Autosta kuuluu kummallinen ääni ajaessa?

auotollakulkeva

Mitä pitäs tehä ku autostani kuuluu ajaessa kummalllinen ääni jostain renkaan seudusta, sellanen tasainen hankaava ääni, joka muuttuu erilaiseksi jos ajan kovaa.
Ossaatteko neuvoo et mitä pitäs tehä?

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Kuunteluta jollain joka tuntee autot. Voi olla vain kivi jarruissa kiinni mutta voipi olla myös pyöränlaakerin viime metrit...

Vierailija

Näillä pakkasilla autoista kuuluu outoja ääniä. Vie auto johonkin ostarin halliin sulamaan. Jos ääni kuuluu vielä sen jälkeen, vie korjaamolle.

Vierailija

Olisiko hiekoitussepelistä mennyt kivenpala jarrulevyn väliin? Minulla oli sellainen kerran, sitä etsittiin uudesta autosta sitä hinkkaavan äänen aiheuttajaa kissoin ja koirin. Toisen kerran kun oli sama homma, se lähti itsestään pois, kun ajoin vähän reippaammin töyssyyn ajatuksissani.

Vierailija

Onko ääni tullut renkaan irti käyttämisen jälkeen? Jos on, niin jarrukilpi on voinut vääntyä ja se osuu jarrulevyyn ja siitä tulee hankaava ääni. Tai sitten pyöränlaakeri on menossa rikki. Myöskin jarruissa voi olla vikaa ja ne jäävät laahaamaan. Onko jarrulevy kuuma ajon jälkeen tai veteleekö auto ajaessa?

Vierailija

Älä välitä siitä! Aja vaan.

Minulla oli laakeri menossa paskaksi, kun kuulin samaa ääntä. Maksaa 250-400e kun käyt laittaa kuntoon! 

Vierailija

Veljeni epäili laakerivikaa.

On kyllä hieman alkanut pelottamaan tämä tilanne tämän autoni kanssa, että miten tässä käy. Kallis auto vielä kaiken lisäksi.

Pitäiskö sittenkin vaan ostaa korvatulpat tai jopa vastamelukuulokkeet, eikö niitä sellaisiakin ole? Ajais sitten vaan niin kauan kuin auto kestää, ja viedään lopulta autohajottamolle...

Vierailija

Tietysti huoletta, että miten käy muun auton, jos laakeri hajalla, niin voiko mun auto mennä yhtäkkiä kokonaan sököksi? Vaikuttaako se laakeri jotenkin koko auton toimintaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tietysti huoletta, että miten käy muun auton, jos laakeri hajalla, niin voiko mun auto mennä yhtäkkiä kokonaan sököksi? Vaikuttaako se laakeri jotenkin koko auton toimintaan?

Pyörä irtoaa, kun ajat tarpeeksi kauan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ykkösen vastaus on oikea. Radiota kovemmalle ettei kuulu noi oudot äänet ja ajo jatkuu.

Tämähän se on naisten tapa. Työpaikalta menemme vuorotellen kimppakyydillä syömään ja katsoin siinä omasta autosta naisia odotellessa öljyt. Paikalla ollut nainen pyysi tarkistamaan hänenkin autostaan öljyt ja edes tikku ei kastunut. Kävin ruokatunnilla ostamassa hänelle öljyä ja kaadoin sinne melkein pari litraa, ennenkuin tikusta näki öljyntason.
M37

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat