Käytätkö käteistä?
Missä ja milloin käytät käteistä ja miksi, kun kortit ja MobilePay on keksitty?
Kommentit (38)
Teen melkein kaikki netin ulkopuoliset ostokset käteisellä. En pidä siitä, kuinka helppoa useimpien ihmisten ostoskäyttäytymistä on seurata tiliotteilta.
Käytän usein käteistä, koska elän toimeentulotuen varassa enkä halua että ostoksiani kyylätään. Lisäksi käteinen mahdollistaa pienimuotoisen säästämisen yllättäviä menoja ja isompia hankintoja varten sen sijaan, että joutuisin turvautumaan kalliisiin osamaksuihin niinä kuukausina kun menoja on enemmän.
En käytä juuri ollenkaan. Yhtä helvettiä kun niitä pikkukolikkoja kertyy aina vaihtorahana.
Kun ostan hatsia, pimeää viinaa tai esimerkiksi käytettyjä huonekaluja tai vaatteita niin aina käteisellä.
En käytä käteistä lähen koskaan. Siitä on monta vuotta aikaa kun olen viimeksi pankkiautomaatista nostanut käteistä.
Ainoa asia mihin käytän käteistä on ostoskärryn panttina. Siihen minulla on varattuna yksi ja sama euron kolikko jonka otan aina mukaan.
Pieniä ostoksia varten, käteistä kuljetan aina mukana, on käynyt niin ettei minkään pankin kortti toimi kaupassa, no ostokset jää siihen sitten jos ei ole yhtään käteistä eikä automaattia lähellä.
En käytä käteistä mihinkään. Ei haittaisi vaikka se lopetettaisiin.
Ainakin noilla Kreikan-reissuilla.
Käytän , mulla on aina parikymppiä käteistä. Joskus pelaan 2e-4e kaupan pelikoneella, Annoin 2e tarjoilijalle tipin, lainaan naapurin ukkelille 20e jonka maksaa käteisenä eläkepäivänään takaisin. Pojalle annan kun käy kylässä. Ruokaostokset maksan pankkikortilla.
Joka päivä. Kaupassa, ravintolassa. Todennut sen parhaaksi maksuvälineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun ostan hatsia, pimeää viinaa tai esimerkiksi käytettyjä huonekaluja tai vaatteita niin aina käteisellä.
Tietääkö joku käydäänkö näillä kauppaa käteisellä rahalla? Luulisi, että nykyisin joku bitcoin tai muu systeemi olisi korvannut sen näissäkin piireissä.
Käteistä aina varalla. Joskus käytän, kun saan ostoksen pienurittäjiltä cashilla halvemmalla.
Enenevissä määrin sitä on käytettävä kelan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku käydäänkö näillä kauppaa käteisellä rahalla? Luulisi, että nykyisin joku bitcoin tai muu systeemi olisi korvannut sen näissäkin piireissä.
Ei bitcoinia pysty enää salassa käyttämään tai ainakaan vaihtamaan euroiksi.
Vierailija kirjoitti:
Teen melkein kaikki netin ulkopuoliset ostokset käteisellä. En pidä siitä, kuinka helppoa useimpien ihmisten ostoskäyttäytymistä on seurata tiliotteilta.
Sama täällä ei kukaan tartte tietää minne mun rahat menevät. Varsinkin nyt kun ollaan ulkomailla 😄
Ulkomailla. Pienet kahvilat pelaavat vain käteisellä.