Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekoälyä käytät ja miksi?

Vierailija
06.06.2026 |

Mitä tekoälyä käytät? Miksi? Miksi se on parempi kuin joku toinen.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niitä n monia? Kuulostaapa sellaiselle, että lopputulos voi olla mikä vaan riippuen, mitä palvelua käytät. Ei vaikuta kovin hyvältä, että ihminen heittää aivonsa narikkaan ja totuus muuttuu milloin minkäkin tekoälyn muodostamaksi. Vertaisin tätä historiaan, joka muuttuu sen mukaan, kuka milloinkin on vallassa missäkin.

Olet itse vastuussa laadusta ja todellakin tekoälyn käytössä muuttuu taitavammaksi, kun ymmärtää miten se toimii. En koskaan ajan koodia suoraan muutosten jälkeen, koska tekoäly tarkista muutosten jälkeen rikkoiko se lisätessään uusia ominaisuuksia jotain. Tarkastuas pitää tehdä erikseen, koska ai yrittää säästää resursseja. 

Tekoälyn käyttö on todellisuudessa paljon kalliimpaa kuin työkaluja tarjoavat yritykset ovat antaneet ymmärtää. Tämän vuoksi on perusteltua edelleen puhua tietynlaisesta kuplasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla