SK
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Luikuri levittää uiguuripropagandaa mikä ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Kiina on useampi tuhatvuotinen kulttuurivaltio ja nyt maailan teollisuuskeskus.
Kun luikurin esivanhemmat lymysivät vielä luolissa, Kiinassa oli jo korkeakulttuuri. Luikuri ja kaikki muut "valkoisen ylivallan" apologeetat pösilöinä piikittivät itsensä hengiltä "tutkituilla ja turvallisilla".
Ei kai tässä mistään valkoisesta ylivallasta ole kyse, vaan Kiinan valtion totalitarismista ja ihmisoikeusrikkomuksista. Noihin voivat syyllistyä yhtä lailla valkoiset kuin muunvärisetkin. On tietty hienoa, että Kiinan alueella on ollut korkeakulttuuria jo pitkään, mutta tämä ei varmaankaan oikeuta nykyistä brutaalia yksipuoluehallintoa.
En tiedä, onko tuo uiguurien orjatyö mitenkään kannattavaa, sillä yleensä vangitseminen ja vankien vartiointi on aika kallista puuhaa.
Luulisin, että halpuuden takana on enemmänkin spekulaatio kasvun toivossa ja kaikenlaisen sääntelyn ja tekijänoikeuskustannusten sun muiden välttely.
Saa. Jos sanojen tuottamisella on taiteellinen tarkoitus, eivät ne silloin ole luokiteltavissa patologisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos USA häviää kauppasodan, se johtuu siitä että Amerikan kansa on heikkoa ja on pettänyt Johtajansa.
Jos X johtaa huonoihin lopputuloksiin, on syynä se, ettei X:ää ollut tarpeeksi. X = trumpismi/putinismi/chavinismi/peronismi/yms.
Voi olla näin, mutta tämän toiminnan takana ei varmaankaan ole taloudellinen vaan poliittinen tarkoitus. Perinteisen pakkotyön teettäminen ei yleensä ole taloudellisesti kannattavaa.