Oikein naurattaa että huoltoaseman kahvi jää nyt ostamatta kun ahne yrittäjä pyytää siitä 2,80€
Juon kahvit kotona, eikä yrittäjä saa enää penniäkään ennenkuin kupin hinta on alle 2€.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
usassa on hyvä, kun siellä saa monessa osavaltiossa/kaupungissa perustaa oman pyörillä kulkevan pikkukiskan ja siitä myydään sitten työntekijöille lounaita, kahveja ja muita juomia. Hinnat on ihan ok, jokus jopa edullisia, kun sen pikkukiskan omistaja usein on ainoa työntekijä eikä rahaa kulu tilavuokriin: ihmiset vain ostaa syötävänsä/juotavansa ja menee muualle nautimaan sitä.
Olisipa suomessakin sama systeemi mahdollista, mutta pahoin pelkään, että suomalaiset yrittäjät ei kuitenkaan hinnoitelisi tuoteitta realistisesti, vaan ottaisi mallia jostain r-kioskilta tai cittarista, jossa hinnoissa ilmaa varmaan 80%
Tuli jotenkin mieleen pk-seudulla pyörivä Pullabiili. Kiva idea, toki leivät ja paakkelsit toki tehdään jossain muualla, kuin autossa, mutta kuitenkin. En tiedä kauanko tuo pysyy pystyssä, kun joku kämäinen limppu maksaa varmaan tuplat kaupan känttyyn. Toki, onhan se hyvää leipää tuossa Pullabiilissä, siitä pointsit kyllä mutta hintapuoli on kyllä täysin persiillään.
tästä tuli mieleeni kotijäätelöauto. Hieno konsepti, kun jäätelöt tulee lähelle kotia ja voi vähentää kuljetukseen ja sulamiseen kuluvaa aikaa, mutta olen käynyt ko. autolla ehkä kaksi kertaa elämäni aikana, koska jäätelöt ei niin kummoisia ole siellä, mutta hinnat tapissa. Ei sitten vaan viitsi vaivautua, kun ei se oikein kuitenkaan sitten anna mitään extraa, ja juurikin hintojen takia. Minulla ei ole niin suurta hinkua kuitenkaan saada suuta makeaksi. Jos hinnat kilpailisivat automarkettien kanssa, nin varmaan kävisikin siellä asioimassa.
Koskaan en ole jätskiautolla käynyt ja kahvillakin muistaakseni 20 vuotta sitten. Ei vaan nyt työttömänä ole rahaa eikä ollut ennenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä aivan totta, että jos sen kahvin saisi 2 eurolla tai vaikka allekin sen, niin kahvilaelämä olisi vilkkaampaa, kuten se ulkomailla onkin.
Suomalaiset totutetaan juomaan kahvinsa kotona. Samaan tapaan kun 50-60 sentin muovikassihinnoilla opetetaan käyttämään kangas tai kestokassia.
Miksi joku yrittäjä pitäisi tuoleja ja yleensäkään liiketilaa yllä, vaikka saisi kahvilansa täyteen tappiota tuottavista asiakkaista?
Eihän se tappiota tuottaisi, jos kahvi olisi puolet halvempaa, mutta asiakkaita kolme kertaa enemmän. Ja moni ostaisi sen kahvin kanssa sitten pullan.
Mutta toki voi myydä kallista kahvia viidelle asiakkaalle jos se kahvilan pitäjän matematiikalla on kannattavaa. Eipä kahvilan ovessa saranat kulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
usassa on hyvä, kun siellä saa monessa osavaltiossa/kaupungissa perustaa oman pyörillä kulkevan pikkukiskan ja siitä myydään sitten työntekijöille lounaita, kahveja ja muita juomia. Hinnat on ihan ok, jokus jopa edullisia, kun sen pikkukiskan omistaja usein on ainoa työntekijä eikä rahaa kulu tilavuokriin: ihmiset vain ostaa syötävänsä/juotavansa ja menee muualle nautimaan sitä.
Olisipa suomessakin sama systeemi mahdollista, mutta pahoin pelkään, että suomalaiset yrittäjät ei kuitenkaan hinnoitelisi tuoteitta realistisesti, vaan ottaisi mallia jostain r-kioskilta tai cittarista, jossa hinnoissa ilmaa varmaan 80%
Tuli jotenkin mieleen pk-seudulla pyörivä Pullabiili. Kiva idea, toki leivät ja paakkelsit toki tehdään jossain muualla, kuin autossa, mutta kuitenkin. En tiedä kauanko tuo pysyy pystyssä, kun joku kämäinen limppu maksaa varmaan tuplat kaupan känttyyn. Toki, onhan se hyvää leipää tuossa Pullabiilissä, siitä pointsit kyllä mutta hintapuoli on kyllä täysin persiillään.
tästä tuli mieleeni kotijäätelöauto. Hieno konsepti, kun jäätelöt tulee lähelle kotia ja voi vähentää kuljetukseen ja sulamiseen kuluvaa aikaa, mutta olen käynyt ko. autolla ehkä kaksi kertaa elämäni aikana, koska jäätelöt ei niin kummoisia ole siellä, mutta hinnat tapissa. Ei sitten vaan viitsi vaivautua, kun ei se oikein kuitenkaan sitten anna mitään extraa, ja juurikin hintojen takia. Minulla ei ole niin suurta hinkua kuitenkaan saada suuta makeaksi. Jos hinnat kilpailisivat automarkettien kanssa, nin varmaan kävisikin siellä asioimassa.
Kun lapset olivat pieniä ja kotijäätelöauto pysähtyi ihan oven eteen tuli muutaman kerran käytyä. Silloin Jäätelöauto möi yhtä tuotetta lukuunottamatta kasvisrasvajäätelöitä. No aika nopeasti tuohon yhteen kermajäätelöön sitten kyllästyi.
Myöhemmin kasvisrasvajäätelöitä ei enää kai ollut, mutta silloin lapsemme oli jo isoja ja kävivät itse lähikaupassa.
tästä tuli mieleeni kotijäätelöauto. Hieno konsepti, kun jäätelöt tulee lähelle kotia ja voi vähentää kuljetukseen ja sulamiseen kuluvaa aikaa, mutta olen käynyt ko. autolla ehkä kaksi kertaa elämäni aikana, koska jäätelöt ei niin kummoisia ole siellä, mutta hinnat tapissa. Ei sitten vaan viitsi vaivautua, kun ei se oikein kuitenkaan sitten anna mitään extraa, ja juurikin hintojen takia. Minulla ei ole niin suurta hinkua kuitenkaan saada suuta makeaksi. Jos hinnat kilpailisivat automarkettien kanssa, nin varmaan kävisikin siellä asioimassa.