Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun vanhemmat vihjailevat "milloin lapsia olisi tulossa"

Vierailija
16.06.2026 |

Ja jos ei ensimmäinen kerta kun kysellään ovatko saamassa lapsenlapsia. Mielestäni aika tungettelevaa. Miten olette käsitelleet nämä tilanteet kun lähisukulainen on sairaalloisen utelias eikä anna periksi kyselyissään?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro heille, että tuo on tungettelevaa eikä ollenkaan asiallista eikä kuulu nykypäivään. 

Siitä seuraa vaan itkuntyrskettä ja käsien vääntelyä kun mitään ei saa enää sanoa.

Niinpä. Se menee aina tähän samaan:

 

"Meiltä riistetään isovanhemmuus!"

"Serkullasi on jo lapset ja ei hän suuttunut kun kysyin!"

"Nuoret ovat liian herkkiä!"

"Mitään ei saa nykyään sanoa!"

"Onko tämä (puoliso):n keksimä idea, kun olet tuollainen?"

Vierailija
42/47 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko, että kukaan täyspäinen vanhempi tuollaista enää kyselisi.

Isovanhemmat ehkä, anopilla oli tapana ryhtyä kyselemään ihmisten yksityisasioita, mieluiten kovaan ääneen ja jossain sukujuhlissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko, että kukaan täyspäinen vanhempi tuollaista enää kyselisi.

Isovanhemmat ehkä, anopilla oli tapana ryhtyä kyselemään ihmisten yksityisasioita, mieluiten kovaan ääneen ja jossain sukujuhlissa.

Kyllä näitä tarinoita edelleen kuulee, jos ei vanhemmilta, niin esim työkavereilta tai kaukaisemmilta sukulaisilta.

Vierailija
44/47 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omat vanhemmat kysellyt mutta typerät sukulaiset luulivat että on lapsia tulossa kun mentiin naimisiin.

Vierailija
45/47 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omat vanhemmat kysellyt mutta typerät sukulaiset luulivat että on lapsia tulossa kun mentiin naimisiin.

Lol

Vierailija
46/47 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) "Jos se minusta on kiinni, niin ei koskaan"

2) "Tuo on aika henkilökohtainen kysymys"

 

Valitse siitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/47 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taitaa monilla lapsilla ja vanhemmilla olla etäiset välit kun ei edes asiasta saa puhua. Minä kyllä juttelen tyttäreni kanssa kaikenlaisista asioista myös siitä haluavatko lapsia joskus. Ja tämä tapahtuu ihan hyvässä hengessä ja myös tyttärieni omasta aloitteesta. Ihme touhua nykyajan Suomessa. Älä kysy, älä ihmettele älä ole yhteydessä ettei vaan pahastuta. 

Ei ihme että ihmisten yksinäisyys vaan lisääntyy kun mistään ei saa puhua ja ollaan barrikaadeilla ja käsketään ottamaan etäisyyttä. Ja en ole boomeri vaan alle 50 v. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän