Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ette kai oikeasti kerro lapsillenne mitä Jeesukselle tapahtui pääsiäisenä?

Vierailija
17.04.2014 |

Todella raakaa ja julmaa se kidutus ja voi peloittaa lapsia.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olemme kertoneet. Olemme lukeneet Raamatusta, mitä on tapahtunut.

Vierailija
2/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerromme, että koska Jeesus kuoli syntiemme vuoksi pääsiäisenä ja nousi ylös kuolleista, meidän ei enää ikinä tarvitse pelätä. Kun uskomme Jeesukseen, saamme iankaikkisen elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ristinkuolemalla hekumoiminen on ällöä.

Vierailija
4/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 03:18"]

[/quote]

Ja sitten opetetaan, että Jeesus kuoli mun syntien puolesta. Joo, mä käyn vaikka nyt tappamas jonkun, ja se on ihan ok, koska tää Jeesus antaa anteeksi jos vaan pyydän. Hih ja Jei!! Tavataan taivaassa!!

Vierailija
5/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 03:25"]

No enpä nyt tiedä kun samalla netissä on vapaasti katsottavissa hirttäjäisiä, kaulan katkaisua, naisten kivittämistä jossa tapahtumat näytetään tosi läheltä. Ja linkit kiertää. Ja ovat ihan tätä päivää...varmaan livelähetyksiäkin jostain Saudi-Arabiasta, Iranista, Syyriasta sun muualta on nähtävissä.

[/quote]

Nimenomaan nämä kaikki liittyvät samaan kulttuuriin!

Vierailija
6/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuvitella miten terveitä lapsia kasvaa kulttuurissa jossa teloitukset ovat yleisötapahtuma ja ala-asteikäiset kuvailevat innoissaan tapahtumia kännyköilläään...

Vierailija
7/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 03:21"]

[/quote]

Ja sitten opetetaan, että Jeesus kuoli mun syntien puolesta. Joo, mä käyn vaikka nyt tappamas jonkun, ja se on ihan ok, koska tää Jeesus antaa anteeksi jos vaan pyydän. Hih ja Jei!! Tavataan taivaassa!!

[/quote]

Luepa ensin se Raamattu. Aika alussa Raamatussa on ihmisille annettu käskyt ja yksi niistä kuuluu "älä tapa"

Vierailija
8/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meidän pääsiäisen pääsanoma on, että Jeesus on ylösnoussut ja voittanut kuoleman vallan.

Vierailija
9/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 03:36"]

[/quote]

[/quote]

Luepa ensin se Raamattu. Aika alussa Raamatussa on ihmisille annettu käskyt ja yksi niistä kuuluu "älä tapa"

[/quote]

Joo, niin sanotaan, mutta kuitenkin synnit voi saada anteeksi uskomalla Jumalaan. Ja eikö siinä Raamatussa myös neuvota kivittämään naiset, jotka ovat uskottomia/harrastavat seksiä avioliiton ulkopuolella? 

Uskovaiset on  niin  tekopyhiä, kun uskovat ja noudattavat siitä kirjastaan vaan niitä kohtia, kun itselleen sattuvat sopimaan.

Vierailija
10/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 04:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 03:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo, niin sanotaan, mutta kuitenkin synnit voi saada anteeksi uskomalla Jumalaan. Ja eikö siinä Raamatussa myös neuvota kivittämään naiset, jotka ovat uskottomia/harrastavat seksiä avioliiton ulkopuolella? 

Uskovaiset on  niin  tekopyhiä, kun uskovat ja noudattavat siitä kirjastaan vaan niitä kohtia, kun itselleen sattuvat sopimaan.

[/quote]

Edelleen: neuvon sinua lukemaan koko Raamatun alusta loppuun asti. Löydät vastauksen tuohon kysymykseesi sieltä. Jos ei ensimmäisellä kerralla aukea, lue toinen kerran rukoillen. Jumala avaa sinulle Sanaansa vähä vähältä.

Siinä olet oikeassa, että me olemme tekopyhiä. Sitäkin me olemme, kun olemme syntisiä. Jumala meitä armahtakoon.

Vierailija
11/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te uskovaiset ootte vaan niin naurettavia. Me ateistit ollaan kiihkoateisteja jos haluamme uskonnon pois päiväkodeista ja kouluista (tai siis kouluun uskonnonopetusta eri tavalla) ja mielestänne rajoitamme lapsiamme näin ja "aivopesemme" heitä pois uskonnosta. Samalla te itse opetatte noita satujanne lapsillenne totena, ettekä anna heille yhtään mahdollisuutta itse miettiä asioita. Toivon niin kovin, että nykyuskovaisten lapset vanhemmiksi tultuaan saavat jo tarpeeksi tietoa maailmasta, että tajuavat millaista hölynpölyä heille on lapsena syötetty.

Vierailija
12/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 03:15"]

Kyllä olemme kertoneet. Olemme lukeneet Raamatusta, mitä on tapahtunut.

[/quote]Myos me samoin. Kaikki lapset tietavat ja ymmartavat miksi. Antaa arvoa elamalle myos

Vierailija
13/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää lue heille satuja.

