Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tekoäly mielestäsi hyvä vai huono juttu?

Vierailija
14.06.2026 |

Onko se uhka vai mahdollisuus?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly on kuin tuli. Se on hyvä renki mutta huono isäntä. Tekoäly ei ole itsetietoinen eikä sillä ole moraalia. Et voi ulkoistaa sille vastuuta päätöksistä. 

 

Se on tehokas työkalu joka nojaa pääasiassa todennäköisyyksiin. Useimmiten se on oikeassa, mutta väärässä ollessaan se on väärässä ja pahasti 

Vierailija
62/68 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin tekoäly saattaa rakentaa koko planeetan täyteen aurinkopaneeleja ja ydinvoimaloita. Siis koko pinnan

No ei kyllä saata. Tekoäly on matriisipohjainen matemaattinen algoritmi. Algoritmit eivät rakenna yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä työkalu jo ilmaisenakin. En maksaisi ekstraa lisänakeista :)

Kohta loppuu AI-firmoilta rahat ja rahoittajat vetää hanat kiinni jos ei ala voittoa tulemaan. Kunhan se tekoälyn käyttö alkaa maksamaan sen todellisten kustannusten verran, eli noin 10000 taalaa per käyttäjä per kuukausi niin maailmakin pelastuu kun ei toppahousut kuluta koko maailman resursseja jutustelleessaan mukavia algoritmin kanssa.

Vierailija
64/68 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on liian tyhmä ymmärtämään miten tekoälyä pitäisi tällä hetkellä käyttää oikein.

Jossain kohtaa (vuosien päästä?) tekoäly varmaan ohittaa tuosta syystä ihmisen päätöksiä tehdessään kun ihminen ei pääsääntöisesti tajua selittämälläkään, tai ainakaan usko. 

Vierailija
65/68 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä työkalu jo ilmaisenakin. En maksaisi ekstraa lisänakeista :)

Kohta loppuu AI-firmoilta rahat ja rahoittajat vetää hanat kiinni jos ei ala voittoa tulemaan. Kunhan se tekoälyn käyttö alkaa maksamaan sen todellisten kustannusten verran, eli noin 10000 taalaa per käyttäjä per kuukausi niin maailmakin pelastuu kun ei toppahousut kuluta koko maailman resursseja jutustelleessaan mukavia algoritmin kanssa.

Valitettavasti tekninen kehityskin on isolta osin näiden jatkuvaa jättimäistä pikavoittoa hakevien suursijoittaja-korppikotkien käsissä. Siksi näitä teknologia- ja muita talouskuplia tulee ja romahtaa jatkuvasti nykyään kun suursijoittajat vetää helpot rahat taskuunsa ja sitten seuraavaa kuplaa luomaan. Lystin maksaa piensijoittajat ja toisaalta yhteiskunta jolle jää maksettavaksi työttömät ja muu tuhoutunut infrastruktuuri, kaatuneet ennen työllistäneet firmat ja sosiaaliset ongelmat. 

Vierailija
66/68 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ,se mahdollistaa kaiken rikollisuuden helpomalla.Kaikki kehitys tuntuu menevän rikollisten piikkiin.

Nykyisin jo naurattaa iltalehtien varoitukset siitä mitä ei netissä kannata tehdä.....siis ei yhtään mitään ,ettet joudu rikollisten kohteeksi.Silti kaikki pitäisi nykyisin tehdä verkossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/68 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuton keksintö, mistä ei ole aitoa hyötyä. Ja ei, kaiken nopeuttaminen ja tehostaminen entisestään ei ole hyöty.

Vierailija
68/68 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly on oppiva matemaattinen malli, neuroverkkomalli, joka on ilmentymä epälineaarisesta ja semiparametrisesta regressioanalyysistä. Regressioanalyysin pääasiallinen kehittäjä oli Carl Friedrich Gauss 1800-luvulla. Onko regressioanalyysi uhka vai mahdollisuus? on kysymyksenä mieletön, sillä regressioanalyysi on ylivoimaisesti käytetyin kvantatiivinen työkalu tieteessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi