Asun Pohjois - Lapissa, kysyttävää?
Voitte kysellä, mitä on asua kaukana kaikesta. :)
Kommentit (35)
Elät unelmaani. Olen nuoresta tytöstä saakka unelmoinut muuttamisesta pohjoiseen. Pidän pimeästä, talvesta ja lumesta Sekä luonnosta. Matkustan monta kertaa vuodessa pohjoiseen. Muuttaisiko mutta kaikki sukulaisemme on Etelä-Suomessa ja miehelle on vaikea löytää työtä, itselle uskoisin töitä löytyvän.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:19"]
Voitte kysellä, mitä on asua kaukana kaikesta. :)
[/quote]
Suomi 24 on lähellä:)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:21"]Minkä kunnan lähellä? Miten kestät pitkän talvem ja pitkät etäisyydet? Kävin keväällä Enontekiöllä ja mua alkoi viikossa ahdistaa. Asun itse pirkanmaalla.
[/quote]
Asun Riutulassa, Inarin läheisyydessä ja rakastan olla täällä. Oma rauha, lääniä samoilla, hiljsuus.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:22"]Mikä sää?
[/quote]
Puoli pilvinen, ajoittain sadekuuroja. +10.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:29"]
[/quote]
Ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:29"]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5292
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:26"]kuinka pitkä on poron kusema?
[/quote]
Kuinka paljon poroa voi ajaa, poron kusematta, yleensä alle 10km.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:21"]
Minkä kunnan lähellä? Miten kestät pitkän talvem ja pitkät etäisyydet? Kävin keväällä Enontekiöllä ja mua alkoi viikossa ahdistaa. Asun itse pirkanmaalla.
[/quote]
metro pittää tänne saada
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12253673
Kuinka lämmintä siellä on kesällä? Milloin sulaa lumet? Vaikuttaako karu luonto ja kaamos mielialaan tai mielenmaisemaan?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:34"]Kuinka lämmintä siellä on kesällä? Milloin sulaa lumet? Vaikuttaako karu luonto ja kaamos mielialaan tai mielenmaisemaan?
[/quote]
Ei mulla vaikuta mitenkään. Kesällä yleensä ylin +20 ja vähän päälle. Täällä luonto on aina läsnä ja pidän karuudesta paljon.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:41"]Millä elätät itsesi?
[/quote]
Olen lääkäri.
Ap
Onko äidinkielesi saame vai suomi?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 16:52"]Onko äidinkielesi saame vai suomi?
[/quote]
Suomi, olen etelästä aluperin, tai siis Kajaanista.
Ap
Minä tiedän kyllä, mitä on asua "kaukana kaikesta", mutta haluan kysyä, oletteko saaneet nyt hyvin kalaa? Jos jostakin olen kateellinen pohjoisimman Lapin asukkaille, niin siitä että siellä on hyviä kaloja ihan kotitarvekalastajien saatavilla.
14 kysyi kaamoksesta, mutta se nyt ei ole vielä puoleen vuoteen ajankohtainen, vaan pikemminkin päin vastoin. Jos olet tullut tänne etelästä, oletko oppinut nukkumaan, vaikka yöllä paistaa aurinko?
Etkö ahdistu siitä, että harvat ihmiset tuntevat toisensa ja tietävät jokaisen askeleesi? Eikö siellä ole yksinäistä?
Minkä kunnan lähellä? Miten kestät pitkän talvem ja pitkät etäisyydet? Kävin keväällä Enontekiöllä ja mua alkoi viikossa ahdistaa. Asun itse pirkanmaalla.