Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä arkishampoo? (taliköhnään)

Vierailija
15.05.2026 |

Mikä olisi hyvä shampoo, jota voisi käyttää vaikka päivittäin? Mulla tosiaan tuota ällöä taliköhnää ja ihotautilääkärin mukaan enempi on parempi pesujen suhteen. Aikoinaan käytin Paul Mitchellin teepuushampoota, mutta on kallista eikä siitä mun mielestä erityisesti apua taliköhnään ollut. Teepuuöljyn viilentävä vaikutus tuntui inhottavalta, kuin pää jäässä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn muuten samassa yhteydessä, onko kukaan päässyt taliköhnästä täysin eroon? Mulla tämä on ollut varmaan 10-15 vuotta...

Kyllä, olen päässyt siitä eroon ja itselläni se oli infernaalisen paha, päänahan lisäksi myös kasvojen ja ylävartalon iholla. Niskassa myös näkyi hiusrajan alapuolella kutisevia, punaisia hilselaikkuja.

Itselläni se rauhoittui sillä, että nykyisin pesen pääni kaksi kertaa viikossa, mutta kerralla kunnolla. Eli, ensin pää pestään millä tahansa shampoolla hyvin vaahdottaen ja sitten heti perään toiseen kertaan Saaren Taika teepuushampoolla (tähän kävisi varmasti myös joku muukin teepuu shampoo). En käytä hoitoaineita ja en osaa sanoa onko niiden käytöllä tai käyttämättömyydellä merkitystä kun en ole niitä koskaan käyttänyt.. 

Sen lisäksi olen vähentänyt ruokavaliosta sokeria ja turhia hiilihydraatteja, se auttaa todella paljon. Nyt on kohta vuosi kun päänahka ollut täysin terve. Lisäyksenä vielä, että olen nainen ja minulla on pitkät ja paksut, alaselkään yltävät hiukset.

Vierailija
22/30 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Head&shoulders toimii minulla.

Vaikka se on tarkoitettu hilseelle, mitä minulla ei ole, se rauhoittaa päänahkaa ja juurikin taliköhnää.

"Head & Shoulders -shampoossa on piroktoniolamiinia, joka on loistava raaka-aine taliköhnän hoitoon."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn muuten samassa yhteydessä, onko kukaan päässyt taliköhnästä täysin eroon? Mulla tämä on ollut varmaan 10-15 vuotta...

Kyllä, olen päässyt siitä eroon ja itselläni se oli infernaalisen paha, päänahan lisäksi myös kasvojen ja ylävartalon iholla. Niskassa myös näkyi hiusrajan alapuolella kutisevia, punaisia hilselaikkuja.

Itselläni se rauhoittui sillä, että nykyisin pesen pääni kaksi kertaa viikossa, mutta kerralla kunnolla. Eli, ensin pää pestään millä tahansa shampoolla hyvin vaahdottaen ja sitten heti perään toiseen kertaan Saaren Taika teepuushampoolla (tähän kävisi varmasti myös joku muukin teepuu shampoo). En käytä hoitoaineita ja en osaa sanoa onko niiden käytöllä tai käyttämättömyydellä merkitystä kun en ole niitä koskaan käyttänyt.. 

Sen lisäksi olen vähentänyt ruokavaliosta sokeria ja turhia hiilihydraatteja, se auttaa todella paljon. Nyt on kohta vuosi kun päänahka ollut täysin terve. Lisäyksenä vielä, että olen nainen ja minulla on pitkät ja paksut, alaselkään yltävät hiukset.

Noista Saaren Taika -tuotteista olen ollut kiinnostunut :) Täytyypä ehkä kokeilla.

Vierailija
24/30 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioplus dandruff shampoo. ihotautilääkärin suosituksesta.

Vierailija
25/30 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LV

Vierailija
26/30 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista shampoon nimeä, valkoinen pullo, myydään apteekissa ja hyvin mieto ja hajuton. Se rauhoittaa päänahan, eikä päänahka kutise hikoillessakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/30 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin  elintavat kuntoon,laihdutus yms.

Alkaa  iho paraneen heti .

Vierailija
28/30 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että varmasti parasta valita tuote, joka tukee päänahan luonnollista hapanta ph:ta. Useimmat pesuaineet niin iholle kuin hiuksillekin ovat emäksisiä. Valitsisin siis sampoon, jonka ph on hapan, tai ihan vain Lactolinen, jota itse käytän. Päänahan happamuutta voi myös tukea huuhtelemalla hiukset pesun jälkeen laimennetulla etikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/30 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkeshampoota (ketokonatsoli) päänahkaan vaikka joka pesukerta tai harvemmin jos köhnä pysyy pois. Jos pitkä ja käsitelty tukka niin latvuksiin voi käyttää hoitavampaa shampoota. 

Tuo Body Shopin inkiväärisarjan päänahkaan tarkoitettu neste on hyvä. Sitä en tiedä auttaako pelkästään jos taliköhnä paha.

Vierailija
30/30 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt muista shampoon nimeä, valkoinen pullo, myydään apteekissa ja hyvin mieto ja hajuton. Se rauhoittaa päänahan, eikä päänahka kutise hikoillessakaan. 

Nyt muistin sen nimen eli Aco-shamppoo. Tätä voin suositella, jos on ongelmia päänahan suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi