Hyvä arkishampoo? (taliköhnään)
Mikä olisi hyvä shampoo, jota voisi käyttää vaikka päivittäin? Mulla tosiaan tuota ällöä taliköhnää ja ihotautilääkärin mukaan enempi on parempi pesujen suhteen. Aikoinaan käytin Paul Mitchellin teepuushampoota, mutta on kallista eikä siitä mun mielestä erityisesti apua taliköhnään ollut. Teepuuöljyn viilentävä vaikutus tuntui inhottavalta, kuin pää jäässä.
Kommentit (30)
Head&shoulders toimii minulla.
Vaikka se on tarkoitettu hilseelle, mitä minulla ei ole, se rauhoittaa päänahkaa ja juurikin taliköhnää.
"Head & Shoulders -shampoossa on piroktoniolamiinia, joka on loistava raaka-aine taliköhnän hoitoon."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn muuten samassa yhteydessä, onko kukaan päässyt taliköhnästä täysin eroon? Mulla tämä on ollut varmaan 10-15 vuotta...
Kyllä, olen päässyt siitä eroon ja itselläni se oli infernaalisen paha, päänahan lisäksi myös kasvojen ja ylävartalon iholla. Niskassa myös näkyi hiusrajan alapuolella kutisevia, punaisia hilselaikkuja.
Itselläni se rauhoittui sillä, että nykyisin pesen pääni kaksi kertaa viikossa, mutta kerralla kunnolla. Eli, ensin pää pestään millä tahansa shampoolla hyvin vaahdottaen ja sitten heti perään toiseen kertaan Saaren Taika teepuushampoolla (tähän kävisi varmasti myös joku muukin teepuu shampoo). En käytä hoitoaineita ja en osaa sanoa onko niiden käytöllä tai käyttämättömyydellä merkitystä kun en ole niitä koskaan käyttänyt..
Sen lisäksi olen vähentänyt ruokavaliosta sokeria ja turhia hiilihydraatteja, se auttaa todella paljon. Nyt on kohta vuosi kun päänahka ollut täysin terve. Lisäyksenä vielä, että olen nainen ja minulla on pitkät ja paksut, alaselkään yltävät hiukset.
Noista Saaren Taika -tuotteista olen ollut kiinnostunut :) Täytyypä ehkä kokeilla.
Bioplus dandruff shampoo. ihotautilääkärin suosituksesta.
En nyt muista shampoon nimeä, valkoinen pullo, myydään apteekissa ja hyvin mieto ja hajuton. Se rauhoittaa päänahan, eikä päänahka kutise hikoillessakaan.
Ensin elintavat kuntoon,laihdutus yms.
Alkaa iho paraneen heti .
Mä ajattelen, että varmasti parasta valita tuote, joka tukee päänahan luonnollista hapanta ph:ta. Useimmat pesuaineet niin iholle kuin hiuksillekin ovat emäksisiä. Valitsisin siis sampoon, jonka ph on hapan, tai ihan vain Lactolinen, jota itse käytän. Päänahan happamuutta voi myös tukea huuhtelemalla hiukset pesun jälkeen laimennetulla etikalla.
Lääkeshampoota (ketokonatsoli) päänahkaan vaikka joka pesukerta tai harvemmin jos köhnä pysyy pois. Jos pitkä ja käsitelty tukka niin latvuksiin voi käyttää hoitavampaa shampoota.
Tuo Body Shopin inkiväärisarjan päänahkaan tarkoitettu neste on hyvä. Sitä en tiedä auttaako pelkästään jos taliköhnä paha.
Vierailija kirjoitti:
En nyt muista shampoon nimeä, valkoinen pullo, myydään apteekissa ja hyvin mieto ja hajuton. Se rauhoittaa päänahan, eikä päänahka kutise hikoillessakaan.
Nyt muistin sen nimen eli Aco-shamppoo. Tätä voin suositella, jos on ongelmia päänahan suhteen.
Kyllä, olen päässyt siitä eroon ja itselläni se oli infernaalisen paha, päänahan lisäksi myös kasvojen ja ylävartalon iholla. Niskassa myös näkyi hiusrajan alapuolella kutisevia, punaisia hilselaikkuja.
Itselläni se rauhoittui sillä, että nykyisin pesen pääni kaksi kertaa viikossa, mutta kerralla kunnolla. Eli, ensin pää pestään millä tahansa shampoolla hyvin vaahdottaen ja sitten heti perään toiseen kertaan Saaren Taika teepuushampoolla (tähän kävisi varmasti myös joku muukin teepuu shampoo). En käytä hoitoaineita ja en osaa sanoa onko niiden käytöllä tai käyttämättömyydellä merkitystä kun en ole niitä koskaan käyttänyt..
Sen lisäksi olen vähentänyt ruokavaliosta sokeria ja turhia hiilihydraatteja, se auttaa todella paljon. Nyt on kohta vuosi kun päänahka ollut täysin terve. Lisäyksenä vielä, että olen nainen ja minulla on pitkät ja paksut, alaselkään yltävät hiukset.