Marja 54, ei päässyt henkilökohtaiseksi avustajaksi koska oli liian vanha
Nyt Marja pahoitti mielensä kun tekstarilla oli ilmoitettu että asiakas toivoo nuorta avustajaa.
Marja kokee ikäsyrjintää.
Mielestäni avustettavalla on oikeus vaatia tietynikäistä avustajaksi ja nyt vaan Matkalle tsemppiä työnhakuun.
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Perukseltaan tuohon ammattiin ikä on useimmiten vaan plussaa, että on elämänkokemusta. Mikä lie on ollu tälläkertaa syy; ikämiehen pervoilunhalu, halu helpommin määräiltävämpään kokemattomampaan avustajaan vai ihan omanikäisen kaverin toive...
Yleensä tuolla alalla päälle viiskymppinen saa varmasti paremmin töitä kuin parikymppinen.
Se avustaja ei ole kaveri, eikä halua olla kaveri. Miksi nämä avustettavat ajattelevat niin.
Ystäväni puoliso pääsi eläkkeelle 63 v ja heti tämän jälkeen hänen äitinsä kuoli. Oli äidilleen n vuoden pmaishoitajana.
Löysi ilmoituksen, jossa etsittiin kuolevalle pojalle avustajaa. Oli ainoa miespuoleinen, joka haki. 2 v toimi, kunnes sairaus voitti.
Arvokasta työtä tekevät
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on julistettu että kuka tahansa pääsee henkilökohtaiseksi avustajaksi.
Ainakin 70-vuotias mies on kelvannut avustajaksi. Hän on tuntemani mies. Toki hän on hyvässä kunnossa.
Kyllä mulle kelpaisi avustajaksi vähän vanhempikin ihminen, eikä 54-vuotias ole edes vanha.... Tärkeintä että hoitaa työnsä hyvin ja on luotettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perukseltaan tuohon ammattiin ikä on useimmiten vaan plussaa, että on elämänkokemusta. Mikä lie on ollu tälläkertaa syy; ikämiehen pervoilunhalu, halu helpommin määräiltävämpään kokemattomampaan avustajaan vai ihan omanikäisen kaverin toive...
Yleensä tuolla alalla päälle viiskymppinen saa varmasti paremmin töitä kuin parikymppinen.
Se avustaja ei ole kaveri, eikä halua olla kaveri. Miksi nämä avustettavat ajattelevat niin.
No ei kaikki ajattele. Ehkä niillä ketkä on yksinäisiä eikä ole omaa perhettäkään helpommin menee siihen että avustaja koetaan ystävän korvikkeeksi. Niinhän se toki ei saisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on joukossa kaikenlaisia pervoa jotka toivoo nuorta naista pyllynpesijäksi.
Avustettavissa on nuoria / vanhoja / miehiä / naisia / lapsia.
Mieti nyt itsekin jos parikymppinen avustettava haluaa keikoille, kaupoille, baariin jne.niin ehkä kuitenkin tekee sen mieluiten lähes samanikäisensä kanssa. Ehkä enemmän yhteistä juteltavaa ja mielenkiinnon kohteita kuin yli viisikymppisen kanssa.
Kaksi parikymppistä voi olla hyvinkin erilaisia.
Toinen voi olla pintaliitäjä homssu.
Toinen harrastaa tähtitiedettä ja historiaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta työlainsäädännössä on mm. ikäsyrjintä kielletty.
Juu, ei sitä kukaan noudata kuitenkaan. Tehtävään otetaan nuori ja terve, joka kerta.
Nuoresta ei tiedä onko terve. Nuorilla on mielenterveysongelmia ja lihavilla diabetes, korkea verenpaine ja muita lihavien vaivoja.
Juu ja jos töitä tarvii niin tuskin ilmottaa kaikista sairauksistaan
Mitä väliä sillä on, minkäikäinen se avustaja on?