pakollisia parvekkeilla niin ei sattuisi mitään ikävää, kun partsi hajoaisi ympäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulee loppu näille akvaarioparvekkeille. Jatkossa vain sisäänvedettyjä parvekkeita joissa kaide julkisivumateriaalia. Kauniimpia ulospäin ja kestää miehen kuorman.
Puoliksi ulkonevat parvekkeet ovat parhaat, siinä saa parhaat puolet molemmista ratkaisuista. Noin puolet (tai vähän enemmän) parvekkeesta on siis sisäänvedetty ja loput ulkoneva. Jos parveke on riittävän syvä, niin kannattaa lasittaa vain sisäänvedetty osa, jotta parvekekukat ja muut kasvit voidaan pitää ulkonevalla osiolla koko ajan. Ne tykkäävät olla sateessa, mutta eivät kestä lasitusta, kun tulee liian kuumaa auringonpaisteessa.
Ei ole loppujen lopuksi vaikea eikä monimutkainen ratkaisu, mutta en pidättele hengitystä, että arkkitehdit, ja varsinkin rakennuttajat, jaksavat ajetella niin pitkälle.
Murhaaja parvekkeet laitettava käyttökieltoon HETI!
Ei kai ole tarkoitus, että parvekkeella olija potkii ja roikkuu niissä kaiteissa parvekkeella. Tuskin kukaan on pudonnut vain katsellessaan ulos.
Niihin pitäisi panna alkoholiautomaattimittaus niin, että humalaisille ei parvekkeen ovi aukea.
Kai niitäkin on monenlaisia,
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten ihminen kaatuessaan osuu partsin alalasiin juuri sopivassa kulmassa, että mahtuu putoamaan kapeasta aukosta, ylälasit oli kiinni. Jos seisoo paikallaan lasiseinän vieressä, ei putoa, vaikka lasi irtoaisi. Ihmisen on täytynyt kyykistyä, jotta yleensä mahtuisi aukkoon. Mystisiä ajatuksia, olisiko itsari tai tappo?
Ymmärrän ihan hyvin. Olen kerran itse kompuroinut ostoskassit käsissä taloyhtiön parkkihallin ovella rutussa olleeseen käytävämaton reunaan - kun siinä yritti jotekin löytää tasapainoa, niin kaatuminen muuttui sellaiseksi parin metrin eteenpäin syöksyksi, joka päätyi naamalleen oven eteen. Ei tullut kuin vähän naarmuja kuramatosta, mutta oli noin 5 cm päässä, etten päässyt kokeilemaan kumpi on kovempi - oven alin lasiruutu vai päälaki.
Voin hyvin kuvitella miten joku voisi kompastua vastaavasti mattoon tai kynnnykseen parvekkeen ovella - kalja toisessa kädessä ja röökit toisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parvekkeet oli tarkistettu pari viikkoa ennen tätä tapahtumaa. Ilmeisesti läpäisivät tarkistuksen koska ei oltu laitettu käyttökieltoon. Sekin on varmaan ulkomaalaisten halpatyöläisten vika? En mitenkään kannata ammattitaidottomien duunareiden maahantuontia mutta täällä moni ei ymmärrä etteivät he ole vastuussa vaan työnjohto, joka tässä maassa on nykyään surkeaa ja välinpitämätöntä.
Ja tähän niin kutsuttuun tarkastukseenko sinä luotat? Voi ziisus tuota hyväuskoisuutta ja sinisilmäisyyttä.
Ehkä niitä laseja oli käyty kokeeksi murjomassa vähän, jonka jälkeen lasit olivat sitten vielä entistäkin huterammin kiinni kiinnikkeissään. Tai sitten oli vain käyty parvekkeella rykäisemässä virkamiesyskä ja todettu, että kaikki kunnossa, ja missähän muuten on lähin hyvä lounaspaikka.
