Kestääkö lento muka 6 tuntia New Yorkista Los Angelesiin??
Kommentit (40)
voi kestää. 5h 23min lentoaika, portilta portille 5h 58min
http://www.travelmath.com/flying-time/from/New+York,+NY/to/Los+Angeles,+CA
Kannattaa ottaa huomioon aikavyöhykkeet, New York ja Los Angeles on eri aikavyöhykkeillä. Kun kello on esim. klo 12 New Yorkissa, se on klo 09 Los Angelesissa.
USA:laisilla on pitkiä kotimaanlentoja. Esim. Miami-Anchorage olisi 8,5 h.
Onko aikaero viisi tuntia NYC ja Losi, ja toisaalta myös Lontoo ja Nyc?
Noin 4000 km, joten hyvinkin kestää. Matkanopeus on reilu 800 km/h ja nousut ja laskut tietysti vie aikaa enemmän. Isoille kentille ei yleensä laskeuduta "suoraan" kuten Vantaalle, vaan joudutaan kiertämään lähestymiskuviossa joskus pitkäänkin.
+5 tuntia on matka-aika. Pari kertaa olen tuon välin matkustanut. Aika-ero rannikoiden välillä on 3 tuntia, mutta sehän ei lennon pituuteen kestossa vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Onko aikaero viisi tuntia NYC ja Losi, ja toisaalta myös Lontoo ja Nyc?
Nyc ja LA on vain kolme tuntia eroa.
Vierailija kirjoitti:
USA:laisilla on pitkiä kotimaanlentoja. Esim. Miami-Anchorage olisi 8,5 h.
New York - Honolulu 8000 km. Kotimaan lento. Yli 11 h.
JFK-LAX samalla Boeing 767-300 koneella
Meno 5h 20m
Tulo 6h 10m
Katselin että Helsingistä Nyciin menis melkein 9h, itse menin sinne 10v sitten 7h, mitä on tapahtunut? Koneet hidastuneet?
Lennät mantereen toiselta puolelta toiselle, joten kyllä, siinä menee vähä pidempään ku pari tuntia.
Vierailija kirjoitti:
JFK-LAX samalla Boeing 767-300 koneella
Meno 5h 20m
Tulo 6h 10m
Katselin että Helsingistä Nyciin menis melkein 9h, itse menin sinne 10v sitten 7h, mitä on tapahtunut? Koneet hidastuneet?
Tuulet siellä yläilmoissa on yleensä samaan suuntaan, joten pitkillä matkoilla voi tulla isokin ero lentoaikaan.
Ja aikataulun mukaisessa ajassa on huomioitu myös se, jos lennetään isoille ruuhkasille kentille, jossa pitää odotella sekä nousua että laskua, niin siihen on aikataulussa varattu enemmän aikaa, kuin Helsinki-Ivalo-välille.
Lennot ovat nykyään hitaampia. Halutaan säästää polttoainetta ja kovien myöhästymismaksujen vuoksi aikatauluissa on nykyään pelivaraa.
Miksei kestäisi? Ison maan rannikolta toiselle.