Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herpes ja L-lysiini

Vierailija
11.10.2011 |

Olen kärsinyt vuosikaudet herpeksestä, ja se on ilmaantunut kuukautisiin liittyen aina paria päivää ennen kuukautisten alkua. Ei nyt joka kuukausi ihan onneksi, mutta useita kertoja vuodessa. Luin jo aikoja sitten, että l-lysiini voisi auttaa herpekseen, mutta ajattelin sen olevan samanlainen apu kuin muutkin herpeshoidot, eli humpuukia. Nyt kuitenkin ostin sen purkin ja se tosiaan toimi! Minulle oli jo rakkulat ehtinyt tulla huuleen, mutta kun illalla otin napin, niin aamulla rakkulat olivatkin jo kuivuneita. Eli kun normaalisti rakkulavaihe kestää useampia päiviä, niin nyt se hävisi yössä. Parhaiten l-lysiinin pitäisi kuitenkin vaikuttaa jo ennen koko herpestä. Eli itse aion tästä lähtien naukkia sitä vähän ennen kuukautisia, niin ehkä pääsen siitä kokonaan eroon.

Herpes on niin ärsyttävä vaiva, etten sitä kenellekään toivo. Siksi halusin jakaa tämä täällä. Jos vaikka joku toinen saisi tästä myös avun.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläkin löyty l-lysiinistä apu sukupuoliherpekseen. minulla oli usein 1-2kertaa kk uusiva ärhäkkä herpes mihin en saannut estolääkkeistäkään apua kuin maks 3kk kerrallaan, kun söin kuurin (n40kpl) l-lysiiniä hävis kaikki oireet 2vuodeksi, mutta nyt sain sen jälkeen ensimmäisen rakkulani raskauden aikana, olen 3kk ja mietin että uskaltaisinkohan syödä kuurin uudestaan? vaikka siitä varoitellaankin luontaistuotteista raskausaikana?

Vierailija
2/51 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin erinomaisia kokemuksa L-lysiinistä! Olen syönyt sitä noin 1,5v, eikä tänä aikana ole kertaakaan tullut huuliherpestä:) Ennen se tuli monta kertaa vuodessa. On muuten ensimmäinen tuote, joka OIKEASTI auttaa herpekseen. Itsekin tilaan iHerbistä Lysiinini sekä kaikki muutkin vitamiinit.

Suosittelen lämpimästi!

N40+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä taas nostaa vanhaa viestiä, kun sain taas osoitettua lysiinin tehon. Eilen illalla se alkoi tyypillisesti siten, että tuntui että huulta pitää nuolla koko ajan ja tunsin pientä kihelmöintiä. Tajusin tietysti mitä se luultavasti on ja suunnistin peilille, josta näin että alahuuleen oli tulossa pattia (ei vielä rakko). Otin 1500mg l-lysiiniä ennen nukkumaanmenoa. Aamulla patti oli poissa ja huuli ihan terveen näköinen. Herpes ei tullut lopulta edes pienenä kun otin pillerit ajoissa. Kokeilkaa ihmeessä kaikki, jotka herpeksestä kärsitte!

Vierailija
4/51 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 15:43"]

Hei! Meillä lapsella useita kertoja vuodessa puhkeava herpes kasvojen alueella. Lääkitystä saadaan aina kun puhkeaa päälle.

Onko noi iherbin paketit jääneet tulliin? Minkä nimistä tuotetta olet käyttänyt? Onko tietoa voiko lapsi käyttää L-lysiiniä?

Anteeksi kun en vastannut aikoinaan, mutta ei ole tullut katsottua jälkeenpäin ketjua ennen tätä. Iherbin paketit eivät ole minulla koskaan jääneet tulliin, mutta en ole koskaan tilannut kuriirin kuten DHL:n kautta, vaan käyttänyt airmailia. Lisäksi olen pitänyt huolen, ettei edes ALV-raja ylity. Saa tilata 35,7€ arvosta lisäravinteita ja elintarvikkeita ilman että siitä voidaan periä Suomessa mitään maksuja. Iherbillä pystyy valitsemaan oikesta yläkulmasta Suomen lipun, jolloin hinnat näkyvät euroina, jolloin tuota ei tarvitse itse laskea. En ole 100% varma pitääkö postikulut laskea mukaan. Itse olen yleensä laskenut (eli Estimated Order Totalon ollu alle 35,7€), mutta iherbin paketin tarrassaei niitä postikuluja näy, joten voi olla että voisi tilata pelkkiä tuotteitakin tuon 35,7€:n edestä.

