Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin asuva ihminen tarvitsee 1200 euroa kuukaudessa ollakseen onnellinen

Vierailija
22.05.2026 |

Muuta ei sitten tarvitakaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan sen vajaa 600 euroa käteen neljässä viikossa. Siitä maksan puhelinlaskun, bensan, sanomalehden, maksukanavan, lääkkeet, nikotiinipussit ja muutaman tilausmaksun silloin tällöin. Asun elättinä, joten asuminen ilmaista ja ruokaakin saa. Välillä käyn ulkona syömässä ja itsekin kaupassa. Ihan hyvin pärjään. Joskus jäänyt raha menee uhkapeleihin, mutta viime aikoina tullut pelattua vain lottoa parilla kolmella kympillä viikossa.

Vierailija
22/32 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin 1200 euroa niin varaa olisi käydä kerran kuussa jopa maksullisilla naisilla hoitamassa seksuaaliset tarpeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa suojaosuus takaisin niin voisin jopa käydä jossain tekemässä töitä pienellä palkalla päivän tai korkeintaan pari viikossa. Nykyään en tee mitään töitä ja työkunto sen mukainen eli sitä ei ole.

Vierailija
24/32 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tulo 980e.  Nämä eikä saa edes lääkkeitä ostettukaikkia. Ei vaatteita ei mitään.  Ei ole elämisen arvoista.

Sma tilanne. Olen iäkäs nainen.Elämässäni enimäisiä kertoja olen nykyään nälkään varastanut ruokaa kaupasta. 

Mikset hae ruoka-avusta?

Myös joissain isommissa marketeissa on kori, jonne varakkaampi saa ostaa ruokaa pienempituloisille. Näin ainakin täällä pk-seudulla.

Vierailija
25/32 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan noin 1000€ kuukaudessa vuokran ja puhelinlaskun jälkeen.

Rahat riittää siihen mitä ei olla annettu riittää. Samanlaista on kuin ennenkin kun sain vain työmarkkinatuen ja asumistuen.

Paskaa paljon jauhetaan rahastani ja siihenkin pitää riittää rahaa.

Periaatteessa jos tienaat enemmän kuin työmarkkinatuki jos et tee töitä niin se on sama asia jos saisit työmarkkinatuen, poikkeuksia on merimiehen eläke ja hyvä veli verkostot ja harmaan talouden kuninkaalliset

 

No tokihan tonni laskujen jälkeen riittää kenelle vaan, ei keskituloisellekaan jää niin paljoa!

Tuosta ap:n summasta on laskettu vuokrat, vastikkeet ja laskutkin maksettavaksi ensin. Eipä jää tonnia yli...

Vierailija
26/32 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kun menee mm. 700e vuokra, lääkkeet, ruoka ja erikoissairaanhoitokulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/32 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha tuo onnea.

Vierailija
28/32 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 euroa siis vuokran tms. asumiskulujen jälkeen käteen. No ei silläkään kyllä kovin luksuselämää eletä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/32 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuosta on jo vähennetty asumismenot, niin uskon, että pitää paikkansa. Eläkekertymäni on nyt 2500 €. Ja mietin, että varmaan ihan onnellisia eläkepäiviä voisin viettää taloudellisessa mielessä vaikka nyt jäisin työttömäksi, eikä eläkettä enää kertyisi.

Vierailija
30/32 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1200 euroa siis vuokran tms. asumiskulujen jälkeen käteen. No ei silläkään kyllä kovin luksuselämää eletä.

Tarvitseeko ihminen luksuselämää, jotta olisi onnellinen? Tuohon, jos lähdetään,  taivas vain on rajana, kuinka paljon rahaa tarvitsee.  Jos pitää olla uusi auto pihassa, kesähuvila, miljoonan omakotitalo ja kerran kuussa ulkomailla, syödä ravintoloissa joka päivä, ostella 5000€ käsilaukkuja, jotta olisi onnellinen, niin eihän sinulle riitä edes 20 000 euroa kuussa silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/32 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä jos asuu yksin edullisessa vuokrayksiössä tai omistusasunnossa, jossa pieni vastike, sitten tuolla 1 200 eurolla pärjää. Toki jos menee paljon rahaa lääkkeisiin ja terveydenhoitoon tai on velkoja, sitten ei riitä. 

Itse elin vuosia sitten pelkällä työmarkkinatuella + asumistuella, muistaakseni käteen sai yhteensä "roimat" 896 euroa, oli vaikeaa aikaa ja heijastui ikävästi terveyteen, joka jo ennestään oli huono. Silloinkin pärjäsin vain ja ainoastaan siksi, että mulla oli edullinen vuokra ja vähän rahaa säästössä hätätapauksia varten.

Nyt vanhuuseläkkeellä saan 1 560 euroa. Sillä jo pärjää, mutta tietysti huoli on siitä, jos asunnon vuokra sekä terveydenhuolto kallistuvat ennestään. Laskin juuri, että viime vuonna maksoin omalla rahalla terveydenhoitokuluja + lääkkeitä yhteensä 906 euroa ja risat. Tulevaisuudessa myös terveys heikkenee entisestään, joten joutuu maksamaan enemmän myös eri palveluista. 

Vierailija
32/32 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan riittäis. Haluan tehdä asioita. Kesäkuussa mulla menee rahaa  ehkä noin 7000 euroa. Lähden maanantaina Utsjoelle ja poljen sieltä halki suomen. Nukun joka yön eri hotellissa tai mökeissä ja juhannuksena mökillä itä suomessa. Ne hotelli yöt maksaa sen mitä maksaa noin 70-150 euroa yö.