mä vihaan mun lapsipuolta
vihaan sitä, että se suhtautuu muhun ylimielisesti "sua ei tarvii kuunnella". Mä vihaan sitä, että se käyttäytyy huonosti kaikkia kohtaan ja tuo pirulainen on mun lasten lähellä ja vaikuttaa niihinkin, kiusaa ja on ylimielinen. Ei suostu kampaamaan hiuksiaan ja käyttämään mun hankkimia siistimpiä vaatteita vaan aina samoja resuja ja mulle on tärkeetä että mun lapset kulkee siisteissä vaatteissa. suhtautuu kouluun "ihan sama" ja omia lapsiani motivoin kouluun ja saavatkin hyviä numeroita. Tuo lapsi pilaa meidän arjen.
Kommentit (6)
Siivoton ulkonäkö, laiskuus, vetelyys, johon en saa rotia normaalilla sanomisella. Omat lapset menevät tuohon matoiluun mukaan ja on vaikeata mennä sieltä välistä poimimaan "hei MUN lapset", tulkaa auttamaan ja olemaan mukavaa seuraa kuten ennen!
Toiset käsittelevät ne paremmin kuin toiset ja toiset lapset ymmärtävät nopeammin, että molemmissa kodeissa on omat säännöt ja niitä on toteltava. Tottakai lapsella on oma vaatemaku. Vie se siihen kauppaan mihin haluaa ja osta sellainen vaatepaketti, joka ei ole sun mielestä aivan kamala ja josta lapsi tykkää. Älä anna periksi. Teillä laitat tekemään läksyt ja lukemaan, mihinkään ei lähdetä ellei harja ole käynyt hiuksissa jne. Lapsi vain koettele sua ja katsoo kuinka pitkälle saa mennä.
http://www.suhdesoppa.fi/lapset-perhe/uusperheen-kehitysvaiheet/
3. Ristiriitavaihe
Isä- tai äitipuoli hakee lapsilta hyväksyntää, mutta tulee usein torjutuksi
* Kielteiset tunteet valtaavat alaa ja äiti- tai isäpuoli pettyy ja alkaa voida huonosti
* Lasten biologinen vanhempi on vaikeassa ristiriidassa uuden kumppaninsa ja lastensa tarpeiden välissä
* Lapset osaavat hyödyntää vanhemmille aihetuneen ristiriitatilanteen
* Eteenpäin pääsy vaatii ulkopuolista sysäystä, ystävien tukea, tietoa uusperheen kehityksestä tai pari- ja perheterapiaa
* Tunteiden jakaminen rehellisesti ja luottamuksella on tärkeää, ettei uusperhe juutu tähän vaiheeseen, joka johtaa lopulta puolisoiden vieraantumiseen toisistaan
4. Selvittelyvaihe
* Ristiiriitoja aletaan aktiivisesti selvittää
* Tunteita, tarpeita ja odotuksia ilmaistaan avoimesti
* Riitaisuus laittaa puolustuskannalle, jolloin biologinen pohja voimistuu ja uusi kumppani jää ilman tukea
* Tilannetta rauhoittavat yhteiset pelisäännöt: aikaa on löydettävä paitsi kaikille lapsille myös parisuhteelle
Muuten tuo asia ei selviä. Sinä et ole lapsen äiti.
puketua miten itse haluaa. Ei se kuule johdu siitä, että on sun lapsipuoli, vaan ihan iästä, kun etsitään omaa itseään.
Ja asenteesi on todella huono, aikuinen ihminen ja tuollaista tekstiä. Eiköhän miehesi lapsi aisti asenteesi ja omien lastesi erilaisen hyväksynnän ja käyttäytyy ihan sen vuoksi noin. Olisit ollut perustamatta uusperhettä jos et osaa käsitellä asioita mitenkään muulla tavoin kuin kiukuttelemalla kuin paraskin teini.
Sen isä on munaton luusesi, kun antaa puhua tuolla tavalla ja koulu menee persilleen. Vika on miehessäsi, ei lapsessa.
Se, että se ei halua käyttää sun ostamia vaatteita on oikeutettua kapinaa sinua kohtaan.
Olisiko kannattaa miettiä, että otat itsellesi miehen, jonka kasvatusarvot ja tyyli on lähempänä sinun kasvattamistasi. Tue ei tule ikinä toimimaan ja kohdistat vihan väärään ihmiseen!
Lapsi on syytön, sinä tuskin aiheutat lapsessa muuta kuin vihan värinöitä ja vaikutat nipolta vaatesääntöinesi, mies on munaton ja pihalla, bio-äidin kanssa suosittelen luomaan suhteen, jotta voitte tehdä yhteistyötä.