Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi kohtelee aikaisia lapsiaan eriarvoisesti.

Vierailija
12.12.2022 |

Yhdelle lapselle ostetaan ja maksetaan autosta lähtien kaikki. Hänen luonaan käydään monesti viikossa kylässä ja soitellaan päivittäin. Hänen lapsiaan hoidetaan ja heille ostellaan tavaroita.

Toiselle ei makseta eikä osteta mitään soitetaan, jos lempilapsesta ei kuulu mitään. Silloinkin tämä epäsuosiossa oleva lapsi saa arvostelua ym. osakseen. Hänen luonaan käydään ehkä kerran viidessä vuodessa ja hänen lapsiaan ei huomioida eikä pidetä yhteyttä. Lapsenlapset tietysti haukutaan eikä heitä edes muisteta syntymäpäivinä. Sitten kun tämä epäsuosiossa oleva sovinnollisesti yrittää päästä kuormittavasta vähäisestäkin yhteydestä eroon hänet tietenkin leimataan mielenvikaiseksi.

Mitä mieltä te palstalaiset olette. Onko epäsuosiossa olevalla lapsella oikeus katkaista välit vanhempaan, joka saa arvostelullaan kaiken muun lisäksi voimaan pahoin vähäisenkin yhteyden jälkeen vielä sen epäarvoisuuden tunteen lisänä ? Tarvitseeko siitä tuntea huonoa omaatuntoa ja syyllisyyttä sekä ottaa ns. vanhemman antamaa hullunleimaa otsaan? Onko hullua pitää huolta omasta ja omien lapsien terveydestä huolta ja ottaa totaali etäisyys kyseenalaisesta vanhemmasta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisia lapsia* siis.

Vierailija
2/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ok katkaista välit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on ok katkaista välit

Niin minunkin mielestä.

Vierailija
4/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Tietysti voit ensin kysyä, mahdollisimman neutraalisti, että miksi tilanne on tämä, onko siihen joku syy. Jos et ole vielä kysynyt.

Älä kuitenkaan luovu perinnöstä, vaadi vähintään se lakiosa.

On ok olla pitämättä yhteyttä, jos tulee huonosti kohdelluksi. Ilman muuta.

Vierailija
5/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamalaa jos tää on totta. Tosi kurjaa.

Vierailija
6/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok ja ammattilaiset oikein suosittelee narsistin luota lähtemistä , lopullisesti. Elämäni paras teko kun pääsin lopullisesti irti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on oikeus katkaista välit ja sanoisin jopa velvollisuus. Ei kenenkään tarvitse pyöriä tässä maailmassa muiden ihmisten tiskirättinä. Haukkukoot hulluksi, voit ihmettelijöille sanoa ihan suoraan sen mitä kirjoitit tuohon aloitukseen. 

Vierailija
8/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi ja kannattaakin katkaista välit. Todella surullinen tilanne. :( Varsinkin lastenlasten kannalta, jotka vielä vähemmän voivat ymmärtää, miksi isovanhemmat kohtelevat perhettä kuin alempaa kastia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikainen lapsi perinnön nappaa.

Vierailija
10/15 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on varmaan se epätoivottu luuseri, mutta vika on tietenkin muissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus mutta, itse samanlaisen kohtalon kokeneena, voin kertoa, että helposti se ei käy!  Kun epäreilulla kasvatuksella on saatu uskomaan, että on huonompi ja vääränlainen, ei kykene tekemään totaalista irtiottoa. Syyllisyys ja alemmuudentunto seuraavat koko ajan ja myös muut ihmiset ympärillä ovat tervetulleita polkemaan poljetun oikeuksia ja arvoa.  Nyt omat polkijani ovat jo kuolleet mutta edelleen päässä seuraa heidän oppinsa: et ole mitään!  Kokoajan on tsempattava itseään ja kyllä se työstä käy!

Vierailija
12/15 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No contact -moodi päälle. Ei tarvitse olla kenenkään kynnysmatto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit voi katkaista vaikka vaan huvikseen mutta sitä harva tekee ilman syytä.

 

Kyllä tuollaiseen käyttäytymiseen on joku syy, luonnehäiriö. Ei tuollaista käytöstä voi muuten selittää.

Vierailija
14/15 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle äiti soitti että pitäisi mennä pikkuserkulla käymään kun se oli saanut lapsen. En ollut tuo serkkua nähnyt 20 vuoteen.

Sanoin ettei nyt käy kun ollaan laitoksella.

Vastas: ai jaa. No pitikö se lapsi nyt tehdä!!!

Ja löi luurin korvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähipiirissä olen huomannut, että vanhemmat tekevät ihan oikean ratkaisun jättäessään tietyn lapsen elämään omaa elämäänsä. Sitä valituksen ja vihan määrää ei kestä kukaan, kun aikuinen lapsi ryhtyy moittimaan vanhempiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi