Jos ostatte uutta, älkää missään tapauksessa heittäkö vanhaa pois
Koska muuten se on ikuinen kierre. Sitten kun on kaapit täynnä, lakkaatte vain ostamasta. Helppoa.
Kommentit (20)
Jos vanha on rikki eikä sitä voi korjata, kyllä menee poistoon esim. rikkinäiset kengät. En halua säilyttää sellaisia.
En heitäkään ennenkuin on loppuun käyetty ja ei voi korjata tai ei ole järkevää korjata.
Minä olen karsinut tavaroita ja meillä on kahdesta kuolinpesästä espressokeitintä, sähköistä lihamyllyä, mehunpuristinta jne. Koska niitä ei ole tähän päivään mennessä käytetty, ne lähtevät kierrätykseen ensi viikolla. Meillä espresson keittää ihan pieneen tilaan menevällä mutteripannulla. Jos joku saa noista laitteista iloa niin hyvä niin.
Perintölaitteista lämpötyynystä on ollut eniten iloa kun niska ja selkä ovat välillä kipeinä. Sen säästän.
Kenelle kelpaisivat aikoinaan kouluhiihtoja varten lapsille ostetut sukset, sauvat ja monot, joita on käytetty muutama kerta?
Oi juma. Astianpesukone hajosi, niin piti ostaa uusi. Olisiko vanha pitänyt jättää keittiöön koristeeksi?
Täälläkin on lähinnä (tulevan) kuolinpesän tavaraa kolme taloa täynnä. Suksia, astioita vaikka ukrainalaissuvulle, eikä mitään saa lahjoittaa (isä ja äiti kieltävät vielä). Ihmettelen kovasti aloitusta. Se että myyn kirpputorilla lahjoitan tai kierrätän, on elinehto. Muuten en mahdu kotiini
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin on lähinnä (tulevan) kuolinpesän tavaraa kolme taloa täynnä. Suksia, astioita vaikka ukrainalaissuvulle, eikä mitään saa lahjoittaa (isä ja äiti kieltävät vielä). Ihmettelen kovasti aloitusta. Se että myyn kirpputorilla lahjoitan tai kierrätän, on elinehto. Muuten en mahdu kotiini
Löytyisikin joku lapsiperhe, jolle viedä vaikka suoraan kotiovelle niin veisin kyllä useammankin vuoden sukset ja luistimet sekä monot jne.
Tavarat joita en enää itse käytä tai ovat niin sanottuja hutiostoksia, mutta jotka ovat käyttökelpoisia ja ehjiä kannan pienissä erissä taloyhtiön sisäänkäyntiaulaan ja laitan lapun, että saa ottaa. Näitä saa ottaa tavaroita (joskus myös vaatteita) aulassa on silloin tällöin ja kyllä niille yleensä nopeasti ottajia ilmaantuu. En ole kirpputori-ihmisiä ja annan tarpeettoman mieluummin pois ilman hintaa kuin näen vaivaa jonkun kirpputoriloosin vuokraamisesta.
Heitä vanha pois on sääntönä kerrostaloyksiöissä. Mihinkään et saa mitään mahtumaan. Oikeasti on hyvä olla säästössä se vanhempi villapaita tai hieman nuhjaantunut takki. Uudempi on äkkiä pesussa, kastunut,;varastettu tai mitä vaan. On hyvä olla jotain varalla vähintään ensihätään. Jos ei muuta, niin voit antaa vanhan jollekin muulle ensihätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin on lähinnä (tulevan) kuolinpesän tavaraa kolme taloa täynnä. Suksia, astioita vaikka ukrainalaissuvulle, eikä mitään saa lahjoittaa (isä ja äiti kieltävät vielä). Ihmettelen kovasti aloitusta. Se että myyn kirpputorilla lahjoitan tai kierrätän, on elinehto. Muuten en mahdu kotiini
Löytyisikin joku lapsiperhe, jolle viedä vaikka suoraan kotiovelle niin veisin kyllä useammankin vuoden sukset ja luistimet sekä monot jne.
Etkö lukenut kunnolla? En kai minä äitini ja isäni omaisuutta ryhdy varastamaan ilman lupaa.
Niin nämä änkyrät boomerit... täällä sama ongelma. Tavaraa on vaikka kuinka, mutta mitään ei saa lahjoittaa köyhille!
Ei todellakaan näillä hallituksen tekemillä leikkauksilla. Kaikki vaatteet ja tavarat säästetään.
Jos kengät hajoaa, niin totta kai heitän roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin nämä änkyrät boomerit... täällä sama ongelma. Tavaraa on vaikka kuinka, mutta mitään ei saa lahjoittaa köyhille!
Aa, meillä juuri toisin päin, aina kun menee käymään niin tarjolla olisi kiva kahviastiasto kuudelle tai kokoelma jotain valittujen palojen kirjoja, kun vanhemmat siivoavat kaappeja ja varastoja.
Jos minä ostan uuden auton, kyllä minä myyn vanhan pois.
Kun lapseni vaatteet käyvät hänelle pieniksi, laitan ne joko sekajätteeseen tai kierrätykseen, riippuen vaatteen kunnosta.
Omia vaatteita heitän pois sitä mukaan kun ne kuluvat loppuun. Ostan uutta, kun vaatevarasto käy liian pieneksi.
Eli joskus "heitän vanhaa pois", koska ostan uutta. Toisinaan taas ostan uutta, koska minun täytyy "heittää vanhaa pois".
Liian usein etenkin lasten pieniksi jääneiden vaatteiden osalta se pois heittäminen jää puolitiehen. Niitä pusseja löytyy sitten isompien siivousten yhteydessä. "Enkös minä vienytkään näitä vielä ..."
Toisinaan myös ostan uutta, koska tarvitsen jotain, mitä minulla ei ole. Silloin en heitä mitään vanhaa pois. Mutta aina en osta uutta tilalle, kun heitän vanhaa pois.
Rikkinäisiä vaatteita ja kenkiä kaapit täynnä. Mikä järki?
Vierailija kirjoitti:
Kenelle kelpaisivat aikoinaan kouluhiihtoja varten lapsille ostetut sukset, sauvat ja monot, joita on käytetty muutama kerta?
Laita syksyllä toriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin on lähinnä (tulevan) kuolinpesän tavaraa kolme taloa täynnä. Suksia, astioita vaikka ukrainalaissuvulle, eikä mitään saa lahjoittaa (isä ja äiti kieltävät vielä). Ihmettelen kovasti aloitusta. Se että myyn kirpputorilla lahjoitan tai kierrätän, on elinehto. Muuten en mahdu kotiini
Löytyisikin joku lapsiperhe, jolle viedä vaikka suoraan kotiovelle niin veisin kyllä useammankin vuoden sukset ja luistimet sekä monot jne.
Kokeile tarjota syksyllä jollekin koululle. Me vietiin säännöllisesti lapsen pieneksi jääneet luistimet koululle, sanottiin että voi pitää varalla tai antaa tarvitsevalle.
Aina kun tuon jonkun uuden asian kotiini, laitan jonkun vanhan pois. Tilalle tulevat tulevat kyllä tarpeeseen, kun vanhaa ei voi enää käyttää.
Hulluutta on kaikenlaista.