Vierailija
14/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun olin tokalla luokalla ja meidän luokka lauloi pääsiäisjuhlassa "vieraalla maalla kaukana". Opettaja kertoi meille ristiinnaulitsemisesta sitä ennen ja  kertoi, että Jeesus teki sen meidän(8-vuotiaiden lasten) kauheiden syntien takia. Voi pojat, kun säälin Jeesusta. Muistan, että itkin juhlasalissa laulaessani kuorossa tuota kamalaa laulua. Olin niin pahoillani Jeesuksen puolesta. En ollut koskaan kuullut mitään yhtä hirveää. Kauhuissani aloin tuon jälkeen rukoilla joka ilta, ettei äitinija isäni kuolisi.

Nykyään olen agnostikko ja vihainen, että minulle aikoinaan pelottelun kautta tuputettiin uskoa. Vanhempani kun eivät olleet uskovaisia, rukoilin salaa. Minusta on väärin, että aikuiset omalla auktoritettillaan pelottelevat arviointikyvyttömiä lapsia. 

Vierailija
15/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä nyt vaan pitää kertoa, jos kristittynä itseään pitää ja lapsistaan sellaisia haluaa kasvattaa. Kas kun ei se evlutkaan ole ihan pelkkää suvivirttä.

Vierailija
16/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 06:56"]

Te uskovaiset ootte vaan niin naurettavia. Me ateistit ollaan kiihkoateisteja jos haluamme uskonnon pois päiväkodeista ja kouluista (tai siis kouluun uskonnonopetusta eri tavalla) ja mielestänne rajoitamme lapsiamme näin ja "aivopesemme" heitä pois uskonnosta. Samalla te itse opetatte noita satujanne lapsillenne totena, ettekä anna heille yhtään mahdollisuutta itse miettiä asioita. Toivon niin kovin, että nykyuskovaisten lapset vanhemmiksi tultuaan saavat jo tarpeeksi tietoa maailmasta, että tajuavat millaista hölynpölyä heille on lapsena syötetty.

[/quote]

Meillä molemmat vanhemmat kertovat oman "hölynpölynsä" lapsille. Uskon ja toivon, että lapset isompanakin ymmärtävät, että on erilaisia näkemyksiä ja erilaisia uskontoja, eikä sen takia tarvitse alkaa toisia tappaa. 

Ai niin, ja lasten isä ei ole muslimi, vaikkei ole myöskään kristitty. Ja lapsille tosiaan kerroin pääsiäisestä, kun ne ihan itse kysyivät, että mikä on pääsiäinen. 

Vierailija
17/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerrota. Pääsiäisen aikaan luetaan ihan samoja satuja kuin muulloinkin, kuten Puuha Petejä ja Mikko Mallikkaita. Lapsille kerrotaan että alunperin pääsiäisen vietto on liittynyt uskontoon ja liittyy edelleen useimmilla ihmisillä, mutta meille sen vietto on tapakulttuuria ja kevään juhlistamista. 

Vierailija
18/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 03:13"]Todella raakaa ja julmaa se kidutus ja voi peloittaa lapsia.

[/quote]

Miksen kertoisi? Jopa uutiset nykyään ovat raaempia kuin jonkun raamatun tarinat ja ristiinnaulitseminen. Emme kuulu kirkkoon, mutta siitä huolimatta olemme kertoneet/kerromme lapsellemme jeesuksen ristiinnaulitsemisesta. Raamattu on samanlainen satukirja kuin taru sormusten herrasta mm.

Vierailija
19/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Espanjassa ja taalla on paasiaista edeltavana viikkona aina kulkueet. Lapset ovat hyvin vaikuttuneita niista, tietavat niihin liittyvaa tarinaa. Eika se ahdista heita millaan tavalla. Ovat suomalaisittain alle kouluikaisia.

Kylla se on mielestani paljon kauniimpi tapa juhlistaa paasiaista, kun palvoa niita alloja suklaamunia lahes heti roskiin menevien muovilelujen kera.

Vierailija
20/68 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 07:02"]

Muistan, kun olin tokalla luokalla ja meidän luokka lauloi pääsiäisjuhlassa "vieraalla maalla kaukana". Opettaja kertoi meille ristiinnaulitsemisesta sitä ennen ja  kertoi, että Jeesus teki sen meidän(8-vuotiaiden lasten) kauheiden syntien takia. Voi pojat, kun säälin Jeesusta. Muistan, että itkin juhlasalissa laulaessani kuorossa tuota kamalaa laulua. Olin niin pahoillani Jeesuksen puolesta. En ollut koskaan kuullut mitään yhtä hirveää. Kauhuissani aloin tuon jälkeen rukoilla joka ilta, ettei äitinija isäni kuolisi.

Nykyään olen agnostikko ja vihainen, että minulle aikoinaan pelottelun kautta tuputettiin uskoa. Vanhempani kun eivät olleet uskovaisia, rukoilin salaa. Minusta on väärin, että aikuiset omalla auktoritettillaan pelottelevat arviointikyvyttömiä lapsia. 

[/quote]

Olit vaan yliherkkä lapsi ja kuulit asiasta tilanteessa, jossa ei ollut turvallista vuorovaikutusta ja mahdollisuutta lisäkeskusteluun. Sitä paitsi Jeesuksen ristiinnaulitseminen ei ole "uskonnollista hölynpölyä" vaan historiallinen fakta. Se miksi hänet ristiinnaulittiin, on sitten uskonasia. Minä kyllä kerron lapsilleni muutenkin maailmansta, sodista, nälkään kuolevista lapsista, idän lastenkodeissa kituvista vammaisista yms. Miksi sinä pidät lapsiasi tynnyrissä kasvamassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi