11v poikaani ahdisteltiin eilen uimahallissa!
Olimme pojan kanssa kaksin uimassa. Poika odotti minua lakananvalkoisena uimahallin odotustilassa lähtiessämme pois. Ajattelin, että hällä on vain niin kova nälkä ja se siitä. Illalla poika ei saanut millään unta, oli pääkipua ja mahakipua. Ajattelin, että flunssa tulossa tms. Aamulla sitten poika purskahtaa aamupallalla itkuun. Minä ihmeissäni mikä on, mitataan kuumee yms ja päätin sitten ettei poika mene kouluun. Sitten sanoi vasta, että eilen uimahallissa joku mies oli tullut ensin saunassa ihan hänen viereen istumaan ja seurannut sitten suihkuun. Tehnyt jotain pippelillään (arvelen, että runkannut?) ja käskenyt poikaa katsomaan ja yrittänyt kosketella poikaanikin :(! Just tulin poliisiasemalta, kävin tekemässä ilmoituksen. Aivan kauheaa, miten joku voi yleisillä paikoilla tai yleensäkään? Minä olen pitänyt uimahallia turvallisena paikkana aina! Kuitenkin aina on muitakin ihmisiä paikalla, mutta eilen ei sitten ollut muita suihkussa miesten puolella :(.
Kommentit (15)
Olen pahoillani poikasi puolesta!
Hyvä että teit ilmoituksen.
Itse sain yhden hyvän syyn lisää olla päästämättä lastani yksin miestenpuolelle, käy tästä lähtien vain isänsä seurassa.
Toivottavasti tekijä saadaan kiinni. Muistithan ilmoittaa poliisin lisäksi uimahalliin myös?
Heti ilmoitus uimahalliin ja poliisille! Nyt heti!
Ja pojan kanssa rauhallista, turvallista keskustelua.
Ihan hirveää. :(
Onneksi uskalsi puhua asiasta.
ei välttämättä oo ainoo kerta tuolla ahdistelijalla
on niitä kurjia tilanteita, mitä moni miettii, kun joutuu pojan/tytön uimalassa yksin laittamaan toiselle puolelle :(. Tosi tosi ikävä tilanne. Otahan yhteys myös uimalaan, ja kerro että tällainen tilanne on tapahtunut. Yhteiskunnan pitäisi alkaa miettimään, miten tämä saadaan kitkettyä pois, että lapset pääsevät esim. uimalaan ilman ahdistelua. Pitäisi olla saunavaihtoehto, eli naiset, miehet ja jokin välimuoto, johon sitten uimapuvuissa/-housuissa mennään aikuinen lapsen kanssa, jos on mukamas jo liian vanha menemään esim. poika naistenpuolelle. Ikävää :( .
Minusta voisit sanoa sen, että muutkin tietäisivät varoa.
Ei noin saa tehdä!!! Voi pikkuinen murunen, joutunut kohtaamaan jotain ihan väärää. Onpa hyvä maku nyt sitten jatkossa käydä uimahalleissa. :( Toivottavasti saatte asian puhuttua jotenkin hyvälle mallille ja poikasi perusluottamus aikuisiin kuitenkin säilyy. Olen tosi, tosi pahoillani ja mä NIIN kovasti toivon, että se nilkki saataisiin jotenkin kiinni!!
Hyvä että kirjoitit tänne.
noi uimahallit on täynnä pervoja, on aina ollut. Mieheni 52v muistelee usein kamalia aikoja lapsena uimastadionilla ja svullin uimahallissa. silloin pojat pantiin jo tosi pieninä aikuisten puolelle.
Poika varmasti sai traumoja, eikä uskalla mennä yksin enään. :(
Itse olen nainen, mutta muistan kun olin noin 12-13 ja olimme kaverini kanssa uimastadionilla niin siellä oli mies, joka hinasi vilttinsä kiinni meidän vilttiin jne.
Kerran altaassa sukelsin pohjaan (hyppyallas), olin tulossa ylös kun tunsin, että joku otti takaapäin minua lanteilta kiinni varovasti. Ei koskenut kuitenkaan muualle. Olin varma että se oli kaverini.. Pintaan päästyäni kaverini oli paljon kauempana, eikä hän sitä olisi voinut tehdä.
Kerroin kotona äidille ja äitini soitti stadionille.. En kyllä tiedä saatiinko miestä koskaan kiinni..
Näitä on varmaan paljon.. Huolestuttavaa..
mene uimahalliin lasteni kanssa, kun ei voi vannoa, että siellä miesten puolella olisi turvallista 10-v. pojalleni. Mun 11-vv. siskoani ja sen kaveria ahdisteltiin samanikäisenä uimahallin altaassa, setäni (neljän lapsen isä) oli onneksi silloin paikalla ja sisko haki häneltä apua. Juttu meni käräjille ja sakot tuli. Surkeat sakot! Se limakasa olisi joutanut istumaan.
Oksettaa, minkälaisia ihmisiä voi olla!
Juttele poikasi kanssa ja kerro hänelle näistä sairaista ihmisistä. Korosta että ne ihmiset, jotka tekevät tuollaista lapsille on hyvin sairaita päästään ja joutavat vankilaan.
näitä liikkuu joka paikkakunnalla, opettakaa lapsenne pyytämään apua, kertomaan aikuiselle.
http://www.friatider.se/11-aring-gruppvaldtogs-pa-badhus
Vastaanottokeskuksen muslimimiehet joukkoraiskasivat 11v ruotsalaistytön uimahallissa.
Nyt heti!
Ja pojan kanssa rauhallista, turvallista keskustelua.