Veikkaan viimeksi mainittua, ja sitten porukalla päiväKoff:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten ihminen kaatuessaan osuu partsin alalasiin juuri sopivassa kulmassa, että mahtuu putoamaan kapeasta aukosta, ylälasit oli kiinni. Jos seisoo paikallaan lasiseinän vieressä, ei putoa, vaikka lasi irtoaisi. Ihmisen on täytynyt kyykistyä, jotta yleensä mahtuisi aukkoon. Mystisiä ajatuksia, olisiko itsari tai tappo?
Ymmärrän ihan hyvin. Olen kerran itse kompuroinut ostoskassit käsissä taloyhtiön parkkihallin ovella rutussa olleeseen käytävämaton reunaan - kun siinä yritti jotekin löytää tasapainoa, niin kaatuminen muuttui sellaiseksi parin metrin eteenpäin syöksyksi, joka päätyi naamalleen oven eteen. Ei tullut kuin vähän naarmuja kuramatosta, mutta oli noin 5 cm päässä, etten päässyt kokeilemaan kumpi on kovempi - oven alin lasiruutu vai päälaki.
Voin hyvin kuvitella miten joku voisi kompastua vastaavasti mattoon tai kynnnykseen parvekkeen ovella - kalja toisessa kädessä ja röökit toisessa.
Tai kahvikuppi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ovat talon KAIKKI parvekkeet käyttökiellossa. Kun joku hyppää junan alle, kielletään kaikki junat. Järki hoi!
Luetunymmärtäminen
Vierailija kirjoitti:
Lasikaiteet on täysin paska idea muutenkin, kuka haluaa edes asua paikassa jossa on lasiparveke, minä en ainakaan.
Joo, ei oikein ole näkösuojaa. Umpikaide kivempi kuin läpinäkyvä.
Onpa "ihanat" nämä parvekkeiden lasikaiteet:
Miten rakennuttajien voi olla niin vaikeata tajuta, että turvallisuus tulee ensin? Lasikaide toki antaa enemmän valoa asuntoon, mutta se täytyy osata tehdä niin, että se on turvallinen. Jos ei se onnistu, niin vanhanaikainen maalattu (aalto)pelti + kasveille osuus maalattua terästankokaidetta, on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa "ihanat" nämä parvekkeiden lasikaiteet:
Miten rakennuttajien voi olla niin vaikeata tajuta, että turvallisuus tulee ensin? Lasikaide toki antaa enemmän valoa asuntoon, mutta se täytyy osata tehdä niin, että se on turvallinen. Jos ei se onnistu, niin vanhanaikainen maalattu (aalto)pelti + kasveille osuus maalattua terästankokaidetta, on parempi.
Kyllä se taitaa lähteä sieltä arkkitehtien pöydältä nämä. Lasien pitää "leijua" ilmassa, eikä mitään lisätukia saa laittaa. Tähän vielä lisäksi se, että mahdollisimman halvalla pitää tehdä ja kilpailutetaan tekijät. Näihinkin olisi/on ollut helppo lisätä lasien ulkopuolelle lisätuet tai vaakatangot jotka estää lasin irtoamisen ja putoamisen. Tikkurilan -23 parveketurman jälkeen kyseiseen kohteeseen lisättiin lasien ulkopuolelle raudat, jotka estää lasilevyn irtoamisen ja parvekkeet saatiin käyttöön pitkän odotuksen jälkeen. Tähänkin kohteeseen olisi ihan hyvin voitu jo käydä ruuvailemassa vastaavat tukiraudat ja uutisilta säästytty, jos oltu jo aiemmin huolissaan. Nyt varmaan ainakin vuoden eri tahot tutkii tapahtunutta ja tullaan samaan lopputulokseen ettei "riittävällä varmuudella selvittämään parvekekaiderakenteen ja lasin hajoamisen tarkempaa syytä. Riittävää näyttöä ei saatu siitäkään, että parvekekaideratkaisu olisi ollut tuolloisten lakien tai määräysten vastainen",
Eikö poliisi tutki ollenkaan? Tuossahan on isännöitsijä ja hallitus syyllistynyt kuolemantuottamukseen. Vai onko sama sherlok holmes asialla kuin ison omenan tapossa.