Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jone Nikula kehottaa eroamaan kirkosta

Vierailija
10.04.2026 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5f2c7e0f-71ca-4b64-a240-31dcf0…

 

Mitä mieltä olette? Evankeliumia saa julistaa ja levittää kirkon sanomaa, mutta onko tuo oikein; että tunnettu ihminen sanoo, että "ei siellä ketään ole odottamassa."

 

Loukkaako tuo uskovaisia? Saako tuollaista totuutta julistaa? Miksi uskoisimme Nikulaa?

Kommentit (395)

Vierailija
381/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan päivääkään mihinkään kirkkoihin ja öahkoihin kuulunutkaan, joten ei ole tarvinnut erota. En usko mihinkään jumaliin enkä muihin satuolentoihin. Minusta järjestäyttneet uskonnot saisi kieltää laissa, niistä ei ole kuin haittaa. Yksi syöpä nuo uskonnot. 

Uskonnoissa on ihan kivoja kun juttuja kuten halu tehdä hyvää mutta muiden rahoilla. 

Vierailija
382/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JONE EI KUOLLUT SE OLI TAJUTON KOOMASSA .  HALOO 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisia loukkaa ihan kaikki. Ketä kiinnostaa nämä ammattiloukkaantujat?

En tiedä. En loukkaannu, koska en tiedä, mikä merkkihenkilö hän on, enkä usko tarvitsevani hänen neuvojaan.

Vierailija
384/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrmynaama Jone on negatiivisuuden ruumiillistuma.

Vierailija
385/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä Jonne?

Ilmeisesti vaan yleisesti. Ei Jonne ketään erityisesti tarkoita.

Vierailija
386/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi Nikulaa kuunnella tai hänen mielipiteistään loukkaantua. Kun tietää oman kantansa ei pitäisi muiden puheet tai kehoitukset hetkauttaa omaa näkemystään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
387/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä mitä tapahtuu vai tapahtuuko yhtään mitään kuoleman jälkeen. Jos kuolema on vain valot pois, niin voi voi kaikkia, jotka ovat koko elämänsä vain valmistelleet itseään taivasten valtakuntaan, kieltäytyneet ja kärsineet. Toisaalta valot pois ja kaiken loppu voi jollekin olla taivas ja autuus. Lakata vain olemasta. Kuolema voi olla myös jotain, mitä emme voi käsittää, siirrymme esimerkiksi hiukkasiksi universumiin

Vierailija
388/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla ihmisillä voi olla ns. kuolemanrajakokemuksia.  Vaikea kuvitella Nikulaa kertomassa julkisuudessa, jos hänellä olisi sellaisia sattunut olemaan.  Vakava (sydän)terveyteen liittyvä  toimenpide on niin ankara tapahtuma myös ihmisen psyykelle, että Nikulakin on halunnut purkaa tuntemuksiaan jollain tavalla. Purkanut jätkytystään tuollaisilla lausunnoilla, niin minä ymmärtäisin. 

Ajattelin itse samalla tavalla hänen avautumisestaan, ruumiillinen sairastuminen  ravistaa ihmistä kokonaisvaltaisesti.  Heitti tuollisen kirkostaeroamiskommentin kun haastattelutilanne oli käynnissä, kirkko instituutiona ja usko ovat  tietysti kaksi eri asiaa. Nikulan kärjistyksiä, tuo  on hänelle tyypillistä puhetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
389/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi tarvitse. Olen eronnut aikoja sitten kirkosta ja sen valheista enkä ole tulossa takaisin.

Vierailija
390/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen 14 vuotias 60 vuotiaan kropassa. Jutut sen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
391/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Jonenkin puolesta voi rukoilla. 

Vierailija
392/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut jo. -04.

2010 tuli erottua nykyään vapaakirkko on kotiseurakuntani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
393/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietippä ny ihan ite... miks siellä ei ollut ketään/mitään odottamassa? ja luulisi jotain kokemuksesta oppineensa vaan jotkut ei opi koskaan ja niille onkin sitten oma paikkansa

Jonne kävi helvetissä tietämättään että oli käynyt helvetissä

Vierailija
394/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääki on lapseton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
395/395 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällaisilla keinotekoisilla muka pyhillä taloilla on tekemistä uskon kanssa?

Usko on henkilökohtainen asia, ja todelliset  temppelit löytyy luonnosta. Luojan luomat, jos niin haluaa uskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi