Kestääkö lento muka 6 tuntia New Yorkista Los Angelesiin??
Kommentit (40)
Näillähän lensi liikemiehet jos oli kiire:
Vierailija kirjoitti:
Näillähän lensi liikemiehet jos oli kiire:
Ei voinut lentää nopeasti kuin meren yllä melun takia. New Yorkin ja Los Angelesin väli ei siis olisi onnistunut tuolla yhtään tavallista konetta nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Hupsut, ei se aikaero vaikuta lentoaikaan mitenkään. :D
Ei tietenkään, mutta lähtö- ja saapumisaika ilmoitetaan paikallisissa, joten se todellinen lentoaika pitää osata laskea siitä, sisältäen rullausajan.
Vierailija kirjoitti:
Hupsut, ei se aikaero vaikuta lentoaikaan mitenkään. :D
Ei tietenkään, mutta lähtö- ja saapumisaika ilmoitetaan paikallisissa, joten se todellinen lentoaika pitää osata laskea siitä, sisältäen rullausajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupsut, ei se aikaero vaikuta lentoaikaan mitenkään. :D
Ei tietenkään, mutta lähtö- ja saapumisaika ilmoitetaan paikallisissa, joten se todellinen lentoaika pitää osata laskea siitä, sisältäen rullausajan.
Joo, näin on. :)
Vierailija kirjoitti:
JFK-LAX samalla Boeing 767-300 koneella
Meno 5h 20m
Tulo 6h 10m
Katselin että Helsingistä Nyciin menis melkein 9h, itse menin sinne 10v sitten 7h, mitä on tapahtunut? Koneet hidastuneet?
Meneekö edelleen samaa reittiä? Sillä on yllättävän suuri ero, tästähän oli Aasian lentoihin liittyen paljon juttua Ukrainan sodan alkaessa.
Muut maat olisivat rakentaneet luotijunaverkoston jo aikapäiviä sitten tuonne, mutta alikehityttynyt Jenkkilä ei ole kyennyt rakentamaann yhtäkään rataa.
Kiinassa luotijunat menee jo meren alla ja isojen vuorten läpi. Miettikää sitä!
Vierailija kirjoitti:
Muut maat olisivat rakentaneet luotijunaverkoston jo aikapäiviä sitten tuonne, mutta alikehityttynyt Jenkkilä ei ole kyennyt rakentamaann yhtäkään rataa.
Kiinassa luotijunat menee jo meren alla ja isojen vuorten läpi. Miettikää sitä!
Koska perusjenkki tahtoo ajaa omalla autolla interstatea pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupsut, ei se aikaero vaikuta lentoaikaan mitenkään. :D
Ei tietenkään, mutta lähtö- ja saapumisaika ilmoitetaan paikallisissa, joten se todellinen lentoaika pitää osata laskea siitä, sisältäen rullausajan.
Kyllä varaussysteemit näyttää suoraan sen lentoajan eikä tarvitse itse mitään laskea.
Eikö voitaisi jo kehittää Star Trek -tyylinen teleportaali-systeemi? Onko diplomi-insinöörit niin tyhmiä, etteivät osaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupsut, ei se aikaero vaikuta lentoaikaan mitenkään. :D
Ei tietenkään, mutta lähtö- ja saapumisaika ilmoitetaan paikallisissa, joten se todellinen lentoaika pitää osata laskea siitä, sisältäen rullausajan.
Kyllä varaussysteemit näyttää suoraan sen lentoajan eikä tarvitse itse mitään laskea.
Joskus vaan et ole varaussysteemissä etkä edes aio varata, vaan kunhan vain katselet. En minä ainakaan viitsi kirjautua muuten vain mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupsut, ei se aikaero vaikuta lentoaikaan mitenkään. :D
Ei tietenkään, mutta lähtö- ja saapumisaika ilmoitetaan paikallisissa, joten se todellinen lentoaika pitää osata laskea siitä, sisältäen rullausajan.
Kyllä varaussysteemit näyttää suoraan sen lentoajan eikä tarvitse itse mitään laskea.
Joskus vaan et ole varaussysteemissä etkä edes aio varata, vaan kunhan vain katselet. En minä ainakaan viitsi kirjautua muuten vain mihinkään.
No minä katselen ja suunnittelen lentoja, mutta en kirjaudu mihinkään. Voi niitä käyttää myös kirjautumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupsut, ei se aikaero vaikuta lentoaikaan mitenkään. :D
Ei tietenkään, mutta lähtö- ja saapumisaika ilmoitetaan paikallisissa, joten se todellinen lentoaika pitää osata laskea siitä, sisältäen rullausajan.
Kyllä varaussysteemit näyttää suoraan sen lentoajan eikä tarvitse itse mitään laskea.
Joskus vaan et ole varaussysteemissä etkä edes aio varata, vaan kunhan vain katselet. En minä ainakaan viitsi kirjautua muuten vain mihinkään.
No minä katselen ja suunnittelen lentoja, mutta en kirjaudu mihinkään. Voi niitä käyttää myös kirjautumatta.
