Hyvä arkishampoo? (taliköhnään)
Mikä olisi hyvä shampoo, jota voisi käyttää vaikka päivittäin? Mulla tosiaan tuota ällöä taliköhnää ja ihotautilääkärin mukaan enempi on parempi pesujen suhteen. Aikoinaan käytin Paul Mitchellin teepuushampoota, mutta on kallista eikä siitä mun mielestä erityisesti apua taliköhnään ollut. Teepuuöljyn viilentävä vaikutus tuntui inhottavalta, kuin pää jäässä.
Kommentit (25)
Head&shoulders toimii minulla.
Vaikka se on tarkoitettu hilseelle, mitä minulla ei ole, se rauhoittaa päänahkaa ja juurikin taliköhnää.
"Head & Shoulders -shampoossa on piroktoniolamiinia, joka on loistava raaka-aine taliköhnän hoitoon."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn muuten samassa yhteydessä, onko kukaan päässyt taliköhnästä täysin eroon? Mulla tämä on ollut varmaan 10-15 vuotta...
Kyllä, olen päässyt siitä eroon ja itselläni se oli infernaalisen paha, päänahan lisäksi myös kasvojen ja ylävartalon iholla. Niskassa myös näkyi hiusrajan alapuolella kutisevia, punaisia hilselaikkuja.
Itselläni se rauhoittui sillä, että nykyisin pesen pääni kaksi kertaa viikossa, mutta kerralla kunnolla. Eli, ensin pää pestään millä tahansa shampoolla hyvin vaahdottaen ja sitten heti perään toiseen kertaan Saaren Taika teepuushampoolla (tähän kävisi varmasti myös joku muukin teepuu shampoo). En käytä hoitoaineita ja en osaa sanoa onko niiden käytöllä tai käyttämättömyydellä merkitystä kun en ole niitä koskaan käyttänyt..
Sen lisäksi olen vähentänyt ruokavaliosta sokeria ja turhia hiilihydraatteja, se auttaa todella paljon. Nyt on kohta vuosi kun päänahka ollut täysin terve. Lisäyksenä vielä, että olen nainen ja minulla on pitkät ja paksut, alaselkään yltävät hiukset.
Noista Saaren Taika -tuotteista olen ollut kiinnostunut :) Täytyypä ehkä kokeilla.
Kyllä, olen päässyt siitä eroon ja itselläni se oli infernaalisen paha, päänahan lisäksi myös kasvojen ja ylävartalon iholla. Niskassa myös näkyi hiusrajan alapuolella kutisevia, punaisia hilselaikkuja.
Itselläni se rauhoittui sillä, että nykyisin pesen pääni kaksi kertaa viikossa, mutta kerralla kunnolla. Eli, ensin pää pestään millä tahansa shampoolla hyvin vaahdottaen ja sitten heti perään toiseen kertaan Saaren Taika teepuushampoolla (tähän kävisi varmasti myös joku muukin teepuu shampoo). En käytä hoitoaineita ja en osaa sanoa onko niiden käytöllä tai käyttämättömyydellä merkitystä kun en ole niitä koskaan käyttänyt..
Sen lisäksi olen vähentänyt ruokavaliosta sokeria ja turhia hiilihydraatteja, se auttaa todella paljon. Nyt on kohta vuosi kun päänahka ollut täysin terve. Lisäyksenä vielä, että olen nainen ja minulla on pitkät ja paksut, alaselkään yltävät hiukset.