Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö käteistä?

Vierailija
12.05.2026 |

Missä ja milloin käytät käteistä ja miksi, kun kortit ja MobilePay on keksitty? 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ostan hatsia, pimeää viinaa tai esimerkiksi käytettyjä huonekaluja tai vaatteita niin aina käteisellä.

Tietääkö joku käydäänkö näillä kauppaa käteisellä rahalla? Luulisi, että nykyisin joku bitcoin tai muu systeemi olisi korvannut sen näissäkin piireissä.

No ei todellakaan. Pelkkää käteistä. Aina.

Vierailija
42/48 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi muutama päivä sitten yhden bändin klubikeikalla baaritiskillä asioidessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisin enemmän jos sitä ei olisi tehty niin vaikeaksi. Pankit veloittaa jos käteistä nostaa liian usein, kaupoissa ei ole tavallisia kassoja auki ja osalla niistäkään ei voi maksaa käteisellä. Sinkulle ja niuholle paras tapa oli nostaa seteli ja käyttää se ja nostaa sitten seuraava. Pienet kolikot laitoin aina possuun ja vein pankkiin. Ärsyttää oikeasti!

Ööö okei... outoa, mä kun käytän lähes yksinomaan käteistä enkä tunnista noita ongelmia ollenkaan.

Vierailija
44/48 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt vuosikausiin. Muistaakseni viimeksi 2006 kun sain seteleitä nettikirppis myynnistä

Vierailija
45/48 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain huumeita ostaessa.

Minä käytän tässä tapauksessa "lähi"maksua moralla

-perse Rainer ja Allu

Vierailija
46/48 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta väri ja käteinen raha on aina muotia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/48 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä.

Vierailija
48/48 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ostan hatsia, pimeää viinaa tai esimerkiksi käytettyjä huonekaluja tai vaatteita niin aina käteisellä.

Tietääkö joku käydäänkö näillä kauppaa käteisellä rahalla? Luulisi, että nykyisin joku bitcoin tai muu systeemi olisi korvannut sen näissäkin piireissä.

Mä en ainakaan myisi edes puolta grammaa jollain vtun bitcoineilla. Käteinen on ainoa mikä käy. Ihan mielenkiinnosta, mitä ovat "nämä piirit"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi