Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Lentokentän Starbucksissa käyneet, kysymys
17.01.2013 |
Onko totta, että myyjät kysyvät asiakkaan nimen tilauksen yhteydessä ja sitten puhuttelevat asiakasta tämän nimellä?
Hesarin jutussa tämä yksityiskohta ihmetyttää, koska en muista Berliinin Starbucksista tällaista käytäntöä:
"Palvelu on kuitenkin amerikkalaisen oloista. Myyjät puhuttelevat asiakkaita etunimellä, joka kysytään tilauksen yhteydessä. Tuotteiden englanninkieliset nimet lausutaan huolellisesti suomenkielisen puheen lomassa.
"Arvostamme suomalaista kahvikulttuuria", sanoo Starbucksin Euroopan-johtaja Arjan Oudejans."
Edellinen on lainaus HS-jutusta:
http://www.hs.fi/talous/Starbucks-kahvila+aloittaa+Suomessa/a1305562929…
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Itse oon käyny Starbuckseissa vain Manhattanilla, JFK:llä, West Palm Beachilla, Orlandossa ja Fort Lauderdalessa (ja muutamissa pienemmissä kunnissa) eli aina jenkeissä, vuosien ajan AINA on kysytty nimi. Nimeä huudettaessa tiedät että juomasi on valmis, simppeliä. Mutta ei ne siel mitää etunimel sen kummemmin puhuttele.
Hki-Vantaan kentän Bucksissa oon käyny kerran, oli pahan makuinen kahvi ja huonohko palvelu Jenkkien vastaaviin verrattuna (ja kyseinen ketju on Jenkeissä mun lemppari), en aio siellä käydä toisten.