Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavani nostaa työttömyyskorvausta Thaimaassa, haluan "käräyttää" mutta miten?

Vierailija
24.02.2016 |

Tähän keskusteluun tulee aivan varmasti komenttia siitä kuinka puutun muiden asioihin ja olen kateellinen, ja vaikka mitä, mutta hei, ihan oikeesti en välitä! Kysymys ei ole kateudesta, vaan ihan ihan pelkästään ärsytyksestä että noin voi varastaa rahaa yhteiskunnalta. Minä käyn töissä ja maksan veroja aivan järkyttävän paljon, ja tällanen lusmutyyppi juopottelee ja maksaa muutamankin muun tyypin juopottelut Thaimaassa. Mun puolestani saa asua siellä tai ihan missä vaan, mutta tehköön töitä elantonsa eteen, minä (etkä varmaan sinäkään!) halua maksaa hänen elämistään siellä. Mihin siis otan yhteyttä, Kelan sivuilta en ainakaan mitään lomaketta löydä???

Kommentit (273)

Vierailija
1/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sama rahahan sille tulis vaikka olis Suomessa, eli ei tässä kukaan häviä mitään.

Vierailija
2/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää. Mitään laitonta ei tosin tapahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se eroaa siitä että hän olisi Suomessa työttömänä? Saman rahan nostaisi. Yhtälailla on oltava valmis ottamaan tarjottu työ vastaan, kutsuttaessa asioitava te-toimistossa jne, oli Suomessa tai Thaimaassa.

Vierailija
4/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräyttää? Työtönkin saa matkustella, kunhan on tavoitettavissa ja hoitaa velvollisuutensa sekä on työmarkkinoiden tavoitettavissa. Onnistuu sieltä Thaimaastakin käsin.

Vierailija
5/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikäli kyseinen henkilö on ilmoittanut Kelalle oleskelevansa Thaimaassa ;)

Vierailija
6/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on mielestäsi väärin? :D Et ole itse tainnut olla työttömänä, kun et tiedä hommasta mitään. Kannattaa ottaa ensin asioista selvää, ennen kuin alkaa pientä päätään vaivaamaan tällaisilla.

Vierailija
7/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on saatavilla työhönosoituksille ja vastaa niihin ajoissa voi asua vaikka Kuussa. Harmittaako :D :D :D ???

Vierailija
8/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on taas niin tyypillistä mammalaatua, että siitä ei kyllä tule selville mitään faktoja. Ei mitään tietoa onko ilmoitettu mitä vai onko kyseessä lomailu.

Vierailija
9/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne Kelaan tarvitse mitään ilmoitella.

Vierailija
10/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteitasi mutta jos annat vaan olla. Tuskin tuo on pysyvä tila, nauttikoot nyt. Ala säkin säästää rahaa johonkin kivaan, matkaan tai hemmotteluun jos ei reissaus kiinnosta. Ei toisen ilo oo sulta pois

Vierailija
11/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä myös Suomen mielipidevangit esim, jollekin viranomaiselle, pyydä ilmoittamaan vaikka YK:iin ?

Vierailija
12/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, teille viisastelijoille tiedoksi että tämä tyyppi on asunut jo jonkun aikaa Thaimaassa, hänellä ei ole mitään aikomustakaan palata Suomeen tai tulla tänne töihin (ja maksamaan näitä mukavia veroja). Hän on juuri sellainen tyyppi joka käyttää vaan löysää systeemiä hyväkseen, that's it. Joten kysymys ei ole siitä että hän olisi kahden viikon matkalla Thaimaassa enkä hyväksyisi sitä. On kyllä itse asiassa kummallista kuinka tällaiseen asiaan suhtaudutaan näinkin jeesjees -meiningillä, ottaen huomioon että kysymys on siis ihan rikoksesta nimikkeellä petos.

Vierailija
13/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän keskusteluun tulee aivan varmasti komenttia siitä kuinka puutun muiden asioihin ja olen kateellinen, ja vaikka mitä, mutta hei, ihan oikeesti en välitä! Kysymys ei ole kateudesta, vaan ihan ihan pelkästään ärsytyksestä että noin voi varastaa rahaa yhteiskunnalta. Minä käyn töissä ja maksan veroja aivan järkyttävän paljon, ja tällanen lusmutyyppi juopottelee ja maksaa muutamankin muun tyypin juopottelut Thaimaassa. Mun puolestani saa asua siellä tai ihan missä vaan, mutta tehköön töitä elantonsa eteen, minä (etkä varmaan sinäkään!) halua maksaa hänen elämistään siellä. Mihin siis otan yhteyttä, Kelan sivuilta en ainakaan mitään lomaketta löydä???

Idiootti katkero. Saat nostaa työttömyyskorvausta missä vaan maassa. Ei sinua ole työttömyyden ajaksi suomeen pakotettu jäämään.

Vierailija
14/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho.Onpas vanhanaikaista.Itse ainakin olen jo vuosia hoitanut työnhakuni sähköisesti.Se on kyllä tehnyt maailmasta pienemmän.On kai ihan sama hakeeko töitä koneelta kotona Pieksämäellä,mökillä Kiuruvedellä vai New Yorkissa?

Vierailija
15/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nyt vaan kateus vaivata. Miten ap jos kaveri makaisi kotisohvalla Suomessa ja nostaisi saman rahan, mihin siitä ilmottaisit?

Kyllä nyt on vaan niin, että kaveri on tehnyt fiksusti ja nauttii elämästään, etkä sinä ap voi sille yhtään mitään ja tiedoksi : sinä voit tehdä samoin =)

Vierailija
16/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään ei pelkällä työttömyyskorvauksella voi muuttaa Thaimaahan. Varmaan lomailee pitkiä aikoja mutta muuttaminen, tuskin. Se summa mitä "pummi kaverisi" nostaa, on pieni verrattuna mitä menee nyt oikeisiin pummeihin. Nämä ns turvapaikanhakijat. Jos jotain valitat niin niistä.

Vierailija
17/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, teille viisastelijoille tiedoksi että tämä tyyppi on asunut jo jonkun aikaa Thaimaassa, hänellä ei ole mitään aikomustakaan palata Suomeen tai tulla tänne töihin (ja maksamaan näitä mukavia veroja). Hän on juuri sellainen tyyppi joka käyttää vaan löysää systeemiä hyväkseen, that's it. Joten kysymys ei ole siitä että hän olisi kahden viikon matkalla Thaimaassa enkä hyväksyisi sitä. On kyllä itse asiassa kummallista kuinka tällaiseen asiaan suhtaudutaan näinkin jeesjees -meiningillä, ottaen huomioon että kysymys on siis ihan rikoksesta nimikkeellä petos.

Siteeraa vähän lakitekstiä asiaan liittyen, kun selvästi olet tutkinut asiaa. Koska ethän vetänyt koko kappaletta vaan mutulla hatusta, ethän?

Vierailija
18/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole huoleti, kyllä hänellä lakkaa työttömyysturva juoksemasta ellei ilmesty paikalle saadessaan työtarjouksen tai kutsun käymään te-toimistossa. Ei ole siis mahdollista että saisi kovin pitkään tukea ellei ole valmis tulemaan Suomeen.

Vierailija
19/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kun täällä aina valitetaan työttömistä loisista ja nyt kun ne asuu Thaimaassa ni se on ihan ok.. ei aina jaksa tajuta

Vierailija
20/273 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystukea on mahdollista saada ulkomaillekin ainakin tietyn aikaa, kyllähän tuota samaa harrastavat monet Suomessakin. Väärin se on mutta minkäs teet.