Kyllä vapaasti voi. Myös laskutehtävän 5-2=3 saa tehdä päässälaskuna, jos huvittaa. Minä en ainakaan käytä siihen laskinta, vaikka voisinkin. Ihmisillä on eri tapoja toimia. Minä paljastin spontaanisti oman tapani. Heti aamusta onnistuin sillä jonkun mielen pahoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupsut, ei se aikaero vaikuta lentoaikaan mitenkään. :D
Ei tietenkään, mutta lähtö- ja saapumisaika ilmoitetaan paikallisissa, joten se todellinen lentoaika pitää osata laskea siitä, sisältäen rullausajan.
Kyllä varaussysteemit näyttää suoraan sen lentoajan eikä tarvitse itse mitään laskea.
Joskus vaan et ole varaussysteemissä etkä edes aio varata, vaan kunhan vain katselet. En minä ainakaan viitsi kirjautua muuten vain mihinkään.
Kyllä ite ainakin on ihan vaan katellessa nähny myös lennon keston, ilman kirjautumista tai varausta, niin lentoyhtiöiden- kuin varauspalveluidensivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA:laisilla on pitkiä kotimaanlentoja. Esim. Miami-Anchorage olisi 8,5 h.
New York - Honolulu 8000 km. Kotimaan lento. Yli 11 h.
Nyt kun Finnairin Aasian strategia kusi, niin mitenkäs olisi suorat lennot Helsingistä Honoluluun? Olisi ainoa eurooppalainen suora yhteys ja voisi olla houkuttelevaa lentää Euroopan maista Helsingin kautta kuin niin, että vaihto jollain isolla ruuhkaisella kentällä kuten Los Angelesissa. Finnairin A350-koneet pystyvät hyvin 11000 kilometrin matkaan (se on itse asiassa suunnilleen sama kuin nykyisen Venäjän kiertävän Tokion reitin pituus).
Tätä ideaa on heitelty vuosikausia, mutta tuskin riittäisi matkustajamääriä lopulta kuitenkaan täyteen A350-koneeseen viikko toisensa jälkeen. Tappiolla niitä ei kuitenkaan haluta lentää.
Ei täältä pohjolasta niin paljon väkeä vain Havaijille kuitenkaan taida haluta. Sieltä kun ei ole edes mitään jatkoyhteyksiä muualle vs. Los Angeles tai Chicago ym. Havaijilla on myös hyvin kallis hintataso joten se ei liene monen ensimmäinen valinta lomakohteeksi.
Helsingistä on melkein sama lentoaika Miamiin ja San Fransiscoon. Kartalla California näyttää olevan paljon kauempana, mutta kun lennetään pohjoisnavan yli, niin matka-aika on melkein sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA:laisilla on pitkiä kotimaanlentoja. Esim. Miami-Anchorage olisi 8,5 h.
New York - Honolulu 8000 km. Kotimaan lento. Yli 11 h.
Nyt kun Finnairin Aasian strategia kusi, niin mitenkäs olisi suorat lennot Helsingistä Honoluluun? Olisi ainoa eurooppalainen suora yhteys ja voisi olla houkuttelevaa lentää Euroopan maista Helsingin kautta kuin niin, että vaihto jollain isolla ruuhkaisella kentällä kuten Los Angelesissa. Finnairin A350-koneet pystyvät hyvin 11000 kilometrin matkaan (se on itse asiassa suunnilleen sama kuin nykyisen Venäjän kiertävän Tokion reitin pituus).
Tätä ideaa on heitelty vuosikausia, mutta tuskin riittäisi matkustajamääriä lopulta kuitenkaan täyteen A350-koneeseen viikko toisensa jälkeen. Tappiolla niitä ei kuitenkaan haluta lentää.
Ei täältä pohjolasta niin paljon väkeä vain Havaijille kuitenkaan taida haluta. Sieltä kun ei ole edes mitään jatkoyhteyksiä muualle vs. Los Angeles tai Chicago ym. Havaijilla on myös hyvin kallis hintataso joten se ei liene monen ensimmäinen valinta lomakohteeksi.
Yksi lento viikossa, eikö muka löytyisi väkeä Euroopasta sen vertaa? Jos vieläpä Aurinkomatkat tms. ottaisi siitä kiintiön pakettimatkoilleen?
Pääsisipä Losiin nyt tammikuussa.
Juu se on 5000 km matka idästä länsi rannikolle. Lensin new yorkista hawajille jotain 8.5 tuntia.
Nyt kun Finnairin Aasian strategia kusi, niin mitenkäs olisi suorat lennot Helsingistä Honoluluun? Olisi ainoa eurooppalainen suora yhteys ja voisi olla houkuttelevaa lentää Euroopan maista Helsingin kautta kuin niin, että vaihto jollain isolla ruuhkaisella kentällä kuten Los Angelesissa. Finnairin A350-koneet pystyvät hyvin 11000 kilometrin matkaan (se on itse asiassa suunnilleen sama kuin nykyisen Venäjän kiertävän Tokion reitin pituus).
http://www.gcmap.com/mapui?P=hel-hnl&DU=km