Kokoomus tuo lisää työvoimaa ulkomailta
"ExTYÖMINISTERI Arto Satonen odottaa konkreettisia tuloksia hallituksen kohdemaamallilta, jolla Suomi alkaa tuoda työvoimaa neljästä kohdemaasta eli Brasiliasta, Filippiineiltä, Intiasta sekä Vietnamista.
Satonen teroittaa, että kysymyksessä on valtiotason sopimus.
– Valitut maat ovat luontevia yhteistyökumppaneita. Niissä on paljon ihmisiä, jotka haluavat siirtyä työn perässä uuteen asuinmaahan, Satonen perustelee.
Satonen tarkentaa, että Intiasta odotetaan nimenomaan korkeasti koulutettuja modernien alojen eksperttejä. Filippiineiltä ja Vietnamista puolestaan löytyy motivoituneita tekijöitä sote-alalle ja maatalouteen sekä kaupan piiriin.
Avainasemassa ovat kohdemaiden Suomen suurlähetystöt, joihin hallitus satsaa työvoimatuonnin onnistumiseksi.
– Kumppanimaille tehdään täysin selväksi, että Suomeen siirtyvillä ihmisillä on kohdemaassa samat työehdot ja -olot kuin kantaväestöllä, Satonen selvittää."
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kai se on kun suoalaiset ei halua tehdä töitä, Eivät halua muuttaa työnperässä ja pitävät itseään arvokkaampina kuin ovat suurilla palkkavaatimuksillaan. Ja älkää pliis tulko nyt lässyttämään mistään orjatyöstä kun suomessa on tessin mukaiset palkat.
Eipä kukaan ala muuttamaan mihinkään (paitsi hölmöläiset) pätkätöiden perässä kauas ystävistä ja suvustaan. Ei niillä palkoilla edes ylläpidetä autoilua saati kunnon asuntoakaan. Ihan pelleilyä on jo riittävästi saatana. Muuttaminenkin maksaa ihan helvetisti rahaa.
Tämän ryhmän perheenjäsenet muuttavat seuraavana vuonna perässä. Ja, kas kummaa. Yksi halpatyövoiman muuttaja Suomeen. On muuttunut kuudeksi Kelan tukirahoilla eläjäksi.
kaikki tietää ettei näiden työläisten kohdalla noudateta tessiä yhtään. ihan turhaa jauhaa paskaa meille. muutenkin näistä työoloista saa lukea aina ihan kauheita juttuja. hävettää olla suomalainen jossa orjatyö on käytännössä laillista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks persut alistuu kokoomukselle ja nuolee näitä?
Persut on käytännössä toinen kokoomus. Vain rassempi kuin ensimmäinen kokoomus.
tästä varoteltiin aikoinaan, mutta äänestäjät ei uskoneet tai ymmärtäneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuodaan ihme sopimuksillä näitä osaamattomia ja kielitaidottomia työntekijöitä ja irtisanotaan suomalaiset. Ihan käsittämätöntä. Kyllä nämä ihmiset voidellaan rahalla, jotka näitä päätöksiä tekee.
No eipä oikein ole vaihtoehtoja.
Haista jo p aska!
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti tulleet osoittautunu vtun laiskoiksi loisiksi.
Kaikessa muussa, paitsi pentujen teossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kai se on kun suoalaiset ei halua tehdä töitä, Eivät halua muuttaa työnperässä ja pitävät itseään arvokkaampina kuin ovat suurilla palkkavaatimuksillaan. Ja älkää pliis tulko nyt lässyttämään mistään orjatyöstä kun suomessa on tessin mukaiset palkat.
Eipä kukaan ala muuttamaan mihinkään (paitsi hölmöläiset) pätkätöiden perässä kauas ystävistä ja suvustaan. Ei niillä palkoilla edes ylläpidetä autoilua saati kunnon asuntoakaan. Ihan pelleilyä on jo riittävästi saatana. Muuttaminenkin maksaa ihan helvetisti rahaa.
Eli tarvitaan ulkomaalaisia jotka niitä pätkätöitä suostuu tekemään. Suomalaiset ovat kannustinloukussa ja ylimielisiä tekemään enää yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
kaikki tietää ettei näiden työläisten kohdalla noudateta tessiä yhtään. ihan turhaa jauhaa paskaa meille. muutenkin näistä työoloista saa lukea aina ihan kauheita juttuja. hävettää olla suomalainen jossa orjatyö on käytännössä laillista
"henkilöstöpulan ja kiireen vuoksi vanhukset olivat jääneet ilman ajantasaista perushoitoa. Työntekijöiden puutteellinen perehdytys ja kielitaidottomuus olivat johtaneet virheisiin hoitotyössä ja heikentäneet vanhusten turvallisuutta.
Työntekijät kertoivat, etteivät uskaltaneet ilmoittaa ongelmista, koska pelkäsivät kielteisiä seurauksia."
Ulkomaalaisen työllistäminen lisää vain varastelua, rikoksia, ostovoiman heikentymistä ja yrityksien konkursseja kotimaisen kysynnän heikennettyä. Tämä kaikki on jo todellisuutta Suomessa, esim varastelut kaupoista on lisääntynyt räjähdysmäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikki tietää ettei näiden työläisten kohdalla noudateta tessiä yhtään. ihan turhaa jauhaa paskaa meille. muutenkin näistä työoloista saa lukea aina ihan kauheita juttuja. hävettää olla suomalainen jossa orjatyö on käytännössä laillista
"henkilöstöpulan ja kiireen vuoksi vanhukset olivat jääneet ilman ajantasaista perushoitoa. Työntekijöiden puutteellinen perehdytys ja kielitaidottomuus olivat johtaneet virheisiin hoitotyössä ja heikentäneet vanhusten turvallisuutta.
Työntekijät kertoivat, etteivät uskaltaneet ilmoittaa ongelmista, koska pelkäsivät kielteisiä seurauksia."
Seurausta siitä kun halvalla pitää saada duunareita.
tai persut joiden piti ratkaista tämäkin asia. saivat ääniä sen takia mutta käänsivät vain takkia taaskin.