Miten huolehtia henilökohtaisista tarpeista "kuolleessa" suhteess?
Yhteiseloa takana kymmenisen vuotta, kolme lasta joista nuorin kohta 3vuotta ja vanhin kohta 7 vuotta. Naiseni on about 2 vuotta sitten muuttunut täysin haluttomaksi, eikä häntä tunnu kiinnostavan minun tapreeni lainkaan. Itse olen yrittänyt kaiken laista, mutta viimeisen 6 kk aikana olen ruvennut antamaan periksi.... Ollaan oikeastaan vain kavereita. Itse olen sinäänsä ihan tyytyväinen elämääni, muuten paitsi, että tämä halutuksi tulemisen tunteen puute on alkanu syömään miestä (joo siis olen mies). En millään viitsisi ruveta ottamaan eroa tämän takia, mutta kun ihan oikeasti tuntuu siltä että mätänen sisältä... Olen tässä yrittänyt pohtia kaikenlaista salasuhteen ja eron väliltä. Ajatuksia?
Kommentit (17)
Kuuleppas ap, tämä on naisten palsta
Ei muuta kuin salaista seuraa etsimään. Hiemanhan se maksaa mutta halipatsui. Älä kerro mitään kotona ja pilla kuvioita. Kaikille parempi näin. Usko kun sanon.
Mitä mieltä nainen on eri vaihtoehdoista, ap? Joku ratkaisuhan tuohon pitää neuvotella.
Vaimolla on kädet täynnä kodin- ja lastehoitoa, ei siinä paljoa muuta jaksa. Paljonko osallistut kaikkeen, vastuunjakamiseen, omatoimisesti?
Puhu asiasta muijasi kanssa.
Se on ainoa pätevä neuvo tällaisessa tilanteessa.
Niin kauan kuin olet suhteessa on nyrkkikyllikki ihan ok vaihtoehto. Muut vaihtoehdot tulevat mahdollisiksi jos eroat, ellet sitten tee niin kuin lukemattomat pelkurimiehet, ja puhumisen sijaan lopetat suhteen pettämiseen.
Pettäminen ei ole mikään paras asema huoltajuusneuvottelujen käymiseen sitten. Pettämisellä ei sinänsä ole lasten huoltamisen kanssa tekemistä, mutta siinä mielessä kyllä on että saatat saada toisen osapuolen raivon valtaan, ja erittäin vastahakoiseksi tekemään mitään yhteistyötä.
Minä olen nainen samassa tilanteessa. Monta kertaa miettinyt salarakkaan hankkimista, mutta ei se sittenkään ole hyvä idea. Tulisi lopulta varmaan huonot fiilikset.
Tosin on tuokin todella väärin kun puoliso pihtaa, henkistä väkivaltaa ja vallankäyttöä se on. Meillä ei auta puhuminen, mies kun on tyyppiä joka ei puhu eikä pussaa.
Lapsi on pieni, pakko tässä on kärvistellä. Omin käsin onneen, joka päivä. Eipä muuta.
N41
Vierailija kirjoitti:
Yhteiseloa takana kymmenisen vuotta, kolme lasta joista nuorin kohta 3vuotta ja vanhin kohta 7 vuotta. Naiseni on about 2 vuotta sitten muuttunut täysin haluttomaksi, eikä häntä tunnu kiinnostavan minun tapreeni lainkaan. Itse olen yrittänyt kaiken laista, mutta viimeisen 6 kk aikana olen ruvennut antamaan periksi.... Ollaan oikeastaan vain kavereita. Itse olen sinäänsä ihan tyytyväinen elämääni, muuten paitsi, että tämä halutuksi tulemisen tunteen puute on alkanu syömään miestä (joo siis olen mies). En millään viitsisi ruveta ottamaan eroa tämän takia, mutta kun ihan oikeasti tuntuu siltä että mätänen sisältä... Olen tässä yrittänyt pohtia kaikenlaista salasuhteen ja eron väliltä. Ajatuksia?
Ei mitään syytä jättää lastesi äitiä ja kaveriasi. Hanki tyttöystävä
Minun patalaiska exäni valitti kuinka hänen miehistä itsetuntoaan syö kun en halua häntä enää kuola valuen. En halunnutkaan, koska en kunnioittanut itsekästä paskiaista jolle oli aivan sama kuinka kuolemanväsynyt olin, kunhan hänen palvelunsa pelasi eikä itse tarvinnut tehdä mitään mikä ei sattunut huvittamaan.
Läksin menemään, toivottavasti nyksä jaksaa pönkittää rassun miesegoa.
Kiitos kommenteista. Totta on, että ensimmäinen mieleen tuleva vastaus on se, että katso peiliin hoidatko osuutesi ja puhu. Hoidan osuuteni. ja tätä mieltä on myös vaimo. Tottakait hän aina jostain nalkuttaa, mutta kun asiasta puhutaan niin hänkin on sitä mieltä, että teen kyllä hyvin oman osuuteni perheemme ajresta.
Sitten tämä puhuminen. Olen puhunut. Yrittänyt vaikka miten, Suoraan, vihjaille huumorin kautta. Olen ehdottanut terapiaa. Mutta ei. Ei sitten millään. Tunnistaa kyllä ongelmamme, mutta ei ole valmis tekemään mtään sen eteen. Itse näen asian niin, että olen tehnyt voitavani ja antanut aikaa. ap
Olisiko haluttomuuden syynä ihan vaan hormonaalinen ehkäisy?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko haluttomuuden syynä ihan vaan hormonaalinen ehkäisy?
Kumpa löytyisikin noin helppo ratkaisu. Se ei kuitenkaan voi olla ongelma, koska kumit vain käytössä. Ap
Minulla vähän sama tilanne, mutta olen nainen, mies ei halua koskea. Salasuhteen hankkiminenkaan ei ole helppoa, harva mies suostuu moiseen, tuntuu, että kaikki on varattuja ja ne jotka kelpuuttaisin eivät kelpuuta minua ja päin vastoin. En mielestäni ole niin hirveän rumakaan, harrastan liikuntaa, olen hoikka ja pitkähiuksinen, akateeminen, asiantuntija-alalla, mutta ehkä vähän suorasanainen. Salasuhde mies pitää kuitenkin olla haluttava ja sellaisen löytäminen oli melkoisen vaikeaa, onni on että löytyi, harmi vain että löytyi toisesta päästä Suomea;)
N41
?