Minun lapsillani ei ainakaan vielä onneksi ole herpestä ollut. En ole siksi asiaan niin tutustunut. Tällainen ohje löytyi netistä:

According to the U.S. Department of Agriculture (USDA), the recommended dietary allowance (RDA) of lysine is 89 milligrams per kilogram of body weight daily for children 7-12 months old, 58 milligrams per kilogram daily for children 1-3 years old, and 40-46 milligrams per kilogram daily for children 4-18 years old.

To promote childhood growth, 0.66 grams of lysine has been divided and taken by mouth three times daily (0.22 grams each) for six months.

You should read product labels, and discuss all therapies with a qualified healthcare provider. Natural Standard information does not constitute medical advice, diagnosis, or treatment.

Lähde

Itse varmaan tarkistaisin joltakin lastenlääkäriltä ennen kuin antaisin mitään lisäravinteita (poislukien d-vitamiini) lapsille.

Vierailija
5/51 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi tuo loppu viesti pois vahingossa.

Itse olen käyttänyt tätä Source Naturalsin l-lysiiniä. Suomesta olen ostanut myös tätä Solgarin l-lysiiniä (tunnettu laadukas merkki, mutta kalliimpi). Jos lapselle antaisin, niin en ostaisi tabletteina vaan jauheena, esimerkiksi tätä.

Jos aikoo tilauksen tehdä, niin yli 20 usd, eli vajaan 18€:n tilauksista saa vielä 5% alennusta ja alennetut postikulut, eli kannattaa tähdätä vähintään siihen tilausta tehdessä.

L-lysiinin lisäksi voin itse suositella lapsille tätä nyt alessa olevaa D-vitamiinia. Käytetty öljy on oliiviöljyä eikä epäterveellisempää palmuöljyä, jota joskus näkee suomalaisissa D-vitamiineissa. Toki kyse on niin pienistä määristä, ettei tuolla varmaan suurta merkitystä ole. Itselle olen käyttänyt tätä vahvaa D-vitamiinia.

Tänään tein tilauksen, ja bongasin pari hyvää tarjousta:

Chia-siemeniä 8,88€/454g

Top immune health products -50% (näistä tilasin tätä, olisin tilannut myös tätä, mutta ei näköjään anna tilata kuin yhden tuollaisen tuotteen alennettuun hintaan. Tarjous voimassa 28.1. asti)

Täältä muita tarjouksia.

Ensitilauksesta 5 $ alennus (10$ alennus yli 40$ ostosta) esim. koodilla QAP065.

Vierailija
6/51 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lähti tänää kans testiin iherbistä tilattu l-lysiini. Alapään herpes on ja ehkä myös huuli, pari kertaa kihelmöinyt mutta olen käyttänyt heti samoja lääkkeitä kun tohon toiseen nii ei ole tullut rakkoja ja on mennyt ohi. Ajattelin syödä lysiiniä päivittäin, onko tietoa onko siitä hyötyä estämään oireiden tulemista (jotain luin teidän kokemuksia että jollain on kadonnut pariksikin vuodeksi) vai otatteko te vain silloin kun tuntuu että oireita tulee?

Vierailija
7/51 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja herpes ainakin rauhoittui sillä, mutta tietääkö joku, että saako näitä syödä raskausaikana? Kun yleensä ei suositella mitään tällaisia luontaistuotekaupan valmisteita.

Vierailija
8/51 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin jonkin raskauteni loppuvaiheessa syönyt

Vierailija
9/51 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan luonollinen aminohappo.

Ei aminohappojen määrä tule ruuassakaan kovinkaan ihmiselle sopivasti homogeenisesti. Aina jotakin on liikaa ja jotain liian vähän. Varsinkin kasviproteiinien ollessa kyseessä.

