Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun käyt suihkussa helteillä

Vierailija
22.07.2025 |

niin pesetkö joka kerta pesukintaalla + suihkugeelillä koko vartalosi? Tuntuu että nyt se on tarpeen joka kerta. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en pese koskaan vartaloani pesukintaalla ja suihkugeelillä.

Vierailija
2/20 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa joka 2. päivä ja pesen kroppani palasaippualla. Hiukset shampoolla ja kasvot kasvonpesugeelillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyn useamman kerran päivässä suihkussa, en pese koska viilennyksen takia käyn. 

Vierailija
4/20 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, en pese koskaan vartaloani pesukintaalla ja suihkugeelillä.

Kuoritko edes koskaan? Millä saat kuolleen ihosolukon pois?

Vierailija
5/20 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä kuollut ihosolukko pitää pestä pois?

Vierailija
6/20 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt kertaakaan käyny suihkussa, olen pulahtanut ihanan raikkaan kirkkaassa ja kylmässä purossa useasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran päivässä ihan pelkässä kylmässä vesisuihkussa. Kerran viikkoon harjaan koko kehon karhealla harjalla.

Vierailija
8/20 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, en pese koskaan vartaloani pesukintaalla ja suihkugeelillä.

Kuoritko edes koskaan? Millä saat kuolleen ihosolukon pois?

Joskus harvoin. Mitä se kuollut ihosolukko haittaa? Varmasti siitä on vähemmän haittaa kuin siitä, että käsittelee hapanta ihoa jatkuvasti emäksisellä aineella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, en pese koskaan vartaloani pesukintaalla ja suihkugeelillä.

Kuoritko edes koskaan? Millä saat kuolleen ihosolukon pois?

"

Ihotautien erikoislääkäri Maarit Vaalamo kertoo, että iho hoitaa kuorimisen hyvin itsekin. Siksi mekaanista ihon kuorimista ei tarvitse tehdä välttämättä lainkaan.

 Pintakerroksen alaosissa on soluja, jotka jakautuvat. Kun uusia soluja muodostuu, ne kiipeävät kohti ylempiä kerroksia, erilaistuvat ja lopulta muodostavat ihon pinnan suojakerroksen. Tämä suojakerros uudistuu säännöllisesti, eli iho huolehtii kuorinnasta itse, Vaalamo sanoo.

Vaalamon mukaan kuorinnasta voi olla pahimmillaan ennemminkin haittaa kuin hyötyä."

 

 

Vierailija
10/20 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykernsä kuivaharjaan koko kroppani ennen suihkua enkä saippuoi koko vartaloa joka suihkussa käynti yhteydessä, kainalot ja jalat pesen kyllä saippualla joka kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen suihkusaippualla, ilman kintaita ja sieniä aina.

Vierailija
12/20 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tosin ei tule kuljettua paljain säärin kaupungissa tms pakokaasun keskellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

Vaalamon mukaan kuorinnasta voi olla pahimmillaan ennemminkin haittaa kuin hyötyä."

 

 

"Ihon kuorinnasta on pelkkää hyötyä" Dr Hannibal Lecter

Vierailija
14/20 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vain nihkeä iho, niin voi riittää pelkkä vesihuuhtelu. Niinhän sitä järvessäkin käydään pulahtamassa ilman pesuaineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä syystä kuollut ihosolukko pitää pestä pois?

Se on yksi syy, miksi käydään pesulla, että saadaan semmoinen pestyä pois. Voi tulla iho-ongelmia, jos ei niin tee.

Vierailija
16/20 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti jaloissa ja varvasväleissä kuollut ihosolukko sitoo hikeä ja likaa, mikä voi aiheuttaa epämiellyttäviä tuoksuja ja ihoärsytystä.

Vierailija
17/20 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, en pese koskaan vartaloani pesukintaalla ja suihkugeelillä.

Kuoritko edes koskaan? Millä saat kuolleen ihosolukon pois?

"

Ihotautien erikoislääkäri Maarit Vaalamo kertoo, että iho hoitaa kuorimisen hyvin itsekin. Siksi mekaanista ihon kuorimista ei tarvitse tehdä välttämättä lainkaan.

 Pintakerroksen alaosissa on soluja, jotka jakautuvat. Kun uusia soluja muodostuu, ne kiipeävät kohti ylempiä kerroksia, erilaistuvat ja lopulta muodostavat ihon pinnan suojakerroksen. Tämä suojakerros uudistuu säännöllisesti, eli iho huolehtii kuorinnasta itse, Vaalamo sanoo.

Vaalamon mukaan kuorinnasta voi olla pahimmillaan ennemminkin haittaa kuin hyötyä."

 

 

Ei kai Ihmisen tarvitse nahkaa luoda kuten Käärmeen?

Ihon kuorinta. Hah tollojen akkojen juttuja

Vierailija
18/20 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn suihkussa kerran kuussa.

Vierailija
19/20 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ihon suojakerrosta ei tarvitse hangata jollain karhealla kintaalla pois. Joku hygieeninen pesusieni riittää harvoin.

Vierailija
20/20 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ihon suojakerrosta ei tarvitse hangata jollain karhealla kintaalla pois. Joku hygieeninen pesusieni riittää harvoin.

Iho saa helposti tulehduksia ja muuta jos raappaa ihoa suojaavan kerroksen pois. Kaikki pöpöt pääsee iskemään.