Mun lapsuuden kevätjuhlissa laulettiin aina Suvivirren ohella Tuuli hiljaa henkäilee. Vieläkö sitä jossain lauletaan?
https://ryhmarenki.fi/wp-content/uploads/2022/03/Laulu-Tuuli-hiljaa-hen…
Tuuli hiljaa henkäilee,
aalto vapaa välkkyilee,
pikkulintu suruton
laulelee: nyt kevät on.
Vuokko kaino kuvussaan
avaa silmät unestaan,
kaunokukat hymyten
nousee kasteniityllen.
Maamies peltoon pehmeään
kyntää, kylvää siementään.
Lapset kukkakimpuillaan
koristavat hiuksiaan.
Riemulaulu verraton
kaikuvi: Nyt kevät on!
Kommentit (12)
Tämä on nyt pinnalla.
YouTube Moujs
Yli 5,3 t. seuraajaa
Islamic song
Islamic song ; Mesut Kurtis & Ali Magrebi - Salli Alal Mustafa | - . Awakening Music ; The Reality of Dunya ᴴᴰ - New 2014 ...
Ai niin, olin unohtanut sen laulun. Eikös tuosta maamiehestäkin revitty jotain kaksimielistä juttua..?
"Tuuli hiljaa henkäilee" on kielletty jo aikoja sitten loukkaavan sisältönsä vuoksi.
Aika on ehkä ajanut tuon laulun ohi, kasarilla omaan peruskouluaikaan sitä kyllä vielä laulettiin.
Meillä laulettiin kevätjuhlassa Traktoristin laulu. Ihan kiva ja ajankohtaan sopiva laulu vaikka olikin KOM-teatterin laulajien ohjelmistossa ja kommunistien tekemä. Rehtorin vaatimus vastapainoksi silloin 80-luvulla pakolliselle suvivirrelle.
"Traktori kyntää kuin leikillään, sen viilloilla peipponen pyörähtää..."
Muistan laulaneeni tuota viimeksi joskus toisella luokalla eli 70-luvulla. Voi olla, että sitä on laulettu joskus myöhemminkin mutta ei ole jäänyt mieleen.
Enää ei tuulet hiljaa henkäile :(
Oon laulanut tuota joskus 70-luvun lopulla, kun olin kuudennella. Olin jo täysin unohtanut ko. laulun.
Nykyään tuulee niin kovaa, että varmaa olisi kiellettyä laulaa hiljaisesta henkäilystä 🤯