Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika vihainen kun sai kuulla perinnöstä

Vierailija
20.06.2026 |

Olen ammatiltani opettaja.

Vaimo voitti lotossa vuosia sitten miljoonan joten asumme hänen omistamassa talossa. Hänellä on 2 lasta ja minulla tämä yksi joka asuu äitinsä luona.

Minun palkka menee elämiseen, autoon ja loma matkoihin.

Hän ehti olettaa että olen kartuttanut omaisuutta ja jonain päivänä hän saisi minulta jotain. Nyt hän on kuin shokissa kun kuuli et ei minulla olekaan mitään ja tietenkin tämä hulppea asunto menee vaimoni lapsille kun kerran tämä on hänen

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla nyt, aikuisella työssäkäyvällä miehellä pitää olla omaakin rahaa säästettynä jonkin verran.  Vai onko mennyt kaikki vaimon ja tämän perheen elättämiseen.  Olisi voinut olla edullisempaa maksaa vaimolle vuokraa asumisesta.  Onko se autosi arvokas?  Entä omat perintösi?  Ovatko vanhempasi vielä elossa? Jääkö/jäikö heiltä mitään pojalle?

Vierailija
42/52 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poika päässyt edes mukaan noille perheen lomamatkoille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta meillä kävi oikeasti suunnilleen samoin.

Isäni oli huoleton hulivili, todella mukava ihminen, mutta täysin vastuuton raha-asioissa. Äiti taas on varakkaasta suvusta ja tarkka rahasta. Hänen isänsä teki testamentin, jossa perillisten puolisoiden avio-oikeus suljettiin pois ja käytännössä koko omaisuus oli äidin.

Kun isä kuoli, oli hänellä omaisuutta sen verran, että saatiin hautajaiset maksettua, mutta avioliiton ulkopuolella syntyneelle pojalleen ei jäänyt perintöä, vaikka hänkin uskoi, että talo, kesämökki ja pari autoa menee jakoon. Ei mennyt, ne oli kaikki äidin.

Vierailija
44/52 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kitistään perinnöstä vaikka perinnöt pitäisi antaa valtiolle kunnon sosialistityyliin tai ainakin 90% verolle…

Vierailija
45/52 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro pojallesi että sinun perintö jakautuu kolmeen osaan ja hän saa vähästä vain yhden kolmasosan. Loput menevät sinun kahdelle muulle lapselle 

Mikko Perkoilan sanoin arvaa harmittiko arvaa harmittiko 

Vierailija
46/52 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla itselläsi ei taida olla rahankäyttö hallinnassa. Opettajan palkasta pystyy kyllä säästämään.

Pitäisikö säästää, jotta pystyy jättämään perintoä? Outo ajatus. Omaan vanhuuteen kannattaa kyllä säästää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/52 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja? Taitaa olla provo tämäkin. 

Provo on. Voisi olettaa ainakin, että opettaja osaa kirjoittaa, mm. yhdyssanat pitäisi olla hallussa. 

Onhan se kiva kuvitella, että olisi lottovoittajavaimo. Niitä vaan ei riitä kaikille. Sori siitä. 

Vierailija
48/52 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro pojallesi että sinun perintö jakautuu kolmeen osaan ja hän saa vähästä vain yhden kolmasosan. Loput menevät sinun kahdelle muulle lapselle 

Mikko Perkoilan sanoin arvaa harmittiko arvaa harmittiko 

Miten niin kolmeen osaan. Tämä provoilijahan kertoi, että hänellä on yksi lapsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/52 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opettaja" ei hallitse oikeinkirjoitusta, mutta provohan tämä onkin.

Vierailija
50/52 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuus tulee olemaan mieheni lapsille märkä turbaani vasten kasvoja. Hämmentävää miten vielä tänäkin päivänä ajatellaan, että mies omistaa ja ostaa kaiken. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/52 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ja oli tuollaiset holtittomat vanhemmat joilta ei jää miljoonia perinnöksi. Ei pitäisi tehdä lapsia jos ei ole jättää kunnolla rahaa perinnöksi. Toinen vanhemmistani elää ja toiselta jäi muutama tonni perintöä. 

Sehän se oliskin ratkaisu jos kaikilla vanhemmilla olisi miljoonia jättää perinnöksi jälkikasvulleen! Mutta hmm...miten saat jostain pikku palkasta sen miljoonan säästettyä kun lapsille täytyy ostaa ruokaa, täytyy maksaa sähkölaskut yms yms, miten se on holtitonta jos elämä ylipäätään maksaa. Toki jotkut onnistuu sijoittamaan pienestäkin palkastaan. Eikös tässä ollut jokin aika sitten uutinen siivoojasta joka oli onnistunut jättämään aika ison perinnön kun oli osannut sijoittaa rahansa, mutta sekin vaatii taitoa sijoittaa oikein. 

Eihän se ole mun ongelma mistä ja miten vanhemmat tai isovanhemmat hommaavat paljon rahaa. Minä haluan vain periä ne rahat.

Vierailija
52/52 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko sä ap nyt jo toinen jalka haudassa, ja toinen jalka saippuan päällä, kun jo perintöä pohditaan?

Se on yksi jalka haudassa ja toinen banaaninkuorella, saippualla jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän