Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten kanssa yksin etelään??

Vierailija
25.11.2014 |

Onko hankalaa / hullua lähteä etelänlomalle viikoksi (joku pakettimatka tod.näk., tai miksei omatoiminenkin) kahden lapsen kanssa yksin, 6- ja 8-v.

Miehellä ei ole lomaa, minulla olisi.

Vaikea ketään tuttua / kaveria keksiä, jolla olisi SEKÄ rahaa että aikaa lähteä...

Mietin just kaikkia vahtimisia (esim. itse en ole hyvä uimaan, vaikka voiko siellä Kanarialla joulu-tammikuussa juuri uidakaan...).

Ja meneekö hermot viikossa jos/kun lapset kuitenkin jossain vaiheessa nahistelee ja kinastelee, ja pitävät meteliä siitä, vaikka on ne yleensä ihan "normaali"Käytöksisiä.

Ja kattooko porukka pahalla, jos otan vaikka lentokoneessa tai ravintolassa siellä ruoan kanssa vähän viiniä (siis lasillisen tai pari - mitään varsinaista "kännäämistä" en harrasta, mutta etenkin lomalla on kiva kyllä ottaa vähän viiniä, tai joskus jopa yksi drinkki - en kuitenkaan halua näyttää joltain kauhealta alkoholisoituneelta pullukalta yh-äidiltä...).

Toinen vaihtoehto, että lähden vain nuoremman kanssa, mutta en tiedä tykkääkö isompi pahaa sitten...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei, kun onhan nuo jo noin "isojakin". Pärjäätte kyllä.

Ja voit ottaa viiniä, ja drinksunkin:)

Nautitte varmaan, hyvää matkaa siis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehdottomasti! Ota hotelli josta löytyy lapsille tekemistä / katso sellainen paikka jossa on esim. Vesipuisto ja leikkipaikkoja. Itse olen joka kesä osan lomasta kolmistaan lasten kanssa Italiassa... Reissaan siellä, osan ajan olemme rannalla ja osan kaupungissa ( esim. Roomassa). Nihkeimpiä ovat pienet hotellihuoneet ilman ilmastointia ja iltavillit hetket:) mutta enimmäkseen lasten kanssa on todella mukavaa reissata, käydään vesipuistoissa tai eläintarhoissa, syödään hyvin ja lekotellaan rannalla. Mun lapset on 5 v. Ja 8v. Ja vaihtelevasti tulevat toimeen keskenään.. Välillä on kinastelua ja välillä leikkivät todella hyvin yhdessä. Aina on selvitty:)

Vierailija
4/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen tilanne, tosin lapset vähän vanhempia. Jouluna olis lomaa, mut mies töissä. Samaa mietin ton alkoholin kanssa, mut ajattelin, et kaikkialla muualla paitsi Suomessa suhtautuminen ruokajuomiin lasten kanssa on vähemmän paheksuvaa. Ja ehkäpä ne lapset ei niin kovasti kiukuttelekaan reissussa...

Vierailija
5/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :) näen jo sieluni silmissä miten joku av-mamma rustaa meistä jotain lastensuojeluilmoitusta heti jo lentokoneesta jos tilaan viinin lentoemännältä ruoan kanssa..

(ja nuorin tosiaan just saattaisi hädin tuskin olla täytänyt 6 tuolla reissulla...)

Ja sitäkin mietin että mitenhän mä saan kaikki matkalaukut raahattua kun tapana on ottaa aikas paljon tavaraa matkaan... tai siis ihan vaan perusjutut mutta sitä vaan kertyy aina... No, täytyisi vaan saada lapset kantamaan edes jotain..

ap

Vierailija
6/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tottakai lähdet!

Reissaan lasten kanssa useamman reissun vuodessa, enkä ole kokenut viinilasillista tai drinkkia ongelmaksi. Ulkomailla kun on totuttu siihen, että alkoholia voi ottaa lasten kanssa ja että alkoholia ei tarvitse vetää kaksin käsin vaan että se yksi lasillinen riittää.

Vierailija
7/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kolmen lapsen (10,9 ja 5-vuotiaiden) kanssa viime talvena reissussa kun miehellä ei ollut lomaa. Ei viikon lomalle nyt niin paljon tavaraa tarvitse. Meillä meni kamat kahteen matkalaukkuun joista esikoinen veti perässään toista. 

Vierailija
8/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kanarialle menet, mene Las Palmasiin ja ota hotelli Canterasin rannan vierestä. Rantabulevardilla on leikkipuistot ja kaikki ravintolat, ei autoja ja älyttömän helppoa lasten kanssa.

Vierailija
9/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan. Jopa meressä tarkenee.

Vierailija
10/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähteä rahoja tuhlaamaan reissuun jos sinun pitää vetää koko viikko jotain "täydellinen mami"-esitystä eli ressaat mitä muut sinusta ajattelee jos elät ihan normaalia elämää.

Ja kotona ne lapset ainakin nahistelee mutta yl. reissussa on niin paljon uutta kivaa tekemistä ettei ehdi turhia marista.

Kannattaa ottaa pakettimatka jos lähtee yksin lasten kanssa niin saa helpommin apua jos tulisi joku hätä/sairaus...tuskin kuitenkaan tulee mutta vähemmän turhaa ressattavaa.

Ja menkää isoon lapsiperhe-hotelliin missä on paljon tekemistä ja muitakin lapsiperheitä ettei ihan eläkeläisiä katsellessa mene koko viikko ;)

Vierailija
11/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ihmeessä! Pärjäät kyllä hyvin ihan yhdellä isolla matkalaukulla, tai vaihtoehtoisesti esim. Lapsille lentolaukut tai reput, sinulle iso laukku. Alkoholi ei ole ongelma etelä- tai keskieuroopassa, siis jos puhutaan "viiniä ruuan kanssa"-tasoisesta juomisesta! Hyvin se menee, lähtekää ihmeessä.

Vierailija
12/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapset nippa nappa 6 ja 7 kun olin heidän kanssa viikon etelässä. Oli kiva reissu ja kaikki meni hyvin, viiniäkin join kohtuudella :-)

Vierailija
13/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin noin pienten kanssa Bahia Feliziin tai Puerto Rico joka on "aurinkoisin" talvella.

Vierailija
14/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lähtee lasten kanssa kolmisin kerran vuodessa reissuun ja hyvin niillä on mennyt. Ovat olleet parikin viikkoa. Reissuun vaan!

Vierailija
15/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja vinkkejä... kaiken lisäksi budjettia ei itselläkään ole kovin korkeaksi mitoitettu (kun tää olisi ihan ylimääräinen juttu perheemme "normaalin" matkailun lisäksi), joten ajattelin ottaa about halvimman mahdollisne hotellin (tai en nyt ihan, jos nyt jollain vaikka 50-100 enemmän saisi jo jotain enemmän siedettävää...)

Mutta siis vähän "hazardilla" tuon hotellinkin suhteen :).

Yhden lapsen kanssa sitä pärjäisi varmaan vielä helpommin melkein vaikka missä...

JOtenkin mä vaan en kestä tätä pimeää aikaa ja pakko olisi päästä valohoitoon johonkin. Viime joululoman töistä sitä paitsi stressasin kotona ollessani tosi pahasti kaikkea tekemätöntä työtä enkä osannut rentoutua, oli pahempi kuin olisin vaan ollut töissä, kun ei päässyt kunnolla pois näistä kuvioista (ja säätkin oli huonot kun ei ollut talviurheilukelejä).

ap

Vierailija
16/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset oli 4 ja 7, kun käytiin Kreikassa kolmestaan. Reissu meni tosi hyvin, eikä siellä tosiaan kukaan katso kieroon jos ottaa lasin viiniä vaikka olisi lapset mukana. Rohkeasti vaan matkaan!

Vierailija
17/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhöm...
Mikä on ongelma. Reissaan ainanelkän lapsenikanssa 3,6,9 ja 11...
Olen yh, pärjään lapsieni kanssa ilman holhoojaa.
Mies lähti jo vuosia sitten, ei pärjännyt

Vierailija
18/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei kai tässä isompaa ongelmaa, oon vaan lukenut täältä ja muualta välillä näitä että "matkoilla pitäisi olla aina ainakin 1 aikuinen/lapsi vahtimassa"...

Noh, toisaalta, viime kesän reissullakin tuntui välillä että mies vaan pienessä kaljakrapulassa raahautuu perässä, minä se tiesin kaikki miten mennään ja mihin ja johdin joukkoa, vikana päivänä lähdin lasten kanssa yksin syömäänkin kun se ei jaksanut.

Eipä menisi äijän takia hermot.

En vaan ole lasten kanssa yksin matkustanut (paitsi laivaristeilyitä tai Suomessa, ja niin että ollut joku kaveri/sukulainen mukana).

Ja yksi mitä mietin on auton vuokraus - olen huono autolla ajaja ja panikoin sitä aina jos outoja reittejä/ympäristöjä, että se pitää varmaan unohtaa, ja tyytyä johonkin valmiisiin retkiin tai sitten vaan olla hotellilla ja lähiympäristössä ja liikkua mahd. julkisilla.

ap

Vierailija
19/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat lapsille perässävedettävät isot matkalaukut, niin suurempikin tavaramäärä liikkuu helposti katukiveyksellä ja lentokentillä. Painavampi laukku lisäksi pitelee levottomampaakin lasta liikenteessä aisoissa, kun joudutte kulkemaan lentokentältä bussiasemalle tms. Joudut ainoastaan nostelemaan laukkuja, tasaisella lapset pärjäävät niiden kanssa kyllä. Olen kulkenut 9- ja 7-vuotiaasta alkaen kolmestaan lasten kanssa ympäri Eurooppaa ja USA:aa 4-5 viikkoa vuodessa. Kun päivät on täynnä ohjelmaa, iltahulinaan riittää rauhoitukseksi pesut kylpyammeessa ja nukkumaan.

Vierailija
20/20 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, laitan lapsille pienet aikuisten lentolaukkukokoiset trollit (ainakin toiselle) ja itselle iso matkalaukku, ja jotain reppua jne. ... kyllähän noista selviää. On lapsetkin tottuneet onneksi reissaamaan ja ainakin puoliksi huolehtimaan jostain laukusta...

Tää ois oikeesti aika hyvä ja tärkeä juttu mulle / meille, koska miehen kanssa ollut niin vaikeaa ja jo jonkinlaista eron tapaista mietin vielä joitain viikkoja sitten... antaisi vähän itseluottamusta kohdata tuleva, oli niin taikka noin...

Koska sikäli en ole mikään ihan kokematon matkustaja eli ainoa mitä mietin eniten on

- "hengenpelastustaidot" rannalla/uima-altaalla (eli pieni ylivarovaisuus paikallaan)

- autoa en viitsi vuokrata eli tylsää kun joutuu tyytymään siihen mitä ilman sitä voi nähdä

- ja ei kokemusta, että katsooko paikalliset mahd. rikolliset / hämäräjengi heti että "juu tuossa nainen lasten kanssa helppo nakki kääntää kamat" tms., eli vaikka se mies olisi ennen kuinka hiihtänyt vaan siellä taka-alalla, onko toiminut jollain tapaa uskottavuutta luovana "henkivartijana"... tarkkaileeko ne rikolliset esim. mitä porukkaa missäkin huoneistossa asuu... (näistä etelän lomakohteista aina kuulee kaikenlaista ja itselläkin ainoa ikävä kokemus jossa varkauden uhriksi joutunut, on juurikin Kanarialta... ja tilanteesta missä olin yksin lasten kanssa ja vahdin heitä tarkkana, kun mies muualla...)

ap