Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puuron syöjät, tarvitsen vinkkejänne

Vierailija
29.05.2026 |

Te jotka syötte puuroa, onko teillä jonkinlainen salainen ohje jolla saatte sen maistumaan paremmalle.

Ja tietenkin, kerro mikä puuro on se mistä pidätte?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graham puuro, aivan taivaallista!

Vierailija
42/50 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän suolaa sekaan. Mauton puuro on pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot gluteenittomat kaurahiutaleet. Keitä vedessä.

Hieman ennen kuin alkaa olla valmista, lisää joukkoon hyvin muussattu banaani, hieman suolaa, sekä kuivattuja karpaloita. Ja mahdollisesti vielä kardemummaa. Sekoita lisukkeet hyvin joukkoon. Tarjoile voisilmän kera.

Hyvää tulee. 

Vierailija
44/50 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elovenan gluteenittomat luomukaurahiutaleet, nesteenä puoliksi vettä ja mantelijuomaa. Nopea kiehautus liedellä, sekoitus ja sen jälkeen kansi päälle ja puuro hautumaan aamupesun ajaksi. Lautaselle marjoja, ja/tai bonnea ja maustamatonta jogurttia, joskus pähkinöitäkin. 

Vierailija
45/50 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ohra-kaurapuuroa uunissa pitkään hauduttaen kermasaven padassa. 

Ihan mahtavaa puuroa, laitan aina 2l täysmaitoa ja sitten pakastan rasioihin/muovipusseihin kerta-annokset joista sitten laitan edellisenä iltana sulamaan jääkaappin yhden jos on etäpäivä tai viikonloppu. 

 

Vatsakin tykkää - tämän kanssa en ole (kuten aiemmin pelkän kaurapuuron tai pikapuurojen) mitään lisukkeeksi, mutta kyllä kunnon vanha mehukeitto on hyvää jos vain jaksaa tehdä. Mutta kyllä menee hyvänlaatuinen kaupan marjakeittokin, juustoportilla on aika hyviä mansikkaa ja vadelmaa/herukkaa ja sitten Valion raparperi-mansikkakeitto on uutuutena oikein hyvä mun makuun!

 

Teen puuron rikotuista ohrasuurimoista (2/3) ja kaurahiutaleista (1/3) niin tulee sopivan muhevaa, vähän niinkuin 80/90-luvulla vanhaan hyvään aikaan koulun puuro oli. 

Vierailija
46/50 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta kartelliyrittäjien marjojen kera. Ei vaiteskaan. Itse odotan sitä aikaa että puuro alkais maistumaan, pitäis jaksaa hauduttaa kattilassa muttei pinna riitä. 

Helpommin se puuro liedellä tulee. Vesi suoloineen kiehumaan - ei tarvitse sekoitella, koska pohjaanottamisen vaaraa ei ole. Kun se vesi alkaa kuplia, laitat hiutaleita veteen sakeaksi velliksi. Kun keitos kiehuu kunnolla, ota levystä virta pois ja kattila puoliksi pois levyltä. Nyt voit mennä huoleti aamutoimille, se puuro hautuu hyvin ihan itsekseen. Mikropuuroa pitää vahtia koko ajan ja sekoitella välillä, muuten voi olla edessä koko mikron siivousoperaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/50 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haudutuskattila puolesta tunnista tuntiin hautuu, kun olen koiran kanssa lenkillä 

Jätät kattilan vahtimatta, kun menet ulos. Entäs jos lenkilläsi sattuu joku onnettomuus ja kotiinpääsy viivästyy? Mitä selität palokunnalle, poliisille, talohuollolle tai vakuutusyhtiölle? Vakuutusyhtiöstä et ainakaaan saa korvauksia, vaikka olisit laskut maksanutkin.

Vierailija
48/50 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön joka aamu MyllyKivi-pikakaurahiutaleista suolattuun veteen keitettyä puuroa Vilmariini-silmällä. Ei tartte mitään muuta. Makuihin tottuu. (Lapsi tarvitsee keskimäärin 10–15 maistelukertaa ennen kuin hän tottuu uuteen makuun ja oppii pitämään siitä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/50 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaurapuuro on hyvää, kun sen keittää veteen ja maitoon. Eli keitän veteen paksun puuron ja ohennan sitten maidolla, ei tarvitse pelätä pohjaan palamista. Päälle laitan marjoja, joskus banaania, ja aina saksanpähkinöitä. 
Raejuustoa puuron seassa en ole ikinä ymmärtänyt. Kerran maistoin ja se riitti. Syön kyllä raejuustoa, mutta leivän päällä tai sellaisenaan sekoitettuna kurkun, tomaatin ja sitruunapippurin kanssa.

Vierailija
50/50 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haudutuskattila puolesta tunnista tuntiin hautuu, kun olen koiran kanssa lenkillä 

Jätät kattilan vahtimatta, kun menet ulos. Entäs jos lenkilläsi sattuu joku onnettomuus ja kotiinpääsy viivästyy? Mitä selität palokunnalle, poliisille, talohuollolle tai vakuutusyhtiölle? Vakuutusyhtiöstä et ainakaaan saa korvauksia, vaikka olisit laskut maksanutkin.

Tiedätkö miten jotkut haudutuskattilat toimii? Niihin laitettu vesi keitetään ja kattila jätetään sammutetulle levylle. Pitää lämpönsä hyvin.