Miksi vaaleat suomalaiset värjää hiukset mustiksi/tummanruskeiksi?
Ei vaan sovi!!!!! Te ette itse välttämättä sitä näe, jos vaikka olette ikänne värjänneet vaaleanruskeat/vaaleat/punertavat hiuksenne tummiksi, mutta uskokaa pois. Harmittaa nähdä naisia, jotka tekevät tietämättään itsestään rumempia tällä tavalla.
Kommentit (44)
Varmaan tykkäävät siitä väristä? Harvallehan se tosiaan varsinaisesti sopii - positiivisena poikkeuksena mainittakoon vaikkapa Jenni Vartiainen.
Olet oikeassa. Jennille se sopii. Hän on väritykseltään kai "talvi", talvi-ihmisille musta sopii niin vaatteissa kuin hiuksissakin, mutta he ovatkin ainoita.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:01"]
Varmaan tykkäävät siitä väristä? Harvallehan se tosiaan varsinaisesti sopii - positiivisena poikkeuksena mainittakoon vaikkapa Jenni Vartiainen.
[/quote]
Mulla taas on luonnostaan todella paksut ja mustanruskeat hiukset, vaalea iho, sekä harmaansiniset silmät. Harva uskoo aidoksi hiusväriksi.
Toivoisin vaaleampia hiuksia, mutta en jaksa taistella jatkuvaa tyvikasvua vastaan...
Entä jos oma väri on luonnostaan tummanruskea, vaikka iho on vaalea ja silmät siniset? Ja jos sen vuoksi joutuu jatkuvasti kuulemaan että "värjää hiuksiaan liian tummiksi", vaikka ei olisi koskaan värjännyt hiuksiaan? Pitäisikö sellaisen alkaa blondata hiuksiaan, näyttääkseen luonnollisemmalta?
Ap ilmeisesti kuuluu niihin, joiden mielestä tummat hiukset on luonnostaan vain niillä, joilla on ruskeat silmät ja pohjoismaista ihonväriä tummempi ihonsävy. Kaikilla muilla tietenkin on tummaksi värjätyt hiukset.
Minulle ei sovi vaaleat tai punertavat hiukset.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:13"]
Mulla taas on luonnostaan todella paksut ja mustanruskeat hiukset, vaalea iho, sekä harmaansiniset silmät. Harva uskoo aidoksi hiusväriksi.
Toivoisin vaaleampia hiuksia, mutta en jaksa taistella jatkuvaa tyvikasvua vastaan...
[/quote]
Minulla myös. Saamelaisgeenit, joiden ansiosta hiukset ovat erittäin vahvat ja paksut, lähes mustat. Mut silmäni on vihreänsiniset ja iho kalpea. Oon joutunut esittämään lapsuudenkuviani taaperoajoilta 'todisteeksi' sellaisille kavereille, jotka on inttäneet että mun hiukset on varmasti värjätyt, koska en muuten ole tumma!
Tottakai jos on oikeasti tummat hiukset, niin ne sopii kantajalleen? Eikös se nyt ole itsestäänselvyys. Nyt puhuin niistä joilla sellaisia ei ole, vaan värjäävät ne mustiksi, vaikka kulmatkin saattavat olla paljon vaaleammat jne.
Koska tykkäävät väristä? Vaikka tykkäisi jostain asiasta, liittyi se hiusten väriin, vaatemuotiin, tai mihin tahansa, niin ei se tarkoita sitä että se sopisi juuri sinulle. Sitäpaitsi eikös kaikki värit ole kivoja, jos niitä vaan osaa yhdistellä oikein.
Huonoiten mustat hiukset sopivat sellaisille jotka ovat vaaleita ihon sävyltään, mutta hiukset punertavat. -ap
Entä jos oma väri on luonnostaan tummanruskea, vaikka iho on vaalea ja silmät siniset? Ja jos sen vuoksi joutuu jatkuvasti kuulemaan että "värjää hiuksiaan liian tummiksi", vaikka ei olisi koskaan värjännyt hiuksiaan? Pitäisikö sellaisen alkaa blondata hiuksiaan, näyttääkseen luonnollisemmalta?
Ap ilmeisesti kuuluu niihin, joiden mielestä tummat hiukset on luonnostaan vain niillä, joilla on ruskeat silmät ja pohjoismaista ihonväriä tummempi ihonsävy. Kaikilla muilla tietenkin on tummaksi värjätyt hiukset.
[/quote]
Oho nro 6. Osuvasti sattui meidän viestit putkeen. :)
Välillä olen kyllä raidoittanut hiuksiani kevyesti pari astetta vaaleammilla raidoilla, jottei vaikutelma olisi niin synkkä. Varsinkin kesää kohti kaipaisivat piristystä. -5
Mun mielestä sellainen voimakkaan punertava on paljon luonnottomampi ja sopii vieläkin harvemmalle.
Kiva löytää "kohtalotovereita" :)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:10"]
Olet oikeassa. Jennille se sopii. Hän on väritykseltään kai "talvi", talvi-ihmisille musta sopii niin vaatteissa kuin hiuksissakin, mutta he ovatkin ainoita.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:01"]
[/quote]
[/quote]
Eivät talvi-ihmiset ole ainoita, joille se sopii.
Mulla on harmaat silmät, todella vaalea iho ja tummat hiukset (samoin kulmakarvat ja ripset). Kyllä mun luonnollinen hiustenväri mielestäni mulle sopii. Jos joku on eri mieltä, ei mahda mitään, tällaisen värin satuin saamaan.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:24"]
Tottakai jos on oikeasti tummat hiukset, niin ne sopii kantajalleen? Eikös se nyt ole itsestäänselvyys. Nyt puhuin niistä joilla sellaisia ei ole, vaan värjäävät ne mustiksi, vaikka kulmatkin saattavat olla paljon vaaleammat jne.
Koska tykkäävät väristä? Vaikka tykkäisi jostain asiasta, liittyi se hiusten väriin, vaatemuotiin, tai mihin tahansa, niin ei se tarkoita sitä että se sopisi juuri sinulle. Sitäpaitsi eikös kaikki värit ole kivoja, jos niitä vaan osaa yhdistellä oikein.
Huonoiten mustat hiukset sopivat sellaisille jotka ovat vaaleita ihon sävyltään, mutta hiukset punertavat. -ap
[/quote]
[/quote]
Ap mistä sä tunnistat sen kuka on värjännyt hiuksensa ja kuka ei? Esim. mulla ei ole näitä mainittuja "talvi-ihmisen" kylmiä sävyjä, vaan vihertävät silmät ja lievä couperosa-iho, ja sen lisäksi ne luonnostaan lähes mustat hiukset, joista todellakaan en ole koskaan pitänyt, ne eivät mielestäni sovi muihin väreihini!
Mutta en vaalentaisi hiuksiani, koska ne ovat tosi paksut ja juurikasvu tunkisi nopeasti esiin.
Oon varma siitä ap että jos näkisit mut vaikka kaupan kassajonossa, niin varmasti katsoisit niin että tossa on taas yksi sellainen suomalaisnainen, joka värjää hiuksiaan liian tummiksi.
"Huonoiten mustat hiukset sopivat sellaisille jotka ovat vaaleita ihon sävyltään, mutta hiukset punertavat. -ap"
No jaa, mulla on muuten punatukkaisen ominaisuudet, mutta hiukset on tummat. Punapigmentti tulee esiin, kun hiuksia vaalentaa. Ihan jännä kombinaatio mun mielestä.
Mulla on luonnostaan tosi vaaleat hiukset mutta eihän ne istu yhtään kun silmät ovat suklaanruskeat. Siksi värjään hiuksia keskiruskean sävyisiksi.
Taas tämä aihe. Nuorena ärsytti se että hiuksia luultiin aina värjätyiksi ja nyt 45-vuotiaana harmittaa se, että hyvin tumma oma väri korostaa kasvojen väsynyttä olemusta, sekä kalpeaa ihoa ikävämmällä tavalla kuin nuorena. Lumikki muuttuu iän myötä noita-akaksi. Mutta hyvä puoli on se että hiukset ovat edelleen erittäin paksut ja harmaita ei ole.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:32"]
"Huonoiten mustat hiukset sopivat sellaisille jotka ovat vaaleita ihon sävyltään, mutta hiukset punertavat. -ap"
No jaa, mulla on muuten punatukkaisen ominaisuudet, mutta hiukset on tummat. Punapigmentti tulee esiin, kun hiuksia vaalentaa. Ihan jännä kombinaatio mun mielestä.
[/quote]
Myös mulla tummien hiusten pohjaväri on voimakkaan punapigmenttinen. Olen luonnostaan tummatukkainen pisamanaama, kenties täysin luonnotonta ap:n mielestä ;)
Onko vaaleat siniset silmät? On kyllä aika erikoista, jos on, mutta toki aina löytyy poikkeuksia.
Muuten, hiuksista kyllä huomaa onko ne värjätyt vai ei. En sano, että kaikki sitä näkisivät, mutta kyllähän hius kiiltää ihan eri tavalla riippuen siitä onko se värjätty vai ei. -ap
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:32"]
[/quote]
Myös mulla tummien hiusten pohjaväri on voimakkaan punapigmenttinen. Olen luonnostaan tummatukkainen pisamanaama, kenties täysin luonnotonta ap:n mielestä ;)
[/quote]
Mä värjään hiuksiani ruskeiksi. Kaikista huvittavinta on se, että useat ihmiset, joita olen nähnyt yllättäen yläasteen jälkeen, naureskelevat sille, kuinka "blondasin" hiuksiani yläasteella. Kun olen sitten selittänyt, että itse asiassa se oli aito hiusteni väri, eivät he ole uskoneet, koska silmäni ovat aivan tumman vihreät sekä kulmani ja ripseni pikimustat. Hauska kontrasti sinänsä ystävääni, jolla on luonnostaan saman väriset hiukset, mutta hän on täysin kalpea, (haalean) sinisilmäinen ja vaaleakulmakarvainen :) Lisäksi kaikki kampaajani ovat sanoneet, ettei oma hiusvärini sopisi yhtään ihoni sävyyn, joka on suomalaiseksi melko "tumma".
Ap vielä jatkaa... Asiaan vaikuttaa tietenkin myös se onko se musta/tummanruskea sävyltään lämmin vai kylmä. Kaikista tylsimmän näköistä on se kun väritykseltään lämmin vaalea, punertavahiuksinen "kevät" ihminen värjää hiuksensa kylmän mustaksi. Tätäkin näkee paljon. Ihmettelen vaan, eikö ihmisillä tosiaan ole värisilmää, vai mikä menee pieleen?
Minusta se vaan sopii minulle paremmin kuin maantienruskea, joka on luonnonväri. Vaatii toki vastapainoksi vähän meikkiä, mutta meikkaan joka päivä muutenkin. Varsinkin miesten huomiota saan mustanruskealla tukalla paaaaljon enemmän kuin harmaahiirulaisena. Ihmiset eivät yleensä myöskään tajua että tämä on keinoväri, minä kun värjään aina myös kulmat ja ripset ja ihoni on sellainen oliivibeige, ei kovin vaalea, ja silmät tummanruskeat.