Toinen aminohappo Arginiini vuorostaa voi aktivoida Herpeksen oirehtimaan.

Vierailija
10/51 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli kaivaa tämä aloittamani keskustelu esille. Olen ostanut tähän asti l-lysiinini Suomesta, mutta löysin mahtavan jenkkiläisen (suuren, tunnetun ja luotettavan) nettikaupan, josta l-lysiiniä saa pilkkahintaan Suomeen verrattuna.

100 kappaleen purkki 1000 mg:n l-lysiiniä maksaa Suomessa yli 20 euroa, kun sen saa iherbistä 5 eurolla!!! Postikulut tosin ovat vielä lisäksi 4,5 €, mutta silti on yli puolet halvempaa kuin Suomessa. Ja ensitilaajat saa 5 dollarin alennuksen koodilla QAP065, joten postikulut on käytännössä melkein ilmaiset. Lisäksi tuolta löytää muutkin tarvittavat kuten d-vitamiinit ja omega 3:t paljon halvemmalla.

http://www.iherb.com/Source-Naturals-L-Lysine-1-000-mg-100-Tablets/1248…

Vierailija
11/51 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin vasta, joten en ole saanut, mutta vinkin sain ystävältäni joka on tilannut paikasta useita kertoja ilman mitään ongelmia. Tosin iherbin mukaan tilaukseni on jo lähtenyt (seuraavana päivänä tilauksesta).

Muutenkin vaikuttaa asiantuntevalta paikalta. Esim. kun menee katsomaan omaa ostoskärryä sieltä voi valita kohdemaaksi Suomen, jolloin tulee esille vinkkejä tilaamiseen. Kertovat esim. mitkä aineet ovat kiellettyjä tuoda Suomeen ja minkä kokoisista tilauksista pitää maksaa alvit. Harvoin tapaa

ulkomaista nettikauppaa, joka on noin ottanut suomalaistenkin asiat huomioon.

Vierailija
12/51 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja auttaako siis huuliherpekseen (tai vaikka nenäherpekseen, sielläkin hitto vie joskus!!!)

Vierailija
13/51 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan huuliherpekseen itse olen käyttänyt. Tuo l lysiini on aminohappo, joka pitää huolta mm. limakalvojen ja ihon hyvinvoinnista. Eli eiköhän pitäisi auttaa myös nenän limakalvoilla olevaan herpeksen. Googleta herpes ja l-lysiini tai l-lysine niin löydät tietoa asiasta. Itselleni ei ollut herpesvoiteista oikein mitään apua, mutta tämä toi avun jokakuukautisen vaivaani. Täytyy sanoa, että olen ihan kamalan onnellinen tästä aineesta. Itseluottamus sosiaalisisa tilanteissa on kuitenkin terveen näköisenä ihan toista kuin huulet rakoilla.

Vierailija
14/51 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne rasvat tai laastarit auta yhtään, ei siis parane nopeammin.

Vierailija
15/51 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireiden alkaessa kannattaa lysiinin syömisen lisäksi välttää argiiipitoisia ruokia, kuten joku jo aiemmin mainitsikin. Itselläni esim. runsas suklaan syönti saattaa pilata koko homman.

Vierailija
16/51 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iherb.com/m/Quantum-Health-Super-Lysine-ColdStick-Lip-Protec…

Tuossa näkyisi olevan huulivoidekin. Arvostelujen perusteella porukka käyttänyt sitä hyvin tuloksin herpekseen.

Vierailija
17/51 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako l-lysiiniä syödä raskaana? Heti iski herpes kun tulin raskaaksi ja en ole syönyt lysiiniä oireisiin.

Tietääkö kukaan????

http://www.livestrong.com/article/493006-l-lysine-in-pregnancy/

Vierailija
18/51 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako l-lysiiniä syödä raskaana? Heti iski herpes kun tulin raskaaksi ja en ole syönyt lysiiniä oireisiin.

Vierailija
19/51 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan????

Vierailija
20/51 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dna00007

Tuolla vähän tieteellistä näkökantaa. Tämän mukaan l-lysiinistä ei olisi hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän